Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Injekcijos“ organizatoriai apie jaunuosius dizainerius: jie jauni, greiti, pasiutę

Mados talentų konkursas „Injekcija“ laužo tradicijas: beveik dešimtmetį Nacionalinėje dailės galerijoje vykęs finalinis renginys šiemet persikels į paprastam mirtingajam uždraustą teritoriją – Vilniaus lokomotyvų remonto depo II-ąjį cechą. Čia paviešėti buvo pakviesti ir žiniasklaidos atstovai, o gruodžio 7 d. po šiuo stogu bus pristatyti jaunųjų dizainerių darbai.
Jaunųjų dizainerių konkurso „Injekcija“ pristatymas
Jaunųjų dizainerių konkurso „Injekcija“ pristatymas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Finalas – jubiliejaus išvakarėse

„Džiaugiuosi, kad šiemet sulaukėme itin daug paraiškų iš čia ir svetur besimokančių, dirbančių lietuvių dizainerių. Bus įdomu palyginti, kaip mokslai ir gyvenimas kitose šalyse ir kultūrose atsispindės jų darbuose. Pati žinau, kaip sunku sukurti ką nors išties originalaus, bet tiems, kurių idėjos alsuos jėga, individualumu ir taiklia laiko pajauta, pažadame įspūdingą jubiliejinės, 20-osios, „Mados infekcijos“ podiumą.

Neatsitiktinai pasirinkome ir konkurso temą – nuo 1999-ųjų gyvuojantis festivalis atlaikė visus laiko išbandymus. Idėjas, kurias nuo pat pradžių drąsiai deklaravome, dabar įgyvendina Niujorko, Paryžiaus mados savaitės. Vadinasi, mūsų lokomotyvas rieda teisingais bėgiais“, – sakė festivalio „Mados infekcija“ idėjinė vadė Sandra Straukaitė.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Jaunųjų dizainerių konkurso „Injekcija“ pristatymas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Jaunųjų dizainerių konkurso „Injekcija“ pristatymas

Kokį laiką rodo „Injekcijos“ dalyvių laikrodis?

Šių metų jaunųjų dizainerių konkurso „Injekcija“ tema – laikas. „Užgimsta žmonių, idėjų ir tradicijų, savo minties galia ir paveikumu, pralenkiančių laiką. Šios nemirtingos idėjos ilgainiui ima suktis nuolatinėje laiko spiralėje, kurios buvimą akivaizdžiai patvirtina tai, kas arčiausiai kūno – drabužiai.

Mano laikrodis rodo dabartį, nereikia gręžiotis nei atgal, nei į priekį. Aš tiesiog gyvenu čia ir dabar.

Kostiumo dizaino inovacijos, paremtos kažkada puoselėtomis tiesomis, savo aktualumą ir gyvybingumą kaskart patvirtina nauju atgimimu. Kokį laiką rodo tavo laikrodis?“ – dviprasmiškai klausia konkurso organizatoriai.

To paties per antradienį vykusią „Injekcijos“ finalininkų pristatymo spaudos konferenciją jaunųjų kūrėjų pasiteiravo ir S.Straukaitė.

Atsakymai buvo įvairūs – nuo dabarties, praeities – kai įkvepia istorija, bet darbai yra skirti ateičiai, iki vadinamojo narcicizmo laiko, kai, jaunųjų dizainerių teigimu, kiekvienas nori būti ryškus, pastebėtas, ar net iki abstraktaus laiko, kuris prie nieko nepririša.

Kaip sakė šmaikščią kolekciją „Dovanosiu tau batus – būki mano žmona“ kurianti dizainerė Inga Skripka: „Mano laikrodis rodo dabartį, nereikia gręžiotis nei atgal, nei į priekį. Aš tiesiog gyvenu čia ir dabar.“

Danuta Šimelytė, kurios kolekcija „Pasauli! Sustok!“, matyt, ir yra atsakymas, sako, kad jos laikrodis siūlo šiek tiek pristabdyti šį tempą ir skirti laiko apmąstymams.

Bus pristatyta 14 kolekcijų

Finale, kuris vyks gruodžio 7 d., žiūrovai pamatys 14 kolekcijų. Jas pristatys Melita Rus, Domantas Šmaižys, Inga Skripka, Iveta Vecmane (Latvija), Justas Vonžodas, Reda Paula, Rūta Lendraitytė, Karolina Kvedaraitė, Viktorija Zajac, Rimantė Rimgailaitė, Danuta Šimelytė, Milda Grikšaitė, Adelė Žilinskaitė bei kūrybinis Lauros Kunciūtės ir Marijos Garnak duetas.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Jaunųjų dizainerių konkurso „Injekcija“ pristatymas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Jaunųjų dizainerių konkurso „Injekcija“ pristatymas

Kiekvienas jų turės pristatyti po 5 modelius, kuriuos komisija vertins atsižvelgdama į kolekcijos konceptualumą, idėjos aktualumą, novatoriškumą ir atlikimo kokybę.

Finalininkus atrinko specialiai suburta profesionalų komisija: dizaineris Thomas Bara, Rapolas Vosylius iš kūrybinio dizainerių tandemo „labàdienà“, festivalio „Mados infekcija“ idėjinė vadė S.Straukaitė. Finaliniame renginyje prie komisijos prisijungs dizainerė Kristina Kruopienytė ir vienas žymiausių lietuvių tapytojų Vilmantas Marcinkevičius.

„Nedrįstu net spėlioti, kiek bus nugalėtojų, bet linkiu, kad visi pasirodytų pilna jėga ir pasinaudotų industrinės Vilniaus lokomotyvų remonto depo II-ojo cecho architektūros krūviu. Mūsų komandai nauja lokacija tapo ir įdomiu iššūkiu, ir nauju įkvėpimu“, – sakė renginio prodiuserė Renata Mikailionytė.

Pagrindinis konkurso prizas – kvietimas savo kolekciją parodyti ant „Mados infekcijos“, kuri vyks 2018 m. balandžio 13 ir 14 d., podiumo kartu su kitais Lietuvos ir užsienio dizaineriais.

Šuolis aukštyn ir ne tik

Spaudos konferencijoje dalyvavo dalis būsimųjų finalininkų. Paklaustos, ką jos reiškia šis konkursas ir ko iš jo tikisi, merginos teigė, kad tai savotiškas tramplinas, šuolis aukštyn. Ir ne tik.

„Aš nemanau, kad tai ką nors garantuoja, tačiau bet kuriuo atveju tai išskiria iš to „amatioriško“ lygio. Dizainerių gimsta labai daug, žmonės idealizuoja mados pasaulį, įsivaizduoja, kad tai yra labai gražu, ir jeigu tu tiesiog mėgsti piešti, tai tu jau beveik gali būti dizaineris. Šis renginys ir tai, kad jūs mus atrinkote, manau, yra šioks toks įrodymas, kad mes truputį daugiau nei gražiai piešiame“, – šypsodamasi sakė kolekcijos „Soft Power“ autorė Milda Grikšaitė.

O pavyzdžių, kad tai išties gali būti šuolis aukštyn, Lietuvos mados padangėje jau ne vienas – tai puikiai įrodo Ieva Daugirdaitė, Diana Paukštytė, Eglė Žiemytė, „labàdienà“, Dainius Bendikas ir Benas Staškauskas, Thomas Bara, Ugnė Martinaitytė, Morta Nakaitė ir kiti. Po šio konkurso pasirodę ant „Mados infekcijos“ podiumo jie toliau sėkmingai tęsia karjerą mados pasaulyje.

S.Straukaitė pasidžiaugė, kad šiemet generaliniu konkurso rėmėju tapo prekių ženklas „Absolut“, pasaulyje garsėjantis kaip jaunų kūrėjų mecenatas.

„Geroms idėjoms neegzistuoja geografinės ribos, bet reikia sužibėti tinkamoje vietoje, tinkamu laiku. Mūsų prekių ženklas palaiko muzikos, mados, kino ir kitų meno sričių kūrėjus visame pasaulyje.

Bendradarbiaujama net su 550 skirtingų menininkų. Galbūt startas „Injekcijoje“ kam nors pramins takus į platesnius vandenis ir bendradarbiavimą tęsime jau pasauliniu mastu“, – teigė prekių ženklo atstovė Indrė Janavičiūtė.

Bilietai į „Injekcijos“ finalą – Tiketa.lt.

Apie konkursą „Injekcija“

„Injekcija“ – 2008 m. gimęs naujų mados pasaulio talentų paieškos konkursas. Per devynerius metus konkurse sulaukta apie 600 jaunųjų dizainerių paraiškų, atrinkta daugiau kaip 140 finalistų. „Injekcija“ padėjo atrasti dabar jau žinomus šalyje dizainerius – I.Daugirdaitę, D.Paukštytę, E.Žiemytę, kūrybinį susivienijimą „labàdienà“, Dianą Kuzmickaitę ir Aušrą Urbanavičiūtę, Mariją Popadničenko, D.Bendiką ir B.Staškauską bei daugelį kitų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs