M.Palaikytė – apie akis prieš karą Ukrainoje užmerkusį mados pasaulį: „Absurdiška puota maro metu“

„Septinta karo diena. Tik kur šiuo metu yra mados pasaulio pozicija ir atsakomybė? Vis dar „neužteko laiko pastebėti“, kas vyksta? Planeta kenčia, vienijasi, kovoja už tiesą“, – savo socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje trečiadienį apie mados pasaulio pasyvumą ir abejingumą Ukrainoje vykstančiam karui (šiuo metu Paryžiuje vyksta mados savaitė) prakalbo mados tendencijų analitikė Marija Palaikytė.
Iš kairės: karo vaizdai Ukrainoje (viršuje), protestas per Milano mados savaitę, Marija Palaikytė
Iš kairės: karo vaizdai Ukrainoje (viršuje), protestas per Milano mados savaitę, Marija Palaikytė / Ukrainos valstybinės ypatingų situacijų tarnybos, „Reuters“/„Scanpix“ ir asmeninio archyvo nuotr.

„Manęs dažnai klausia, ką manau apie mados savaičių atsainumą, lyderiaujančių mados industrijos nuomonės formuotojų tylą ir minimalų įsitraukimą į globalia virstančią tragediją? Mados pasaulio cinizmą dabar mato visi, net tie, kurie niekada nesidomėjo mada!

Atsakymas: man gėda, nesuprantama ir nepaprastai skaudu! Mane tiesiog šokiruoja toks cinizmas, veidmainystė ir siauraprotiškas savanaudiškumas… Taip, gyvenimas nesustoja – kūryba kaip ir mados savaitės, irgi gali vykti. Bet apsimetimas, kad nieko nenutiko, – glumina. Absurdiška puota maro metu… Kad ir kaip mados industrijai akis užpylė prisiminimas apie tai, kad 2021 m. vien italų prekių ženklams Rusijos rinka išleido 21 mlrd. eurų.

Keliu klausimą jau nebe apie vieno ar kito mados pasaulio veikėjo ateitį, o apie tai, kada šią istorijos gėdą nusiplaus visa globali mados industrija?

Maži sąmoningumo spinduliai, kaip pvz., „Armani“ šou, įvykęs tyloje, ar stebėtinai pavėluotos, sausai korektiškos milijonus sekėjų turinčių žvaigždžių žinutės soc. tinkluose – visi solidarumo trupiniai, kuriuos kol kas ryžosi padalinti mados pasaulis, atrodo tiesiog apgailėtinai pasaulio susitelkimo laike. Turiu pripažinti, kad kol kas aš netikiu, jog prabangos sektorius boikotuos Rusiją, kad ir kaip to prašo Ukrainos „Vogue“ iniciatyva.

Akivaizdu: globalioje gėrio ir blogio kovoje mados pasaulis kovoja ne už tiesą, o už pinigus….

Bet, kodėl apskritai mados pasaulio atsakomybė yra svarbi? Pamatine prasme mada yra nuostabus, intriguojantis fenomenas, nepaprastai galinga platforma, galinti paskleisti žinutę, o taip pat įrankis vizualizuoti idėjas. Mada turi misiją. Ir ta misija tikrai nėra tik grožis.

Mada turi neįtikėtiną galią greitai apjungti žmones, komunikuoti žinutę, o kartu tą žinutę išpopuliarinti. Ir mados industrija visada iki šiol garsiai skleidė bei atspindėjo visas laikmečio socialines, kultūrines, politines ar ekonomines aktualijas. Tik ne šį kartą….

Dažnai rašau apie tai, kad naujoje realybėje didžiausią vertę turi reputacija ir nuomonė / pozicija. Tad keliu klausimą jau nebe apie vieno ar kito mados pasaulio veikėjo ateitį, o apie tai, kada šią istorijos gėdą nusiplaus visa globali mados industrija?

Mados kūrėjai, mados namai, mados leidiniai, garsiausi modeliai, nuomonės formuotojai, stiliaus ikonos… Kur jūs?

Jau 10 metų gyvenu tarp Lietuvos ir Italijos, kuri yra vienas mados pasaulio centrų. Tad natūralu, jog mano žvilgsnis visų pirma krypsta būtent ten. Vakar su gumulu gerklėje žiūrėjau pirmuosius seserų Ferragni viešus kvietimus aukoti, 26 milijonai sekėjų ir 6 dienos tylos. Seserys teigia, kad visą šį laiką analizavo situaciją ir rinkosi, kam aukoti. Šiandien septinta diena – gal pagaliau bus ir daugiau apsisprendusių.

Tad, aš tikiu, kad pokyčius kuriame mes. Nepasiduokime – vienybė yra išeitis!“ – rašė M.Palaikytė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis