Jaunųjų mados talentų konkurse „Injekcija“ išrinkti 5 nugalėtojai

Juodai baltai pasipuošęs Kauno centrinis paštas – kvietimas drąsiai rinktis savo poziciją ir taip protestuoti prieš pilką masiškumą. Praėjusį šeštadienį čia vykusiame jaunųjų mados talentų konkurse „Injekcija“ išrinkti penki nugalėtojai – ant „Mados infekcijos“ podiumo pasirodys Karina Panina, Povilas Gegevičius, Giulia Mauro (Italija), Ayana Horrai (Japonija) bei Valdemaros Jasulaitytės ir Marijos Petraitytės duetas, rašoma organizatorių pranešime spaudai.
Jaunųjų mados talentų konkursas „Injekcija“
Jaunųjų mados talentų konkursas „Injekcija“ / Tautvydo Stuko nuotr.

Konkurse pristatyta net 15 kolekcijų, kurių autoriai – dizaineriai iš aštuonių valstybių.

„Šiame konkurse visada ieškome tų, kurie būtų šiek tiek kitokie ir tai drąsiai galėtų išreikšti per savo kūrybą. Mada nuolat kartojasi, todėl tik turintys išskirtinį požiūrį, savą matymo kampą gali iš tiesų nustebinti ir sukurti kitokias kolekcijas“, – konkursą pristato „Mados infekcijos“ galva Sandra Straukaitė.

Laimėtojus vertino ir apdovanojo specialiai „Injekcijai“ suburta komisija: mados iliustratorė ir stilistė Goda Pelaitytė, dizainerė Akvilė Jančauskaitė, dizaineris Saimonas Tartenis, latvių dizaineris, MAREUNROL‘S dueto narys Rolands Peterkops ir Sandra Straukaitė.

Tautvydo Stuko nuotr./Jaunųjų mados talentų konkursas „Injekcija“
Tautvydo Stuko nuotr./Jaunųjų mados talentų konkursas „Injekcija“

Vertindama dalyvių darbus, komisija atsižvelgė į kolekcijos konceptualumą, idėjos aktualumą ir novatoriškumą bei kūrybiškumą. Anot R.Peterkops, šiais metais nugalėjo kolekcijos, kuriose žvelgiama ne tik į dabartį, bet ir į ateitį.

„Svarbu, kad kolekcijose atsispindėtų ne tik šiandienos aktualijos, bet ir tai, kas gali būti svarbu ateityje. Šiandiena turi tapti atspirties tašku žvilgsniui į ateitį. Manau, kad toks ir yra mados tikslas – kalbėti apie tai, kas gali būti svarbu ne tik šiandien, bet ir rytoj.

Šių metų nugalėtojų kolekcijose tai galima pamatyti – puikias idėjas, kruopštų ir išsamų techninį išpildymą bei potencialą vystytis toliau“, – teigia R.Peterkops.

Penkios unikalios istorijos

Komisijos sprendimu, viena iš šių metų „Injekcijos“ nugalėtojų tapo Karinos Paninos sukurta kolekcija „Jei pasiseks – pasakysiu“. Pagrindinė kolekcijos idėja – žmogus nuolat laukia ir taip įprasmina iš tiesų beprasmius dalykus. Šį laukimą dizainerė vaizduoja kurdama personažus, bandančius pagaliau ištraukti laimingą savo loterijos bilietą.

Anot S.Tartenio, K.Paninos kolekcija pasižymėjo originalumu:

„Įdomu, netikėta, gera konstrukcija, aplikacijos, medžiagos. Bus labai smalsu pamatyti, kaip tai atrodys išaugus į didesnę kolekciją.“

Ant „Mados infekcijos“ podiumo savo kolekciją galės pristatyti ir Povilas Gegevičius. „The Familiar Other“ (liet. „Kitas pažįstamas“) – kolekcija, kurioje ankstyvame amžiuje iš Lietuvos emigravęs dizaineris ieško savo tautinių šaknų, tapatybės.

„Mane sužavėjo Povilo kolekcija. Matau, kad jis – potencialus naujojo meno atstovas. Jo kolekcija pakeri novatorišku dizainerio matymo kampu – joje dizaineris ieško savo identiteto, o ne siekia kažką pristatyti“, – teigia G.Pelaitytė.

Dar viena nugalėtoja – japonų kilmės dizainerė Ayana Horrai, sukūrusi kolekciją „Radiation“ (liet. „Radiacija“). Ji komisiją sužavėjo išskirtinėmis spalvomis, medžiagomis ir dizaino formomis. Prestižinio Polimodos universiteto studentė šią kolekciją nusprendė sukurti kaip atminimą paskutinėms akimirkoms, praleistoms kartu su mama.

Ant „Mados infekcijos“ podiumo bus galima išvystyti ir Giulią Mauro. Italų kilmės dizainerė „Injekcijoje“ pristatė kolekciją „Collapsible“ (liet. „Sugriaunamas“). Joje vaizduojamas dviejų skirtingų asmenybių – griežto tėvo ir laisvės ištroškusios dukters – susidūrimas, tampantis chaosu.

„Injekcijoje“ triumfavo ir lietuvių dizainerių iš Danijos – Valdemaros Jasulaitytės ir Marijos Petraitytės – kolekcija „Antecedent Tommorow“ (liet. „Apriorinis rytojus“). Šioje kolekcijoje kuriami skaitmeninėje erdvėje egzistuojantys avatarai ir distopiniai, savianalizės keliu keliaujantys klajokliai. Dizainerių darbai komisiją sužavėjo savo išpildymu – nuo avalynės iki išskirtinių kaukių.

„Šio dueto darbai išdirbti, įsiminė nematytos konstrukcijos, audiniai, formos, drąsus eksperimentavimas“, – komentuoja A.Jančauskaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis