„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Lietuvių kūrėjai stebino japonus ne tik savo produkcija, bet ir rožine sriuba

Iš Tekančios saulės šalies, diktuojančios naujausias stiliaus tendencijas, sugrįžę jungtinio Japonijos-Baltijos dizaino savaitės ir verslumą skatinančios agentūros „Versli Lietuva“ projekto „Lithuania: Contemporary and Creative“ organizatoriai ir dalyviai džiaugiasi sėkmingai tiesiamais kultūriniais tiltais tarp Lietuvos ir Japonijos.
Akimirkos iš Lietuvos ir Japonijos kultūrinės draugystės
Akimirkos iš Lietuvos ir Japonijos kultūrinės draugystės / Organizatorių nuotr.

Dvylikos lietuviškų dizaino prekių ženklų ir dviejų medijos agentūrų kūrėjai po daugiau nei savaitės, praleistos mados ir dizaino vėjais alsuojančiame Japonijos megapolyje, teigia labiausiai vertinantys pažintį su Japonijos rinka, užmegztus ryšius su skirtingų šalių ir sričių profesionalais, gyvenimo būdo parduotuvių tinklų savininkais, interneto prekybos atstovais, dizaino, mados, reklamos kūrėjais, galerijų savininkais, žurnalistais, tinklaraštininkais bei pasirašytas sutartis su būsimais partneriais ir platintojais.

8-tą kartą vykusioje didžiausioje ir vienoje svarbiausių dizaino mugių Japonijoje – „Design Tokyo“ lankytojų skaičius šiemet viršijo 80 tūkstančių.

Ypatingo dėmesio tarp jų sulaukė išskirtinio dizaino Lietuvos stendas, kuriame įvairias lietuviškos mados, interjero, aksesuarų ir grožio produktų tendencijas pristatė minimalistinio stiliaus rankinių kūrėjai „Distyled“, tradicijas ir modernumą puoselėjantys „LinenMe“, originalūs „Laura Daili“ papuošalai, tarptautinio pripažinimo sulaukusi mados dizainerė Kristina Kruopienytė, laikui nepavaldūs „Ovo Things“, maitinantį santykį kuriantys „You & Oil“, visada grafiški „Naked Bruce“, miesto ritmu gyvenantys „Dear Freedom“, unikalius sprendimus namams siūlanti dizaino studija „Namuos“, minimalistinės rankinės su prieskoniais „Kartu“, vėją įsimylėję „Shkertik“ ir nuo lietaus saugantys „Ducktail Raincoats“.

Organizatorių nuotr./„Design Tokyo“ mugė
Organizatorių nuotr./„Design Tokyo“ mugė

Lietuvos kūrybinių industrijų įvairovę ir šiuolaikiškumą atspindintis lietuvių stendas, iš kitų išsiskyręs tiek savo dizainu, tiek pristatoma produkcija, ir jame apie savo istorijas pasakojantys visada besišypsantys lietuvių kūrėjai pritraukė žymių Japonijos dizaino institucijų delegatus, bene žinomiausio pasaulyje Niujorko modernaus meno muziejaus „MoMA“ atstovus, prestižinio Japonijos butikų tinklo „BAYCREWS“ generalinį direktorių Shigeru Sugimura, kuris stende praleidęs daugiau nei valandą ir kruopščiai apžiūrėjęs kiekvieną pristatomą produktą, po parodos inicijavo atskirus privačius susitikimus su lietuviais.

Produktyvių verslo susitikimų būta ir daugiau – sutartis su įvairiais Japonijos platintojais jau pasirašė „Ovo Things“, „You & Oil“, bendradarbiavimo galimybes su daugialypės kūrybinės produkcijos kompanija „Groundriddim“ aptarė animacininkai „Pet Punk“ ir „OAK9 Entertainment“, madingiausios universalinės parduotuvės Japonijoje „Isetan Shinjuku“ atstovai aplankė „Dear Freedom“ kūrėjus, ypatingo dėmesio taifūno netikėtai užkluptame Tokijuje sulaukė funkcionalūs ir madingi „Ducktail Raincoats“.

„Ducktail Raincoats“ nuotr./Nauja „Ducktail Raincoats“ kolekcija
„Ducktail Raincoats“ nuotr./Nauja „Ducktail Raincoats“ kolekcija

Spalvingi „Ducktail“ lietpalčiai buvo ir absoliutūs pardavimų lyderiai dvi dienas veikusioje lietuviško dizaino pop-up krautuvėje. Čia visi lietuvių kūrėjai turėjo daugiau laiko intymesniam, artimesniam pokalbiui tiek su parodoje susidomėjimą išreiškusiais didmenininkais, tiek su paprastu Japonijos pirkėju.

O šis lietuvaičiams pasirodė aiškiai žinantis, ko nori, besidomintis ne tik paties daikto, bet ir jo kūrėjų istorija, vertinantis, iš pirmo žvilgsnio, paprastus, tačiau aukštos kokybės ir natūralių medžiagų gaminius, kokius ir siūlo lietuviai.

„Labai malonu, kad Lietuva Japonijoje yra įvertinta ir turi kokybės ženklą“, – japonų susidomėjimu lietuviška produkcija džiaugėsi kūrybinės studijos „Kartu“ savininkė Ingrida Jasinskienė.

Daugiau laiko lietuviai skyrė ir susitikimams su Lietuvos ambasada Japonijoje, Tokijo meno taryba, Japonijos dizaino paramos institutu, kurio atstovų buvo pakviesti dalyvauti „Good Design Award“ konkurse ir jau pradėjo aptarinėti galimos šiuolaikinio lietuviško dizaino parodos Japonijoje detales.

Vienareikšmiškai labiausiai įkvepiančiais susitikimais lietuvių kūrėjams tapo vakaras, praleistas su Japonijos-Lietuvos draugystės asociacijos vadovu Seiichi Mizuno, kurio metu net kelių dizaino srities institucijų prezidentas ir valdybos narys S.Mizuno negailėjo vertingų patarimų ir individualių konsultacijų kiekvienam projekto dalyviui, bei pokalbis su daugiafunkcio kultūros centro, neoficialiai laikomu Tokijo dizaino meka, „Spiral“ atstovais, propaguojančiais meno ir kasdienio gyvenimo sintezės bei amžino, nepavaldaus laikui dizaino idėją.

Apie idėjas, galimybes, Lietuvos kūrybinį identitetą ir jo iššūkius projekto, pristatančio šiuolaikišką ir kūrybišką Lietuvą, dalyviai japonus pakvietė diskutuoti konferencijos „Kūrybinis Lietuvos įvaizdis: iššūkiai ir galimybės“ metu.

Organizatorių nuotr./„Pet Punk“ animacijos studijos vadovas Gediminas Šiaulys
Organizatorių nuotr./„Pet Punk“ animacijos studijos vadovas Gediminas Šiaulys

Lietuviai joje dalinosi savo sėkmės istorijomis, lino gaminių prekinio ženklo „LinenMe“ įkūrėja Inga Lukauskienė papasakojo apie savo didžiausią per visą veiklos istoriją užsakymą iš japonų minimalistinio dizaino parduotuvių tinklo MUJI, „Pet Punk“ animacijos studijos vadovas Gediminas Šiaulys nagrinėjo mūsų vizualiosios kultūros ištakas.

Diskutuodami kartu su pasaulyje pripažintais japonų kūrėjais, lietuviai stengėsi dekonstruoti Lietuvos įvaizdį, o sudėjus jį atgal – pamatyti naujas galimybes. Garsus objektų dizaineris-strategas Eisuke Tachikawa, prieš metus viešėjęs Japonijos-Baltijos dizaino savaitėje Lietuvoje, konferencijos metu dalinosi inspiracijomis apie dizainą kaip įrankį, keičiantį pasaulį, o lietuviško dizaino parduotuvės Japonijoje „LT Shop“ savininkė Saori Matsuda atskleidė, kad japoniška minimalistinė jausena ir estetinis vizualumas pristato tradicinius lietuviškus amatus Japonijoje visiškai kitaip, nei jie yra matomi ir suvokiami pas mus.

Organizatorių nuotr./Lietuviško dizaino parduotuvės Japonijoje „LT Shop“ savininkė Saori Matsuda
Organizatorių nuotr./Lietuviško dizaino parduotuvės Japonijoje „LT Shop“ savininkė Saori Matsuda

Po rimtų kalbų, nebuvo nieko geriau už neformaliam bendravimui skirtą vakarą su tikrais lietuviškais šaltibarščiais ir kitais tradiciniais gardumynais. „Pink Soup Party“ leido lietuviams atsipūsti nuo oficialių susitikimų, kviestiniams Japonijos menininkams ir kuratoriams atitrūkti nuo studijų ir galerijų, o gausiai susirinkusiems verslo atstovams – atpalaiduoti savo kaklaraiščius.

Organizatorių nuotr./„Pink Soup Party“
Organizatorių nuotr./„Pink Soup Party“
Organizatorių nuotr./„Pink Soup Party“
Organizatorių nuotr./„Pink Soup Party“

Pasibaigus projektui, jo sumanytojas Sergejus Grigorjevas džiaugiasi, jog skirtingos, įvairios „Lithuania: Contemporary and Creative“ dalys ir galybė susitikimų leido lietuvių kūrėjams Japonijos rinką ir jos vartotoją pažinti visapusiškai. „Džiaugiamės, jog galėjome sujungti lietuvius su tikslingais, proaktyviai nusiteikusiais kontaktais Japonijoje“, – sakė jis.

Lietuvių vizito Japonijoje reikšmę pabrėžė ir agentūros „Versli Lietuva“ vyriausioji projektų vadovė Renata Nedzinskienė: „Tai buvo išties svarbus projektas. Didelį dėmesį skiriame kūrybinėms industrijoms, smulkaus ir vidutinio verslo plėtrai, tad Japonija, dėl vis augančio eksporto, didėjančio turistų srauto, buvo tikslinga kryptis, o projekto rezultatai lietuvių galimybes šioje rinkoje tik patvirtino.“ Sėkmingą projektą planuojama pakartoti ir kitąmet.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“