Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvės drabužiai iš apelsinų – ant Bruklino mados savaitės podiumo Niujorke

Ar pagalvojote, kad jūsų marškinėliai, kuriuos vilkite, kažkada galėjo augti ant medžio? Mados technologijų ekspertės Augustės Kaknevičiūtės prekių ženklo „One 100“ drabužiai savo kelionę pradėjo bręsdami ant vaismedžių, o praėjusį savaitgalį, virtę 2022 m. pavasario ir vasaros kolekcija, buvo pristatyti Bruklino mados savaitėje Niujorke. Tai – tvarios mados ateitis, kurios priešakyje – vos prieš pusmetį sukurtas ir pasaulinio pripažinimo sulaukęs lietuvės prekių ženklas, drabužius gaminantis 100 proc. iš apelsinų žievelių, rašoma prekių ženklo pranešime žiniasklaidai.
Augustė Kaknevičiūtė ir prekių ženklo „One 100“ kolekcijos modeliai
Augustė Kaknevičiūtė ir prekių ženklo „One 100“ kolekcijos modeliai / Asmeninio archyvo nuotr.

Pristatymui Niujorke turėjo pasiruošti per savaitę

Metų pradžioje sukūrusi lietuvišką tvarios mados prekių ženklą kaunietė A.Kaknevičiūtė sugebėjo jį nuvesti iki Bruklino mados savaitės podiumo Niujorke.

„Praleidusi vasarą Lietuvoje, rudenį pasitikau Karibuose, Dominykos Respublikoje, iš kurios vieninteliu keliu pandemijos akivaizdoje galėjau patekti į išsvajotą Niujorką – mados, technologijų ir galimybių sostinę.

Nors čia atvykau be atgalinio bilieto, žinojau, kad laikas, per kurį privalau pristatyti savo kolekciją mados industrijos lyderiams, ribotas.

Asmeninio archyvo nuotr./Augustė Kaknevičiūtė
Asmeninio archyvo nuotr./Augustė Kaknevičiūtė

Be galo norėjau susipažinti su kuo daugiau žmonių, dirbančių su inovatyviais mados technologijų projektais, startuoliais ir organizacijomis, tad nieko nelaukusi kreipiausi į visus, kuriuos pažinojau Niujorke. Tai buvo puiki proga pasinaudoti mano kelionių ir nuotolinio darbo metu užmegztomis pažintimis Londone ir Dubajuje“, – sako A.Kaknevičiūtė.

Sudalyvavus dešimtyse susitikimų, Augustę pradėjo kviesti į mados pristatymus, atrankas, dizaineriams ir mados įmonių vadovams organizuojamus renginius. Viename jų ji sutiko „Fashion Week Brooklyn“ direktorių, kuris, pamatęs lietuvės kurtus marškinėlius, iškart užsinorėjo vienus įsigyti:

„Po mūsų susipažinimo buvau pakviesta surengti pasirodymą Niujorke, pačiame Manhatano centre, Bruklino mados savaitės atidaryme. Laiko buvo nedaug, pasiruošimui turėjau vos septynias dienas. Labiausiai bijojau, kad produkcija laiku neatvyks iš Lietuvos, bet viskas pavyko kuo puikiausiai.“

Per pasirodymą mados technologijų ekspertė pristatė penkis modelius su tiek pat skirtingų įvaizdžių.

„Norėjau, kad merginos perteiktų tą eleganciją ir prabangą, kurią mano sukurtas prekių ženklas siekia atskleisti kiekvienoje moteryje. Ją per pristatymą buvo galima justi per modelių pasitikėjimą, modernius siluetus ir išskirtinį medžiagų spindesį, kuris ypač tiko prie Niujorko peizažo ir tolumoje šviečiančio „Empire State Building“.

Žiūrovai negalėjo patikėti, kad ši kolekcija 100 proc. pagaminta iš apelsinų žievelių, o šios srities specialistai noriai teikė pasiūlymus bendradarbiauti tiek Niujorke, tiek už jo ribų“, – sėkmingu pristatymu džiaugiasi Augustė.

Atrasti save padėjo nauja sritis

Nors Europoje tvarumas vis dažniau girdimas įmonių komunikacijoje, JAV ši tema paplitusi kur kas mažiau. Naudodamasi šia proga A.Kaknevičiūtė tikisi savo prekių ženklo vystymą tęsti už Atlanto.

„Mano pagrindinė veikla susijusi su technologijų pardavimais ir daiktų internetu (angl. „Internet of Things (IoT)“). Po verslo vadybos studijų Anglijoje, ieškodama darbo patirties, įsidarbinau didelėje technologijų įmonėje Londone. Jau dveji metai joje dirbu nuotoliniu būdu su daiktų internetu, bet kiekvieną dieną kvėpuoju būtent mados ir tekstilės technologijomis – iš šios aistros ir gimė prekių ženklas.

Kol kas šias dvi sritis puikiai sekasi suderinti ir sutalpinti į mados technologijų (angl. „Fashion Tech“) sąvoką, kuri apima visas technologijų inovacijas būtent mados industrijoje. Nors tai vis dar nėra plačiai žinoma sritis, jai priskiriamos tekstilių inovacijos, efektyvūs gamybos procesai, nanotechnologijos, virtualios parduotuvės, 3D technologija spausdinami drabužiai, išmanieji veidrodžiai ir kt.

Šių inovacijų diegimas ir kūryba reikalauja labai daug kūrybiškumo, įvairių disciplinų specialistų subūrimo ir stipraus mados industrijos pažinimo, kuri mane ypač domina.“

Mane žavi ateitis ir technologijų atnešamos galimybės, tad visada žinojau, kad turėsiu savo verslą būtent šioje srityje.

Kadangi Augustę užaugino drabužių gamybos sektoriuje dirbantys tėvai, tekstilės ir drabužių fabrikai jai nuo pat mažens buvo lyg antri namai.

„Iš arti mačiau, kaip vyksta mados gamybos procesas, kiek daug išteklių, laiko ir pastangų kainuoja pagaminti praktišką ir gražų audinį. Augdama ir matydama, kokia neefektyvi ši industrija, žinojau, kad anksčiau ar vėliau jos laukia dideli pokyčiai, tad nėriau į technologijas ir inovacijas.

Mane žavi ateitis ir technologijų atnešamos galimybės, tad visada žinojau, kad turėsiu savo verslą būtent šioje srityje. Anglijoje atradau mados technologijų industriją ir iš karto supratau, kad būtent į ją noriu orientuotis.

Mano ankstesnė patirtis drabužių gamybos sektoriuje, polinkis į dizainą, gebėjimas suburti skirtingų disciplinų profesionalus bendram tikslui ir aistra technologijoms atvedė ten, kur esu dabar“, – savo kelią prisimena kūrėja.

Asmeninio archyvo nuotr./Augustė Kaknevičiūtė
Asmeninio archyvo nuotr./Augustė Kaknevičiūtė

Tvaru, bet toli gražu ne nuobodu

Prieš kuriant prekių ženklą atlikta rinkos analizė parodė, kad moterys dažnai tvarius drabužius asocijuoja su paprastumu, nuobodžiomis spalvomis ir neišsiskiriančiais dizainais. Augustė norėjo paneigti šį stereotipą ir tvariu prekių ženklu įkvėpti moteris įdomesniems sprendimams.

„Norime parodyti pasaulio moterims, kad net priimant tvaresnius stiliaus sprendimus yra įmanoma atrodyti prabangiai ir švytėti, išsiskirti iš minios. Tokį prekių ženklo vardą pasirinkome ne tik dėl to, kad mūsų medžiagos pagamintos 100 proc. iš apelsinų, o taip pat dėl užsispyrimo ir ambicijos atiduoti 100 proc. savęs, kad sukurtume ką nors išties magiško ir neįprasto.

Asmeninio archyvo nuotr./„One 100“ kolekcijos modeliai
Asmeninio archyvo nuotr./„One 100“ kolekcijos modeliai

Mėgstame užsimerkti ir pasvajoti, įsivaizduoti ką nors beprotiško, gal net neįmanomo ir paklausti: „O kas, jeigu?“ Tikiu, kad apelsinai – tik pradžia. Sieksime nuolat stebinti tekstilių ir skaitmeninių mados technologijų srityse. Net neabejoju, kad mados ateitis bus visai kitokia, nei dabar įsivaizduojame“, – žada A.Kaknevičiūtė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos