Podiumas, kuriuo vaikščiojo modeliai, buvo įkurtas neįprastoje vietoje – viešbučio „Comfort Hotel“ automobilių stovėjimo aikštelėje. Mados gerbėjams pristatytos keturios kolekcijos, o prekių ženklų „Hili Ari“ ir „Clothé“ drabužius vilkintys modeliai podiumu žingsniavo pasipuošę ir dizainerės M.Porat juvelyriniais dirbiniais.
Pirmieji savo kolekciją pristatė prekių ženklo „Holyland Civilians“ kūrėjai Doras Chenas ir Anat Meshulam. Kaip sako patys dizaineriai, jų kuriami drabužiai neturi nei amžiaus, nei ribų ir pasako daugiau nei bet kuri pasaulio kalba. Savo prekių ženklą kūrėjai laiko tarsi namais, savita bendruomene, vadina jį daugiakultūriu. Esą jis žavi tuo, kad ir judaizmas, ir islamas, ir krikščionybė čia atrodo panašūs, nes juos visus sieja grožio religija.
Vilniuje kūrėjai pristatė 16 modelių kolekciją, kurioje vyravo sportinė ir laisvalaikio vyriška ir moteriška apranga: suknelės, kelnės, šortai, švarkai, kepurės. Skiriamasis kolekcijos ženklas – ant daugelio drabužių besipuikuojantis užrašas „Holy“ (liet. „šventas“).
Antrieji savo kūrybą pristatė papuošalų ir drabužių kūrėja Hili ir jos partneris Ari. Duetas „Hili Ari“ siekia kurti ilgalaikes ir mados kaprizams nepaklūstančias bei jų pačių filosofiją atitinkančias kolekcijas. Visas savo idėjas juodu perteikia per meno prizmę ir yra įsitikinę, kad mada be meno egzistuoti negali.
Jų drabužiai išsiskiria rankų darbo detalių gausa, švariomis linijomis ir kokybiškais audiniais. 18 modelių moterims ir vyrams skirtoje kolekcijoje vyravo juoda, balta, chaki ir sidabrinė spalvos.
Trečiasis savo kolekciją pristatė prekių ženklo „Nouveau Riche Dog“ kūrėjas Maozas Dahanas. Tel Avive gyvenantis 37-erių dizaineris kuria unikalius šiuolaikiškus inovatyvaus dizaino drabužius ir aksesuarus vyrams.
Kasmet kolekcijas pristatantis kūrėjas kiekvienai jų sumano vyraujantį motyvą ar paliečia aktualią tematiką ir taip griauna stereotipus, pavyzdžiui, religijų įvairovę, lytiškumą, ribas tarp lyčių ir pan.
Savo kūrinius jis vadina neįspraudžiamais į rėmus, neturinčiais lyties. Į drabužį dizaineris žiūri kaip į dėvimą meną, kurdamas jį nesvarsto, kam jis bus skirtas.
Ketvirtadienio vakarą Vilniuje svečias iš Izraelio pristatė 23 modelių kolekciją, skirtą vyrams ir moterims. Podiumu modeliai vaikščiojo valgydami ar tiesiog rankoje laikydami ledus. Kolekcijoje daug vasarai skirtų drabužių – lengvos suknelės, palaidinės, šortai, ko visai neprimena vyraujančios tamsios spalvos, ypač daug – juodos.
Ketvirtoji savo darbus Lietuvos publikai pristatė prekių ženklo „Clothé“ dizainerė Eva al Keneresh. Ji kartu su mama kuria funkcionalius, patogius, bet asmeniškumo ir individualumo neprarandančius bohemian chic ir rokenrolo stiliaus drabužius. Labiausiai jas įkvepia muzika, daugelis modelių pavadinti muzikos atlikėjų vardais, ir stiprios bei stilingos moterys.
Renginio svečius dizainerė nustebino pati uždainavusi ir pademonstravusi išties įspūdingą balsą. Jos elegantiška ir itin moteriška kolekcija iš visų išsiskyrė itin lengvai krintančiais siluetais ir balta spalva. Pristatyta 14 modelių suknelių kolekcija, kurioje vyravo šilkas, šifonas, nėriniai, klostės.
Dviejose kolekcijose – „Hili Ari“ ir „Clothé“ – į renginį susirinkę mados gerbėjai galėjo grožėtis unikaliais, žaismingais, šiuolaikiškais su klasikos elementais juvelyriniais dizainerės Moran Porat dirbiniais.
Ji jaučia aistrą tekstilei, todėl ją naudoja ir kurdama papuošalus, derina su metalu, brangiaisiais akmenimis. M.Porat sukūrė savitą audinių dažymo ir akmenų apdorojimo technologiją, kuri jau yra tapusi dizainerės skiriamuoju ženklu. Kaip sako pati kūrėja, jos papuošalai skirti drąsioms ir stiprioms moterims, kurios nebijo naujovių ir atrodyti ryškios.
Ši savaitė Izraelio valstybės ambasados Lietuvoje iniciatyva, bendradarbiaujant su žurnalu „L’Officiel Mada“, buvo dedikuota Izraelio madai. Pirmadienį, birželio 5 d., ISM Inovacijų bazėje Vilniuje iš Izraelio atvykę šios šalies mados pasaulio atstovai dalyvavo diskusijoje „Izraelio mados identitetas“, kurią ambasada rengė drauge su Mados akademija.
Svečiai su Lietuvos mados profesionalais ir mėgėjais diskutavo apie mūsų ir jaunos Izraelio valstybės mados industrijos panašumus, identiteto paieškas, vyraujančias tendencijas ir ateities prognozes.
Kitas dienas su penkių Izraelio dizainerių kūryba buvo galima susipažinti „Madress“ parduotuvėlėje. O štai ketvirtadienio vakarą įvykęs Izraelio dizainerių kolekcijų pristatymas vainikavo pirmąją Izraelio mados savaitę Lietuvoje.