Dizaineriui K.Lekeckui už vyriškų tvarių kostiumų kolekciją – tarptautinis įvertinimas: modeliai sukurti iš brangių audinių likučių

Dizaineriui Kęstučiui Lekeckui už vyriškus kostiumus pasaulinio lygio konkurse „A‘ Design Award & Competition“ skirta pirmoji vieta. Šiandien gimtadienį švenčiantis kūrėjas už paraginimą savo darbus pristatyti reikšmingame konkurse sako esąs dėkingas KTU Dizaino centro kolektyvui.
Kęstutis Lekeckas (kairėje) ir jo kolekcijos modelis
Kęstutis Lekeckas (kairėje) ir jo kolekcijos modelis / L.Brundzos ir M.Golubickaitės nuotr.
Temos: 3 Mada Vyras Kostiumas

Įkvėpė rastas „archyvas“

Siųsti darbus kiekvienais metais rengiamiems „A‘ Design Award & Competition“ apdovanojimams, siekiantiems atkreipti dėmesį į dizaino kokybę, estetiką, tvarumą, funkcionalumą bei kūrybiškus sprendimus, galima beveik visus metus.

Mados dizaino kategorijoje vertinamas pagrindinis modelis, bet autorius, siekiantis geriau atskleisti jo idėją, gali pateikti ir visos kolekcijos nuotraukas, vaizdo įrašą bei aprašymą.

„Buvau pasinėręs į kolekcijų kūrybą – tvarių vyriškų kostiumų, tautinių drabužių, vestuvių aprangos. Šių metų pradžioje nestigo įkvėpimo, tai jos gimė, galima sakyti, viena po kitos.

Kolekcijas tarpusavyje sieja aukšta medžiagų kokybę ir tai, kad daugeliui darbų naudojau tvarius sprendimus. Bet būtent jų gausa lėmė, kad konkursui informaciją nusiunčiau tik likus dviem dienoms iki jo pabaigos“, – sako K.Lekeckas.

Laimučio Brundzos nuotr./Kęstutis Lekeckas
Laimučio Brundzos nuotr./Kęstutis Lekeckas

Jis pasaulio dizaino ekspertams pateikė vienetinių tvarių vyriškų kostiumų pavyzdžius.

„Pasiūti antrą tokį kostiumą būtų neįmanoma, nes nerealu gauti identiškų audinių – skirtųsi spalvos, faktūra, raštai. Be to, taip tvirtinti leidžia ir jų atsiradimo mano vardo mados namuose istorija“, – dalinasi KTU Dizaino centro docentas, medžiagų inžinerijos, technologijų mokslų daktaras K.Lekeckas.

Tuo visiškai užtikrintas dizaineris papasakojo, jog būtent karantinas suteikė galimybę bei laiko peržiūrėti mados namų leKeckas „archyvus“.

„O juose radau nemažai itin brangių ir kokybiškų audinių likučių, iš kurių ir gimė nepakartojama kolekcija“, – sako autorius.

Universalumas neaplenkė net ir šventinės mados

Pasaulyje vyraujančios tendencijos, jo nuomone, lėmė ir švenčių mados niuansus. Tai atsispindi ir naujausioje dizainerio kolekcijoje, pristatytoje praėjusią savaitę.

Anot K.Lekecko, vis daugiau moterų po šventės nebenori parduoti ar pasilikti išskirtinės progos sukneles atminčiai, o siekia, pakeitus kai kurias detales, jomis puoštis ateityje. Pasirodyti antrą ar trečia kartą su ta pačia suknele damai ar kostiumu – džentelmenui šiandien ne gėda, o pagirtina, nes kaskart, ruošiantis bet kokiai progai, tiesiog galima išradingai pažiūrėti į derinius.

„Kalbant apie vieną iškilmingiausių progų galima pasakyti, kad visos sužadėtinės vestuvių diena nori būti puošnios. Bet vienos prioritetą tebeteikia pompastikai, o kitos – subtiliam variantui. Tad, jei nuotaka renkasi santūresnį drabužį, jį paversti neatpažįstamu ir įspūdingu padeda aksesuarai, šventės simboliai“, – patikina K.Lekeckas.

Tas pats yra ir su vyrų kostiumais. Jei ansamblyje yra kaklaraištis, sąsagos, klasikiniai batai – drabužis sukuria solidų bei šventinį įvaizdį. Na, o jei šių detalių atsisakoma, kelnės tinkamai atrodyti gali prie žaismingų marškinėlių, o švarkas – prie džinsų.

„Vis dažniau net ir labai specifinė apranga perkama nebe vienai dienai. Ir apie tai yra pasikalbama iš anksto“, – kalba dizaineris.

Miglės Golubickaitės nuotr./K.Lekecko kolekcijos modelis
Miglės Golubickaitės nuotr./K.Lekecko kolekcijos modelis

Tvari mada – ilgaamžiškesnė

K.Lekeckas pastebi, jog vis daugiau vyrų net nebūtinai vestuvėms, ieško įdomesnių, individualizuotų sprendimų, renkasi ryškesnių spalvų, vienetinius kostiumus, atspindinčius šiuolaikinio pasaulio vertybes – ekologiją, kokybę, universalumą. Nes, pasak kūrėjo, būtent tvarus mados dizainas yra orientuotas į ilgaamžiškumą, o audinio kokybė ir į ateitį atsižvelgiant priimti dizaino sprendimai neleidžia drabužiui ilgus sezonus prarasti savo aktualumo.

„Kostiumas gali atrodyti labai puošnus ir išskirtinis, bet, jį iškomplektavus bei panaudojus kituose deriniuose, sukuriamas kardinaliai skirtingas įvaizdis”, – apie „A‘ Design Award & Competition“ laimėjusio modelio esmę kalba kūrėjas.

Miglės Golubickaitės nuotr./K.Lekecko kolekcijos modelis-nugalėtojas
Miglės Golubickaitės nuotr./K.Lekecko kolekcijos modelis-nugalėtojas

Kurdamas dizaineris visada galvoja ne tik apie savo darbą, bet ir globalias problemas.

„Maksimalus žaliavų panaudojimas kyla ir iš noro tausoti gamtos išteklius. Juk tai, kas mus supa, yra taip trapu, o pasaulinių organizacijų pranešimai, kad trečdalį metų žmonija, išnaudojusi visus resursus, gyvena avansu, iš tiesų neramina, – sako K.Lekeckas, – Gamta ir tvari mada tarsi persipynė bei paskleidė pagrindinę žinutę – ir būdami šiuolaikiški galime laikytis tų vertybių, kurios kuria ateitį.“

Dizainerio, savo kūryboje visiškai nenaudojančio poliesterio, kuriamos mados akcentas – natūralūs audiniai, ilgalaikiškumas, universalumas bei įdomios detalės.

Tarptautinis konkursas „A‘ Design Award & Competition“ kasmet pritraukia apie 50 tūkst. dalyvių, o geriausius darbus atrenka daugiau kaip 200 narių komisija iš viso pasaulio.

Šįmet konkurse buvo apdovanoti 2094 nugalėtojai iš 108 šalių šimte skirtingų dizaino sričių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų