Kiekviena didesnė žvaigždutė ne tik užsienyje, bet ir Lietuvoje kuo nors prekiauja – tebūnie tai savo vardo kvepalai, aksesuarų linija ar net ištisa kolekcija. Tokio verslo principas paprastas: net pusiau įžymi asmenybė linijai atneša komercinę sėkmę, nes pritraukia ne tik savo gerbėjus, bet ir didelę masę kitų žmonių, šiaip jau prekiniu ženklu galbūt nesusidomėsiančių. Prekybininkams, nusprendusiems bendradarbiauti su įžymybe, nauda akivaizdi. Nenusivilia ir garsenybės: jos ne tik gauna didžiulės sumos čekius apsipirkti, bet ir praplečia savo vardo sklaidą. O jei kolekcija sėkminga, į jų sąskaitą taip pat nukapsi pelno gabaliukas. Nepamirškime paminėti ir socialinės medijos galios. Jei jūsų žinia apie garsenybės kolekciją nepasieks lauko stenduose, tai tikrai išvysite kadrus Twitter’yje, Facebook’e, Pinterest’e ar bent jau Instagram’oje...
Globali visuomenė tiesiog apsėsta įžymybių kulto. Kas gi, būdami paaugliai, neturėjo dievaičio iš muzikos ar kino pasaulio ir nekolekcionavo jo plakatų bei laikraščių iškarpų? Tuo naudojasi net žurnalai. Jei anksčiau viršeliuose išvysdavome fotomodelius, šiandien juos neretai pakeičia žvaigždės. Vogue net sudarinėja ir skelbia sąrašus, kokie įžymybių veidai pakelia metinius pardavimus, o kurie smukdo!
Scanpix nuotr. / Atlikėjas Kanye Westas |
Šiuolaikiniame pasaulyje, pertekusiame garsenybių, tapusių mados dizaineriais, natūralu, kad klaidų ir nesėkmių taip pat turėtų būti pilna. Pavyzdžiui, Lotynų Amerikos gražuolė Jennifer Lopez taip ir neišsilaikė mados industrijoje ir perėjo į telekomunikacijų verslą (Lietuvoje jos parduotuvė gyvavo Vilniaus Gedimino prospekte, tačiau greitai buvo uždaryta), o amerikiečių reperis, Kim Kardashian antroji pusė ir naujai iškeptas tėvelis Kanye Westas buvo priverstas nutraukti pasirodymus Paryžiaus mados savaitėje, nes jie neturėjo jokios komercinės sėkmės net padedant Christine Centenerai – australų žurnalo Harper‘s Bazaar mados redaktorei.
Tačiau palikime nuošaly nesėkmingas ar bankrutavusias žvaigždžių mados linijas. Pažiūrėkime į pelningiausias mados karalystes, kurios priklauso garsenybėms. Olsen dvynukės, Jessica Simpson ir kiti šio straipsnio herojai drabužius pradėjo kurti atėję iš kitų sričių. Ir šiandien jiems puikiai sekasi tvarkytis su pelningu mados verslu.
► KARDASHIAN SESUTĖS IR JŲ „K KOLLECTION“
dorothyperkins.com nuotr. / Kim, Khloe ir Kourtney Kardashian |
Prieš užsiimdamos drabužių kūryba, trys armėnų kraujo turinčios realybės šou žvaigždės jau ir taip kelerius metus sukosi drabužių versle. Tiesa, pačios nieko nekūrė. 2008-aisiais jos įsteigė parduotuvę DASH, kurioje visos trys dirba ir netgi pačios lanksto drabužius, kai nesifilmuoja televizijų laidose ar nedalyvauja renginiuose. Bruno Schiavi, Kardashian Kollection bendraįkūrėjas, teigia, kad su sesutėmis Kim, Kourtney ir Khloe visada malonu dirbti, nes jos mėgsta žaisti su mados limitais, eksperimentuoti ir turi puikų skonį. Šiuo metu jų drabužiais prekiauja Didžiojoje Britanijoje populiarus Dorothy Perkins tinklas; ten jų kolekcijai skirtas nemažas centrinės Londono parduotuvės kampas. Kolekcijoje netrūksta gyvūnų raštų imitacijų, arba printų, ir, žinoma, juodos spalvos. Geriausas bruožas? Drabužiai kiek brangesni nei dauguma Dorothy Perkins gaminių, tačiau medžiagos kokybiškos, o elegantiški stiliai skirti moteriškoms moterims – jie puikiai pabrėžia ir atskleidžia nemanekeniškos figūros grožį.
dorothyperkins.com nuotr. / Kardashian sesučių drabužių kolekcija |
► RYŽTINGOJI VICTORIA BECKHAM
Scanpix nuotr. / Dizainerė Victoria Beckham Pekine |
Nepaisant visų kritikų balsų ir ilgai trukusio kelio į pripažinimą, Victoria Beckham pasiekė savo. Buvusi britų popgrupės Spice Girls narė šiandien ne tik pripažįstama mados profesionalų, bet ir pateisino savo vardą komerciškai – moteris labai daug dirba, o verslas sekasi puikiai. Ryškiausi moters kūrybos bruožai: švarus, minimalistinis audinio sukirpimas, didelis dėmesys pasiuvimui, retro audinių raštai ir svarba detalėms. Šiandien Victoria kuria džinsų, aksesuarų, akinių nuo saulės linijas, bet svarbiausia jos verslo dalis – ready-to-wear, arba gatavų drabužių kolekcijos, kiekvieną sezoną pristatomos Niujorko mados savaitėje. Moteris mielai pati dėvi savo kūrinius, o nuo jos neatsilieka ir žymiausios kino bei muzikos žvaigždės. V. Beckham suknelės kainuoja nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių dolerių, o žinių šaltinio Business Insider duomenimis, 2011 m. dizainerės linijos pardavimų pelnas siekė 95 mln. dolerių.
victoriabeckham.com nuotr. / Dizainerės Victorios Beckham kurta mados kolekcija |
► ASHLEY IR MARIE-KATE OLSEN: IŠ AKTORIŲ – Į VERSLININKES
Scanpix nuotr. / Olsen dvynės |
Nors žavingos dvynukės užaugo televizijos pasaulyje, šiandien jos ne tik bohemiškos mergaitės, besisukiojančios vakarėliuose, stiliaus ikonos iš žurnalų puslapių reportažų, bet ir sėkmingos verslininkės. Dvynės šiuo metu valdo trijų prekinių ženklų verslą: Olsenboye mados liniją, skirtą vaikams, Elizabeth and James, nukreiptą į plačiąsias mases, ir The Row – prabangių drabužių liniją, pastaruoju metu sulaukiančią vis daugiau spaudos ir žymių moterų dėmesio.
therow.com nuotr. / The Row pastarųjų sezonų kolekcijos |
► JESSICA SIMPSON – AMERIKOS MERGAITĖ, MOKANTI PATI UŽSIDIRBTI
Scanpix nuotr. / Dainininkė ir aktorė Jessica Simpson |
Amerikiečių aktorė ir dainininkė Jessica Simpson yra viena tų laimingųjų, kurių nedrąsus pirmasis žingsnis į mados pasaulį pasiteisino. Ji gali džiaugtis labai sėkminga vardine drabužių linija, dar ir kaip mėgstama tautiečių. Jos prekinis ženklas Jessica Simpson oficialiais duomenimis 2010 m. uždirbo net 750 mln. dolerių.
Jessica Simpson Collection vasaros katalogo nuotr. / Jessicos Simpson kurta mados kolekcija |
► NICOLE RICHIE IR JOS HARLOW NAMAI
Scanpix nuotr. / Aktorė Nicole Richie |
Aktorę Nicole Richie žino ne visi. Jei prieš kažkiek metų moteris ir mirgėjo geltonosios spaudos puslapiuose kaip turtinga lepūnėlė ar Paris Hilton vakarėlių draugė, tai pastaraisiais metais ji laikosi gana ramiai, vengia ekscentriškų skandalų ir mėgaujasi šeimyniniu gyvenimu. Į mados industriją N. Richie nutarė įžengti 2007-aisiais, įkūrusi juvelyrikos ir aksesuarų ženklą House of Harlow 1960.
houseofharlow1960.com nuotr. / Nicole Richie kurti aksesuarai |
Po ketverių metų ji pirmą pirmą kartą pristatė ir savo drabužių liniją.
houseofharlow1960.com nuotr. / Nicole Richie kurta drabužių linija |
► RACHEL ZOE – LOS ANDŽELO BOHO CHIC
Scanpix nuotr. / Rachel Zoe su libaniečiu dizaineriu Elie Saabu jo kolekcijos pristatymo metu Paryžiuje |
Nedaug kas žino, kad ši liesutė moteriškė, kurios niekad neišvysime be skrybėlės, neįmanomo aukščio aukštakulnių, apie kojas besipinančių juodų suknelių ir didžiulio vienkartinio kavos puodelio rankoje, prieš tapdama stiliste, universitete studijavo psichologiją ir sociologiją. Tuomet ji persikėlė į Niujorką, savo vidurinį vardą ėmė naudoti kaip pavardę arba slapyvardį (tapti žinomai stilistei taip kur kas lengviau, nei naudojant savo ilgą, sudėtingos rašybos žydiškos kilmės pavardę, teigia ji) ir sėkmingai eina mados keliu iki šiol. Rachel Zoe – Holivudo garsenybių stilistė ir dizainerė, savo gyvenimą dokumentavusi keliuose realybės šou. Regis, moteris ilgai ryžtasi ir bręsta svarbiems žingsniams: 1996 m. ji, ištekėjusi už būsimo investicijų bankininko Rodžerio Bermano, delsė kiek įmanoma, ir tik 2011 m. pora susilaukė sūnaus (moterį gąsdino jos per didelis lieknumas, kuris nuolat užkliūva ir žiniasklaidai). Tas pats ir su mados linija. Ji lūkuriavo metų metus, tačiau kai 2011 m. pagaliau pasiryžo paleisti į pasaulį savos kūrybos drabužių kolekcijas, jos prekės sulaukė didžiulio susidomėjimo. R. Zoe metinis pelnas, gaunamas iš kolekcijų pardavimų, šiandien siekia 20 mln. dolerių.
rachelzoe.com nuotr. / Rachel Zoe kurta drabužių linija |