M.Palaikytė: renesansą išgyvenančioje vyrų madoje labai daug netikėtų sprendimų

„Jei mums atrodo, kad moteriškoje madoje viską išbandėme ir viską matėme, tai dabar galima sakyti, jog renesansą išgyvena vyriška mada. Beje, net ir džentelmeniška estetika yra atvira naujausioms mados tendencijoms“, – LRT TELEVIZIJOS laidoje „Labas rytas, Lietuva“ sako mados tendencijų prognozuotoja ir vyrų mados savaitės organizatorė Marija Palaikytė. Ji atskleidžia kokios spalvos, raštai bei audiniai madingiausi šiemet, o taip pat atkreipia dėmesį į didžiausias vyrų stiliaus klaidas.
Marija Palaikytė
Marija Palaikytė / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

– Dalyvavote jubiliejinėje 95-ojoje „Pitti Uomo“ vyrų mados savaitėje, neseniai vykusioje Florencijoje. Tai jau penkioliktas kartas, kai dalyvaujate šiame renginyje. Kokie įspūdžiai?

– Tai istorinė mados savaitė, du kartus per metus primenanti, kad būtent Florencija yra itališkosios mados sostinė. Kaip visuomet jubiliejinis renginys išsiskyrė ypatinga programa, o aš ir pati renginyje dalyvavau jubiliejinį kartą, tad ir man tai buvo didelė šventė.

Manau, kad šis renginys daug svarbesnis, nei vien tik mados tendencijų aptarimas. „Pitti Uomo“ vyrų mados savaitė puoselėja vyriškosios mados estetiką bei parodo, kad vyriška mada yra išsilaisvinusi iš stereotipų. Jei mums atrodo, kad moteriškoje madoje viską išbandėme ir viską matėme, tai dabar galima sakyti, jog renesansą išgyvena vyriška mada.

Asmeninio archyvo nuotr./„Pitti Uomo“ vyrų mados savaitė
Asmeninio archyvo nuotr./„Pitti Uomo“ vyrų mados savaitė

Joje daug spalvų, netikėtų sprendimų, daug aksesuarų ir pan. Nors kartais atrodo, kad tai džentelmeniškos mados renginys, jis visuomet stebina – ir džentelmeniška estetika atvira naujausioms tendencijoms. Turime žvelgti įdėmiau ir pastebėti tai, ką galima pritaikyti bet kokio stiliaus drabužinėje.

– Kokios tendencijos vyrauja?

– Oficiali šių metų spalva – koralo, jos pasitaiko ir vyriškoje madoje. Vyrams siūloma rengtis šviesiai ne tik šiltuoju, bet ir šaltuoju metų laiku: populiarūs smėlio atspalviai, balta, o mėgstantiems ryškius sprendimus – sodri geltona, ryški raudona, mėlyna ir visi pilki atspalviai. Taip pat madingi įvairūs langeliai ir skirtingo pločio dryžiai. Labai ryški tendencija – su trenksmu grįžęs aksomas, kuris išliks populiarus dar ne vienerius metus.

– Aksesuarai nemažiau svarbi vyrų stiliaus dalis. Kokie bus madingi?

Daugėja sportinio stiliaus elementų. Jau nieko nestebina klasikinė apranga, derinama su megzta kepuraite. Apskritai, galvos apdangalai jau nebelaikomi tik išskirtinai stilingų vyrų atributu ir yra tinkami įvairioms progoms. Madingos įvairių formų rankinės: nuo primenančių dokumentų dėklą iki krepšio ar kuprinės.

Fantazija galima dekoruoti ne tik švarko, bet ir palto kišenėlę. Netikėtų sprendimų yra nemažai, tačiau svarbiausia pasiryžti ir pabandyti. Esu tikra, kad atrasite stiliaus idėjų, tinkančių būtent jūsų drabužinei ir stiliui.

– Galbūt yra derinių, kurių mūsų tautiečiai dar prisibijo, tačiau puikiai tiktų lietuviškai žiemai ar pavasariui?

– Pas mus galbūt dar vyrauja įsitikinimas, kad vyriškas paltas būtinai turi būti juodas, tamsus ir labai praktiškas. Patarčiau pasiryžti ir įsigyti ryškų, galbūt raštuotą paltą, šiemet itin madingi balti.

– Patartumėte vyrams siūtis drabužius?

– Pasiūla Lietuvoje nuolat gerėja, tereikia žinoti, kur ieškoti. Žinoma, paltas ar juo labiau kostiumas geriausiai atrodo, kuomet yra pasiūtas ar bent jau pritaikytas konkrečiam vyrui. Atrodo, kad vyrai nori jaustis labai patogiai, tad dažnai renkasi ne savo dydžio kostiumą – per plataus silueto, per ilgomis rankovėmis ar klešnėmis. Iš tiesų, kostiumas įpareigoja ir sukuria patikimesnį bei geresnį įvaizdį.

Parengė Eimantė Juršėnaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis