Jei didieji koncernai, kuriems šiandien priklauso kone visi garsiausi mados namai, nepakeis politikos, iš jų ir toliau trauksis kūrėjai, kaip 2015 metais tai padarė Alexanderis Wangas, Rafas Simonsas ar Alberas Elbazas. „Balenciaga“, „Dior“ ir „Lanvin“ liko našlaičiais. Ir jei „Kering“, LVMH ir kiti prabangos gigantai nepakeis politikos, gali būti, kad netrukus mados namų bus daugiau nei meno direktorių, pasirengusių jiems vadovauti.
O jei neliks kūrėjų, gebančių pasiūlyti legendą, mados namus vargu ar išgelbės rankinių ar kvepalų pardavimas. Nes be legendos net „Hermès Kelly“ rankinė yra viso labo senamadiškas odos gabalas – tvirtas, gerai padarytas, brangus ir... ne itin išvaizdus.
Be legendos net „Hermès Kelly“ rankinė yra viso labo senamadiškas odos gabalas – tvirtas, gerai padarytas, brangus ir... ne itin išvaizdus.
Aišku, yra naujoji dizainerių karta, kurios tipišku atstovu galima pavadinti „Balmain“ meno direktorių Olivier Rousteingą, kuriam 2016-aisiais kaip tik sukaks trisdešimt. Mažiau skausmingos savirefleksijos, fantastiškas godumas gyventi, racionalumas (viename interviu Olivier sakėsi galėjęs būti teisininku – ir būtų buvęs geras juristas), aistra socialiniams tinklams ir gebėjimas išnaudoti visas progas – tai gana nauji menininko bruožai.
Arba kaip tik seni – iš tų laikų, kai kūrėjai puikiai mokėjo naudotis įtakingų globėjų lėšomis ir protekcijomis ir net manipuliuoti tais globėjais. Gali būti, kad O.Rousteingas ir kompanija privers kitaip suktis ir senąją gvardiją. Juolab kad O.Rousteingas – finansinės sėkmės numylėtinis.
Vienas naujausių pavyzdžių – „Balmain“ ir švedų greitosios mados giganto „H&M“ bendradarbiavimas. Turint omeny, kokios populiarios – kone akimirksniu išperkamos – tokios kolekcijos, aišku, kad 2016 metais jų bus daugiau.
Ir galbūt jas palaimins net Amancio Ortega, turtingiausias Ispanijos žmogus (ir antrasis pasaulyje). Nes jam priklausantys „Zara“, „Bershka“ ir kiti populiariausi prekės ženklai, valdomi „Inditex“ grupės, kol kas į tokio bendradarbiavimo upę nebrenda.
Ir dar apie socialinius tinklus. 2015 metų pabaigoje tokios žvaigždės kaip Kate Winslet ir Adele prisipažino neturinčios „Facebook“ paskyrų, o iš „Instagram“ pasitraukė viena iš jo žvaigždžių, australė Essena O‘Neill, turėjusi 800 000 gerbėjų. Ir jei šis žingsnis – ne reklamos triukas (E.O‘Neill dar ir garsiai pareiškė, kad nuotraukos „Instagram“ neturi nieko bendra su realiu gyvenimu), galbūt 2016-aisiais pasaulis vėl grįš ten, kur jis ir turėtų būti. Ir aiškiai atribos virtualų ir realų pasaulį.
Mados prekių ženklai, „Instagram“ turintys daugiausiai sėkėjų: