Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kas slypi po mados prekės ženklų pavadinimais?

Ar kada susimąstėte, kas slypi už didžiųjų mados namų ar populiarių parduotuvių pavadinimų? Esame taip įpratusios girdėti skambius mados prekių ženklų vardus, kad nebesusimąstome, ką jie reiškia. Pavadinimų atsiradimo istorijos dažnai gali nustebinti – vieni mados kūrėjai juose „užkoduoja“ mylimų žmonių atminimą, kiti – kūrybinius siekius ar slaptą žinutę pirkėjams.
Mados prekės ženklai
Mados prekės ženklai / Vida Press nuotr.

ASOS

Už šių keturių raidžių slypi netikėta reikšmė – „as seen on screen“ („taip, kaip matėte ekrane“). Populiarioji internetinė parduotuvė visų pirma, buvo skirta tiems pirkėjams, kurie geidė įsigyti žymių žmonių nešiojamus drabužius už mažesnę kainą. Trumpinys ASOS greitai paplito tarp svetainės lankytojų ir netrukus tapo oficialiu parduotuvės pavadinimu.

„Acne Studios“

Konceptualusis „Acne Studio“ ne visada buvo savarankiškas mados prekės ženklas – ilgą laiką jis priklausė filmų, reklamos ir grafinio dizaino kompanijai „Acne“. Po atsiskyrimo įmonės valdytojai pavadinimą „Acne Studio“ pasiliko ne be reikalo – šis frazės „Ambition to Create Novel Expressions“ („Ambicija kurti naujas išraiškos formas“) trumpinys puikiai atitinka šio prekės ženklo kūrinius.

Vida Press nuotr./„Acne Studios“ parduotuvė
Vida Press nuotr./„Acne Studios“ parduotuvė

„Burberry“

1856 metais Londone šiam prekės ženklui atidarius pirmąją parduotuvę ji vadinosi taip, kaip ir šiandien – „Burberry“, tačiau daugelis miestiečių ją vadino „Burberry’s of London“, todėl kompanija buvo pervadinta „Burberry’s“. Prie originalaus pavadinimo grįžta tik 1998 metais, motyvuojant, jog taip pasielgta rinkodaros tikslais.

Vida Press nuotr./„Burberry“ parduotuvė
Vida Press nuotr./„Burberry“ parduotuvė

„Rodarte“

Stileivų mėgstamo mados prekės ženklo „Rodarte“ pavadinimas – tai mergautinė jį įkūrusių dizainerių Kate ir Lauros Mulleavy mamos pavardė. Teigiama, jog idėja būtent taip pavadinti seserų įkurtą prekės ženklą kilo jų tėvui.

Vida Press nuotr./Seserys Kate ir Laura Mulleavy
Vida Press nuotr./Seserys Kate ir Laura Mulleavy

„Miu Miu“

Mados namai „Fratelli Prada“ (it. Prada broliai) buvo įkurti 1913 metais ir nuo tada priklauso Prada šeimai. Vieno iš kompanijos įkūrėjų – Mario Prada – dukra perėmė bendrovės valdymą, o vėliau vadeles perleido savo dukrai Miuccia. Savo ruožtu Miuccia naują Prada šeimos prekinį ženklą pavadino vaikystėje turėta pravarde – Miu Miu.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Miuccia Prada
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Miuccia Prada

„Ralph Lauren“

Rodos, akivaizdu – tai prekės ženklas, sukurtas dizainerio Ralpho Laureno. Taigi, koks čia išskirtinumas? Tačiau įdomu tai, kad tikroji Ralpho Laureno pavardė – Lifshitz! Dar būdamas šešiolikmetis būsimasis kūrėjas pasikeitė pavardę, nes mokykloje buvo užgauliojamas dėl pavardės skambesio (bendramoksliams ji pasirodė panaši į nelabai malonų žodį „shit“).

Vida Press nuotr./Ralphas Laurenas
Vida Press nuotr./Ralphas Laurenas

„3.1 Phillip Lim“

Phillipas Limas savo prekinį ženklą pavadino taip todėl, kad vardinę liniją sukūrė tada, kai jam ir jo verslo partnerei, dabar šios kompanijos vadovei Wen Zhou buvo trisdešimt vieneri metai.

„Tiffany & Co.“

Tikrasis kompanijos pavadinimas – „Tiffany, Young and Ellis“, taip vadinosi 1837 metais įkurta kanceliarinių prekių parduotuvė Niujorke, Manhatane. Tačiau 1853 metais vienas jos įkūrėjų, Charles’as Tiffany, perėmė kompaniją į savo rankas ir nusprendė koncentruotis tik į juvelyriką, tuo pačiu metu pavadinimas buvo pakeistas į dabar visame pasaulyje atpažįstamą „Tiffany & Co.“.

Vida Press nuotr./„Tiffany & Co.“ parduotuvės fasadas
Vida Press nuotr./„Tiffany & Co.“ parduotuvės fasadas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?