2022 12 07

Futbolo gražuolių paradas Katare: elegancijos dvyliktuko rinkimai

Pasaulio futbolo taurės mačuose Katare skaičiuojami ne tik įvarčiai. Visais laikais futbolas buvo siejamas su prabanga ir dideliais pinigais, bet ne todėl, kad būtų daręs įtaką grožio industrijai.
Prancūzijos ir Lenkijos rinktinės 2022 m. pasaulio futbolo čempionate Katare ir Jurga Jurkevičienė
Prancūzijos ir Lenkijos rinktinės 2022 m. pasaulio futbolo čempionate Katare ir Jurga Jurkevičienė / AFP/„Scanpix“ ir Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Šiandien įspūdingas sumas uždirba ne tik futbolo technikos talentai, bet ir vyriško grožio, erotikos simboliai, rinktinių žaidėjai. Būtent todėl pasaulio futbolo čempionatas – tai ir grožio bei elegancijos varžybos, dėmesio centre – gražuolių vyrų raumenys, šukuosenos, marškinėlių kirpimai ir spalvos.

Jeigu šiandien iš numirusiųjų prisikeltų Diego Armando Maradona – Argentinos futbolo dievas, garsinęs Italijos Neapolio „Napoli“ klubą, pažvelgęs į Kataro čempionato futbolininkus smarkiai nuliūstų. Neapolyje tam tikrose gatvėse galima įsigyti jo atvaizdu ir primityviai išriestu skaičiumi 10 papuoštus marškinėlius.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Argentinos sirgalius laiko iškėlęs marškinėlius su mirusios futbolo legendos Diego Maradonos vardu prieš Katare vykstančias Pasaulio futbolo čempionato C grupės rungtynes tarp Lenkijos ir Argentinos (2022 m. lapkričio 30 d., Doha, 974 stadionas)
AFP/„Scanpix“ nuotr./Argentinos sirgalius laiko iškėlęs marškinėlius su mirusios futbolo legendos Diego Maradonos vardu prieš Katare vykstančias Pasaulio futbolo čempionato C grupės rungtynes tarp Lenkijos ir Argentinos (2022 m. lapkričio 30 d., Doha, 974 stadionas)

Bet šiandien legendiniai „azzurro“ (liet. žydros spalvos) marškinėliai moderniame Dohos stadione sukeltų atlaidžias šypsenas. Maradona nebuvo gražuolis. O ką jau kalbėti apie kelnaites, dengusias vos pusę mažaūgio „el pibe de oro“ – auksine koja pravardžiuoto futbolininko, šlaunų. Jos buvo keistai išsipūtusios klubų srityje, nes ten pūpsodavo į vidų sukišti marškinėliai pagal anų laikų madą.

Bet tie laikai baigėsi. Šiandien prabanga ir pats futbolas stebina kitais prioritetais.

Italijos TV ekranuose į žiūrimiausių laidų tinklelį įsiterpęs futbolas smagiai reitinguojamas. Priežastis – išskirtinė žaidėjų uniformų prabanga. Ar galėtų būti kitaip, jei mados industrija nuolankiai netarnautų sportui, o sportas savo ruožtu – madai?

Nuo kada erotiški sportininkai atsidūrė ant mados podiumų ir šalia jų?

Prieš gerą dešimtmetį ant Milano mados takelio pražingsniavusi futbolo žvaigždė, nacionalinės Italijos rinktinės puolėjas Fabrizio Ravanellis sukėlė šoką. Raumenų kalnas pasirodė ant belgo Dirko Bikkembergso podiumo Milano vyrų rudens ir žiemos sezono mados savaitės podiumo. Iš pradžių toks naujas modelio tipas sukėlė vos ne pasibjaurėjimą. Raumeningą, aliejumi išblizgintą torsą apnuoginusį vyrą Milane buvo neįprasta rodyti tada, kai mados kuluaruose triumfavo trapus liesas paliegęs intelektualus berniukas.

Būtent belgas D.Bikkembergsas, kurio kolekcijų drabužiai ir aksesuarai vyrams tarsi plaukė prieš srovę, nes buvo orientuoti į sportišką kūną, padarė perversmą. Mados kritikai sukilo – tai kodėl šis įsibrovėlis savo pristatymo nerodo Niujorke ar Londone?

Tačiau mada mėgsta skandalus. Netrukus nuogus žavius torsus papildė „Dolce&Gabbana“ vyriškų kolekcijų podiumo dievaitis Davidas Gandy, kuris nieko bendra neturėjo su profesionaliu sportu. Jau kitą sezoną Milano Corso Venezia 15 „D&G“ butike įvyko vyrų kolekcijos „stand up“ tipo prezentacija, kurios visi vyrai modeliai buvo profesionalūs Italijos plaukikai, tarp jų – net keli čempionai.

Tobuli kvapą gniaužiantys vyrų kūnai mados pasaulyje netrukus pagimdė tokius terminus kaip torsas „alla tartaruga“ (liet. vėžlio šarvas). Be šios sąvokos nė viena mados žinovų spaudos apžvalga nebūtų pajėgusi suformuoti naujausių mados tendencijų. Atsirado nauja vyro grožio sampratos ideologija.

Sportininkai tapo grožio simboliais dėl to, kad būtent treniruotas kūnas tapo gražus.

Sportininkai tapo grožio simboliais dėl to, kad būtent treniruotas kūnas tapo gražus. Interviu, kurį Lietuvai davė dizaineriai Domenico Dolce ir Stefano Gabbana vyrų mados savaitės metu Milane, nuskambėjo naujas grožio idealą apibūdinantis terminas – disciplina. Kitaip tariant, tik tas vyras yra gražus, kurio gyvenimas griežtai paklūsta disciplinai. Pirmąkart istorijoje dizaineriai prašneko ir, kokią įtaką vyro gyvenime turi teisingas požiūris į sportą.

„Scanpix“/„Zumapress“ nuotr./Stefano Gabbana ir Domenico Dolce
„Scanpix“/„Zumapress“ nuotr./Stefano Gabbana ir Domenico Dolce

Ant podiumo pusnuogiai tenisininkai, irkluotojai ir futbolininkai stebindavo specialiai ištreniruotu apatinės torso dalies klubo raumeniu, kuris turėjo atrodyti tarsi iškaltas iš marmuro. Tas raumuo meistriškai „apdainuotas“ 1999 metais pasirodžiusio amerikiečio Davido Fincherio kino juostoje „Fight Club“ – toks žavus ant raumenų kalno aktoriaus Brado Pitto kūno. Viso pasaulio moterys dar ir dabar tą epizodą peržiūri internete tam, kad palygintų su savo sutuoktinų išvaizda. Deja, tas įspūdingas raumuo Dievo neduotas kiekvienam vyrui. O tik tiems, kurie triūsia aikštėse ir sporto salėse nuo ryto iki vakaro.

Netrukus sporto žvaigždės mados savaitėse tapo tokios populiarios, jog net iš svečių vietų pirmose eilėse išstūmė Holivudo kino ir muzikos garsenybes. Pas dizainerį Giorgio Armani Bergognone teatre pradėjo lankytis futbolo žvaigždė Davidas Beckhamas. Metro stotelėse atsirado milžiniški plakatai su jo, vilkinčio apatinėmis kelnaitėmis atvaizdu. Netrukus panašiame amplua pasirodė ir ukrainietis Andrejus Ševčenko.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis