Išskirtiniu talentu garsėjantys Joana ir Adrianas Lietuvoje pristatys naujausią šukuosenų kolekciją

Adrianas ir Joana Pop – išskirtiniu talentu garsėjantis plaukų stilistų tandemas iš Rumunijos. Jis – plaukų architektas, ji – koloristė. Jiedu brolis ir sesuo, ne tik drauge dirbantys savo salone, bet ir sėkmingai ugdantys naujus plaukų stilistus. Kartu su žinomiausiais meistrais pasaulyje rengę pristatymus didžiuosiuose Europos miestuose Adrianas ir Joana garsėja išskirtinėmis kolekcijomis bei šou. Rugsėjo 26-ąją Vilniuje jų organizuojamas šou bus tikra pojūčių fiesta.
Plaukų stilistų Adriano ir Joanos Pop kuriamos šukuosenos
Plaukų stilistų Adriano ir Joanos Pop kuriamos šukuosenos / Asmeninio albumo nuotr.

Tandemas ne tik pristatys autentiškus geometrinio kirpimo sprendimus bei spalvų derinius, bet ir, pasitelkę vaizdo, muzikos, teatro, šokio elementus, dovanos pribloškiantį renginį, įkvepiančią patirtį industrijos profesionalams bei mėgėjams, rašoma pranešime spaudai.

– Jūs – brolis ir sesuo. Netikėta, kad abu nusprendėte tapti plaukų stilistais. Kaip pasirinkote šią profesiją?

Adrianas: Viskas prasidėjo nuo Joanos. Ji nuo pat vaikystės svajojo užaugusi būti kirpėja.

Joana: Kokių penkerių, žaisdama su lėlėmis, pradėjau jas kirpti, daryti makiažą. Mokykloje per pertraukas apkirpdavau klasiokes. Iš pradžių tai tebuvo žaidimas, laikui bėgant, peraugęs į laisvalaikio užsiėmimą, aistrą ir darbą, be kurio neįsivaizduoju savo gyvenimo.

Asmeninio albumo nuotr./Plaukų stilistų Adriano ir Joanos Pop kuriamos šukuosenos
Asmeninio albumo nuotr./Plaukų stilistų Adriano ir Joanos Pop kuriamos šukuosenos

– Ar kirpdavai ir Adriano plaukus, kai buvote vaikai?

Joana: Ne, ne (juokiasi).

Adrianas: Jai labiau patikdavo žaisti su ilgais plaukais.

– Adrianai, o kaip tu susidomėjai plaukų stilisto darbu?

Adrianas: Kai buvau kokių 22-ejų, Joana įkalbėjo mane baigti kirpėjų kursus. Pabandžiau. Tačiau, tiesą sakant, niekada tuo nesižavėjau. Baigęs pradėjau dirbti kartu su seserimi. Nors nieko nežinojau apie industriją, tradiciniai plaukų kirpimo metodai man iš karto nepatiko.

Mano galvoje plaukų kirpimas primena architektūrą, seną žaidimą „Tetris“, kuriuo nepasidalindavome vaikystėje. Kirpėjo darbą įsivaizdavau kaip konstravimo procesą, reikalaujantį atsidavimo ir kartojimo diena iš dienos, kol tai tampa refleksu.

Tik įgudus kirpti plaukus taip, kaip vairuoti automobilį, darbas man ėmė patikti. Kartu su Joana dirbame jau 20 metų. Plaukai – mūsų gyvenimas, darbas, kurį kasdien atliekame su malonumu. Manau, jog mums labai pasisekė.

– Ne veltui sakoma, jog dirbant mėgstamą darbą, nereikės dirbti nė dienos. Judu ne tik du dešimtmečius dirbate kartu, drauge ir užaugote, matote vienas kitą kasdien. Kaip pavyksta dar ir sėkmingai dirbti?

Adrianas: Kai buvome vaikai, tėvai privalėjo eiti į darbus, todėl daug laiko praleisdavome namie vieni. Esu kiek vyresnis už Joaną, tad man buvo priskirta ją saugoti. Iki šiol rūpinamės vienas kitu, sugebame kartu linksmintis ir dirbti. Profesinėje plotmėje kiekvienas esame atsakingas už skirtingas sritis. Aš dirbu kaip kūrybinis vadovas, o salone kerpu plaukus.

Mūsų įsteigtoje POP akademijoje plaukų stilistams dalinuosi savo patirtimi, mokau būsimus ir esamus specialistus. Tai – viena mano darbo pusė. Taip pat rūpinuosi naujomis kolekcijomis, generuoju idėjas, kuriu koncepcijas.

Asmeninio albumo nuotr./Plaukų stilistų Adriano ir Joanos Pop kuriamos šukuosenos
Asmeninio albumo nuotr./Plaukų stilistų Adriano ir Joanos Pop kuriamos šukuosenos

Joana: Mano atsakomybė – spalva. Dažau klientų plaukus salone bei mokau apie plaukų dažymo technikas ir metodus mūsų kursų dalyvius. Kursų pasiūla didelė, orientuota į plaukų stilistų poreikius: mokomės klasikinės, kūrybiškos, avangardinės, kolekcijoms skirtos plaukų dažymo technikos.

– Plaukų stilistams skirtą akademiją judu įkūrėte jau prieš 10 metų. Kodėl ji buvo reikalinga?

Joana: Aš savo karjerą pradėjau kirpykloje. Net ir dabar darbas kirpykloje yra viena didžiausių mano aistrų. Man patinka dirbti su žmonėmis. Gal būčiau taip ir dirbusi, jeigu Adrianas nebūtų sugalvojęs įsteigti akademijos, pradėjęs dalintis mūsų filosofija ir idėjomis su naująja karta. Taip viskas ir prasidėjo.

Adrianas: Nuo pat pirmos minutės, kai pradėjau dirbti mūsų įkurtoje akademijoje, jaučiuosi laimingas. Akademijoje vykstantys kursai yra skirtingos tematikos, lygmenų bei sudėtingumo. Mane džiugina galimybė dalintis savo profesine patirtimi su tūkstančiais žmonių.

Pradėjome organizuoti kursus įvairaus lygio plaukų stilistams, net neturintiems jokios patirties. Po pusės metų ir jie baigė kursus gerai išmokę grožio salono amato subtilybių. Iki šiol išugdėme daugiau kaip 500 tokių specialistų.

Kiekvienais metais organizuojame seminarus 20 miestų, minios žmonių laukia ir nori sužinoti mūsų požiūrį į plaukų dizainą. Kartais jaučiuosi taip, lyg jau būčiau pasidalinęs patirtimi su visa Rumunija.

Mudu su Joana į plaukus žvelgiame kaip į dizainą. Akademijoje ne tik mokome, kaip atlikti gražų kirpimą ar kaip nudažyti plaukus, bet stengiamės išmokyti studentus matyti plaukus kaip tam tikrą visumą. Būtent per kuriamą plaukų ir spalvos dizainą mes išreiškiame savo idėjas, jis atskleidžia tai, ką norime įkvėpti kituose žmonėse.

Kaip ir mados industrijoje, populiarumo sąvoka plaukų stilistų pasaulyje yra nuolat kintanti: tai, kas buvo gražu prieš 6 mėnesius, dabar gali būti visiškai nebemadinga. Taigi, privalome išlikti inovatyvūs. Tai – viena iš priežasčių, kodėl mūsų darbas toks įdomus.

Kartais kolegos įstringa komforto zonoje: jie yra puikiai atidirbę techniką ir ima kartotis tiek, jog visi jų klientai lieka su vienodomis šukuosenomis. Tačiau tam tikros technikos išmanymą būtina derinti su gebėjimu į tą pačią šukuoseną pažvelgti kitaip.

Kai kalbu apie inovatyvumą, neturiu omenyje ko nors drastiško. Kartais pakanka paįvairinti kirpimą, šukuoseną, įvesti savito braižo detalių, padaryti ką nors, ko niekas nedarė iki šiol.

– Judu įkvėpėte daugybę profesionalių plaukų stilistų iš įvairiausių Žemės kampelių. Kokia geležine taisykle vadovaujatės savo darbe?

Joana: Disciplina, įsipareigojimas ir sunkus darbas. Tačiau žmonės, mylintys savo darbą, niekuomet nepajus to sunkumo. Tikiu, kad visus, kurie ko nors užsispyrusiai siekia, aplanko sėkmė.

Adrianas: Manau, kad kartojimas yra visų mokslų pagrindas. Geras plaukų stilistas privalo dirbti taip, lyg kirpimas ir dažymas būtų refleksas. Šiame procese daug nusivylimo, tačiau tai vienintelis būdas ištobulinti savo gebėjimus. Taip pat labai svarbu nebijoti klysti. Jeigu kažkas padarė klaidą, vadinasi, jis bandė kažką naujo, išėjo iš savo komforto zonos, todėl tai – puiki galimybė mokytis.

Kartojimas yra visų mokslų pagrindas.

Joana: Aš visuomet siūlau kolegoms fotografuoti savo klaidas ir išsaugoti telefone. Juk mums įprasta saugoti gražias nuotraukas, svarbias akimirkas, matydami jas, jaučiamės geriau. Nors saugoti ir nuolat matyti nuotraukas, primenančias apie padarytą klaidą, gali atrodyti nemalonu, tačiau tai padeda nekartoti tų pačių klaidų ateityje.

– Joana, ar turi savo padarytų klaidų nuotraukų katalogą telefone?

Joana: Tiesą sakant, turiu. Kaskart, kai pažvelgiu į tas nuotraukas, ima sukti pilvą. Tačiau stengiuosi jas analizuoti, bandyti suprasti, kodėl vienas ar kitas spalvinis derinys yra netinkamas, ką galima buvo padaryti kitaip.

Adrianas: Trečioji geležinė mano darbo taisyklė – mėgautis procesu. Nesutinku su tais, kurie sako, jog laimė laukia kažkur ateityje. Atseit ją galima pasiekti tik meistriškai įvaldžius techniką ar pasirodžius kokiame nors ypatingame renginyje. Jeigu žmogų kas nors žavi ir jis tą pomėgį paverčia savo gyvenimo užsiėmimu, jis turėtų tuo džiaugtis kiekvieną minutę.

– Per savo karjerą dalyvavote daugybėje renginių, pristatymų, įvairių šou visame pasaulyje. Kuris iš jų įsiminė labiausiai?

Adrianas: Geriausiai prisimenu vieną šou Londone. Mums, plaukų stilistams, Londonas – kaip menininkams Paryžius ar mados profesionalams Milanas. Tai buvo milžiniškas renginys, organizuotas garsenybių plaukų stilisto Richardo Ashfortho. „Triukšmas“ – viena iš naktį vykusių kūrybiškiausių renginio dalių, kai dalyviai suburiami naktinį klubą primenančioje aplinkoje ir turi dirbti prieblandoje, garsiai skambančios muzikos fone.

Drauge su plaukų stilistais R.Ashfortu, Timu Harvey teko organizuoti ne vieną šou Europos sostinėse. Dirbti su mūsų industrijos garsenybėmis – nemažas iššūkis. Tačiau man patinka mesti sau iššūkius kasdien. Būtent tai darome ir kurdami bei pristatydami kiekvieną savo kolekciją – išbandome save.

Joana: Ir man didžiausią įspūdį paliko šou Londone. Buvau susižavėjusi kiekvienu ten dalyvavusiu žmogumi. Prisimenu, stovėjau ant scenos per pristatymą ir prieš mane auditorijoje būriavosi pasaulinės plaukų stilistų bendruomenės nariai, kolegos bei tie, kuriais industrijoje žaviuosi labiausiai. Jaučiausi laiminga, pagerbta, pakylėta, nes tie žmonės valandą savo laiko skyrė būtent man.

Asmeninio albumo nuotr./Plaukų stilistų Adriano ir Joanos Pop kuriamos šukuosenos
Asmeninio albumo nuotr./Plaukų stilistų Adriano ir Joanos Pop kuriamos šukuosenos

– Kaip ruošiatės naujai kolekcijai? Kiek laiko tai trunka?

Adrianas: Realus pasiruošimas kolekcijai trunka apie mėnesį. Viskas prasideda nuo idėjų lietaus ir mano pokalbių su Joana.

Joana: Pats idėjų srautas naujoms kolekcijoms niekada nenutrūksta. Juk mus kas nors įkvepia kasdien. Mane labiausiai inspiruoja mada, meno parodos. Kaskart išsisaugau patikusią informaciją, o paskui ja dalinamės su Adrianu. Žinoma, esame nusibrėžę sau vieno mėnesio ribą, per kurį iš vienos geriausios koncepcijos, idėjos sukuriame visą kolekciją.

Adrianas: Naujos kolekcijos kūrimas yra ne kas kita, o procesas. Pirmiausia, išsirenkame patraukliausią idėją, tuomet sukuriame prezentaciją, randame tinkamus modelius, parenkame drabužius, pakviečiame fotografą, vizažistę, padarome fotosesiją, nufilmuojame vaizdo klipą, redaguojame, koreguojame ir sukuriame galutinį produktą.

– Vieną iš paskutinių jūsų kolekcijų įkvėpė Kazimiro Malevičiaus paveikslai. Kodėl pasirinkote būtent jį?

Adrianas: Prieš pandemiją pristatėme labai inovatyvią ir kūrybišką kolekciją. Tuo metu buvo įprasta parodyti, aprėpti kuo daugiau ir viską paskandinti pertekliuje. Kolekcijos, kurias matydavau, atkartojo viena kitą. Tačiau po pandemijos ir kelių ramybės mėnesių namuose į vėžias viskas stojosi labai lėtai.

Mudu su Joana vėl pradėjome dirbti ir tuo pačiu galvojome, ką daryti toliau. Viskas buvo kitaip, turėjome prisitaikyti. Jaučiau, jog turėtume grįžti prie pačių pagrindų. Norėjau sukurti kažką tyro, paprasto ir klasiško su modernybės atspalviu. Perėjau prie grynųjų geometrinių formų – kvadrato, apskritimo ir trikampio – jos svarbiausios mūsų darbe ir apjungiau jas su mūsų technika, braižu.

Norėjau sukurti kažką tyro, paprasto ir klasiško su modernybės atspalviu.

Prieš atrasdamas Malevičių, gerai žinojau Vasilijaus Kandinskio darbus. Jis – vienas žymiausių dailininkų abstrakcionistų. Atrodė pakankamai sudėtinga kolekcijai pasitelkti Kandinskio motyvus – jie pernelyg detalūs, juos sunku interpretuoti. Taigi, pasiūliau Joanai paieškoti menininko, abstrakčiai vaizduojančio įprastas geometrines formas, ir susidūriau su Malevičiumi.

Jo kūrinys „Juodas kvadratas“ simbolizuoja modernaus meno pradžią. Išanalizavę jo kūrinius, aptikome daug panašumų su savo darbu. Geometrines formas jis naudojo erdvei užpildyti, tuo tarpu mes žaidžiame tomis formomis, apjungiame jas galutiniam rezultatui sukurti.

– Kurdami naują kolekciją, pasitelkiate vaizdą, garsą, šokį, įprastą pristatymą paverčiate nepamirštama patirtimi. Kodėl jums svarbu apjungti skirtingus pojūčius?

Adrianas: Tikiu, kad atmintyje ilgiausiai išlieka jausmas – tai, kaip jautėmės vienoje ar kitoje situacijoje. Galime net neprisiminti, ką tiksliai matėme, tačiau prisiminsime, kad tai sukėlė teigiamų emocijų. Niekas neprisimena šukuosenos, kurią padariau prieš 5 metus per seminarą.

Tačiau žmonės pamena, jog puikiai leidome laiką, kad seminaras juos įkvėpė. Su kiekviena savo kolekcija siekiame įrašyti tą patirtį į žiūrovų atmintį. O šiais laikais tai padaryti sudėtinga: žmonės pripratę prie nepertraukiamo srauto naujienų ir vaizdų.

Joana: Kiekviena mūsų kolekcija perduoda tam tikrą žinutę. Tam, kad ji pasiektų auditoriją, nepakanka tiesiog pristatyti savo darbą. Žmonės greitai pamiršta, todėl reikalinga įvairi stimuliacija. Norėdami, jog šou būtų įdomus, apjungiame dekoracijų, muzikos, teatro, šokio elementus, ir dovanojame auditorijai autentišką reginį.

Asmeninio albumo nuotr./Plaukų stilistų Adriano ir Joanos Pop kuriamos šukuosenos
Asmeninio albumo nuotr./Plaukų stilistų Adriano ir Joanos Pop kuriamos šukuosenos

– Kokią žinutę savo pasirodymų metu siekiate perduoti auditorijai?

Adrianas: Pagrindinis mūsų tikslas yra įkvėpti žmones palikti komforto zoną, išbandyti naujus dalykus. Kūrybiškumas, laisvė – svarbiausi mūsų darbo leitmotyvai.

Joana: Aš pati siekiu auditorijai perduoti pozityvias emocijas, paskatinti ją eksperimentuoti. Net ir susitikus didelėje parodų salėje, nuolat vyksta apsikeitimas idėjomis, informacija – taip mes vieni iš kitų mokomės. Mano moto – jeigu nori kažką pakeisti, pradėk ką nors daryti kitaip.

– Darbe dažnai pabrėžiate autentiškumo svarbą, Ką ši sąvoka reiškia jums patiems?

Adrianas: Autentiškumas yra persipynęs su originalumu. Vieni žmonės natūraliai tai turi, kitiems šias savybes reikia išsiugdyti. Tačiau ne visi sugeba tai išreikšti. Įprastai esame apriboti socialinių normų, tačiau, jeigu gebame būti autentiški, mums pavyksta save išreikšti nepaisant jokių apribojimų ar konstruktų. Manau, jog autentiškumas yra būtent tai, kas mus skiria vienas nuo kito.

Autentiškas žmogus yra laisvas, jis turi drąsos daryti tai, ką sugalvoja, ką nori, nekreipdamas dėmesio į kitų nuomonę. Pavyzdžiui, Rumunijoje vis dar įprasta rūpintis tuo, ką pasakys kiti. Visą savo gyvenimą išgyvenau dėl to, kokia bus kitų reakcija. Tačiau dabar galvoju – kokie kiti?

Juk tai – mano gyvenimas, mano istorija. Įtikti visiems yra tiesiog neįmanoma, todėl kiekvienas turėtų eiti savo keliu ir leisti skleistis kūrybiškumui bei autentiškumui.

Visą savo gyvenimą išgyvenau dėl to, kokia bus kitų reakcija. Tačiau dabar galvoju – kokie kiti?

Joana: Autentiškumas – tai buvimas savimi. Norint būti savimi, išreikšti save, žmogui reikia perlipti daug barjerų.

Adrianas: Jeigu kas nors siekia autentiškumo, tikrai neturėtų tam pasitelkti instagramo filtrų. Kai renkamės modelius, prašome jų pasidalinti savo instagramo profiliu. Pasitaiko, jog vėliau kai kuriuos modelius pakviečiame susitikti ir negalime jų atpažinti.

Net akių spalva neatitinka matytos nuotraukose. Suprantu, jog technologijos įgalina žaidimą su savo išvaizda, tačiau tai neturėtų užgožti žmogaus asmenybės ir atimti bet kokio autentiškumo.

Joana: Visos tokios programėlės apriboja grožio sampratą, uždaro ją į visuomenės normas atitinkančią dėžutę. Taip savitas kiekvieno grožis netenka autentiškumo, tampa vienodas. Aš tuo tiesiog netikiu. Manau, jog visi turi būti skirtingi: turėti skirtingą nosies formą, skirtingų spalvų akis, skirtingą veido struktūrą, tekstūrą, odos toną.

Tuo reikia didžiuotis, nes tai yra unikalu, nes pasaulyje nerastume dviejų vienodus bruožus turinčių žmonių. Šis požiūris atitinka ir mūsų veiklos filosofiją – mudu su Adrianu suteikiame klientų plaukams formą, spalvą, tačiau stengiamės nekeisti jiems įprastos tekstūros, vengiame nenatūralumo.

Adrianas: Plaukai juda kartu su žmogaus kūnu. Jie – kūno ir asmenybės išraiška. Dėl to skatiname klientus nesirinkti jų plaukui netinkamos formos, raginame leisti jiems būti tokiais, kokie yra natūraliai, puoselėti prigimtinį grožį.

Asmeninio albumo nuotr./Plaukų stilistų Adriano ir Joanos Pop kuriamos šukuosenos
Asmeninio albumo nuotr./Plaukų stilistų Adriano ir Joanos Pop kuriamos šukuosenos

– Jūsų naujos kolekcijos premjera jau suplanuota Vilniuje. Ar žinote ką nors apie Lietuvą?

Adrianas: Žinau, kad niekuomet ten nebuvau!

Joana: Aš irgi. Tačiau girdėjau apie sostinę Vilnių. Nekantrauju aplankyti šį miestą dėl gausybės bažnyčių, universiteto, parkelių ir parkų miesto centre.

– Ko galėtų tikėtis šou Vilniuje dalyviai?

Adrianas: Lietuvoje pristatysime naujausią savo kolekciją. Mūsų kolekcijose svarbūs ne tik plaukai, bet ir vaizdai, garsai, prezentacija, šokis. Šokis geriausiai atskleidžia žmogaus kūno geometriją ir leidžia mums perteikti savitą filosofiją. Šou sudarys dvi dalys.

Pirmoji dalis bus skirta dirbantiems grožio salonuose: supažindinsime su savo darbo specifika, pristatysime įvairias plaukų kirpimo ir dažymo technikas. Dalyvaujantys plaukų stilistai įgytas žinias savo darbe galės pritaikyti jau kitą dieną. Antroji dalis bus kur kas smagesnė, kūrybiškesnė, įkvepianti. Norime padėti kitiems stilistams ištrūkti iš komforto zonos.

Joana: Galima sakyti, jog antroje dalyje sulaužysime visas taisykles, kurias pristatysime pirmojoje.

Norime padėti kitiems stilistams ištrūkti iš komforto zonos.

– Kam skirtas jūsų kolekcijos pristatymas – pradedantiesiems, profesionalams ar tiek vieniems, tiek kitiems?

Adrianas: Šis renginys skirtas visiems plaukų stilistams, kurie yra pasiruošę eksperimentuoti, išbandyti naujus dalykus. Profesionalumas ar darbo stažas industrijoje su tuo neturi nieko bendra. Pradedantieji dalyviai mūsų renginyje išmoks naujų technikų, sulauks naudingų patarimų, srities profesionalai – įsikraus energijos, gaus įkvėpimo ir galbūt naujai pažvelgs į įprastus dalykus, technikas.

Šou skirtas kiekvienam, kuris nori būti jo dalimi. Manau, svarbiausia ne tai, jog tame renginyje būsime mudu su Joana, o tai, kad renginys taps susitikimo erdve žmonių grupei, kuri turi panašią aistrą, kalba viena kalba ir jaučia bendrą energiją.

Tikiu, jog būtent paskutinis menininko kūrinys daugiausia atskleidžia apie jo kūrybą. Taigi, paskutinis mano kūrinys papasakoja ir apie mane patį. Net ir savo kolegoms dažnai primenu, jog paskutinis jų atliktas kirpimas ar šukuosena geriausiai atskleidžia jų meistriškumą, todėl jau nusiteikiau, kad Vilniuje vyksiantis šou bus pats įspūdingiausias mano karjeroje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis