„Mados infekcija“ 2016. Ana Romanova: „Kokiam tipažui kuriu, pamatysiu po kolekcijos pristatymo“

„Mados infekcijos“ podiumas dizainerei Anai Romanovai ne naujiena, tačiau trečiasis kartas bus ypatingas. Šiais metais dizainerė pristatys kolekciją „Re-Shift”, kurią kūrė viena, o ne, kaip du kartus iki šiol, kartu su kolege Dovile Cibulskaite. Todėl nors streso Ana sako nejaučianti, jaudulio, prisipažįsta, yra nemažai. 
Ana Romanova
Ana Romanova / Viganto Ovadnevo / 15min nuotr.

Su dizainere susitikome jos mažutėje, bet preciziškai tvarkingoje studijoje netoli sostinės Senamiesčio, į nuostabą dėl tokios kūrybinės TVARKOS ji reaguoja su šypsena: „Susitvarkiau specialiai dėl jūsų.“ Ant sienos – kalendorius, kuriame Ana žymi dienas, kiek jų dar liko iki svarbiausio Lietuvoje mados festivalio. Tądien, kai kalbėjomės, jų dar buvo likę visos 10.

– Kokiame etape šiuo metu esi — karštligiško darbo ar jau darosi ramu, nes viskas juda į pabaigą?

– Neįsivaizduoju, ar nors viena diena, net ir paskutinė, iki kolekcijos pristatymo gali būti rami – yra jaudulio, kaip seksis dalyvauti vienai, kaip žiūrovai priims naują stilistiką. Žinoma, baiminuosi nesklandumų, pavyzdžiui, kad siuvėja susilaužys ranką, tačiau darbai juda, juolab, dalį jų darau pati. Reikia dar nemažai nuveikti, bet esu pozityviai nusiteikusi – tas jaudulys net į gera. Žinoma, galioja pasakymas, kad geriausią modelį, ko gero, sukurčiau paskutinę naktį prieš pristatymą (juokiasi).

– Tie, kas domisi lietuviška mada, jau priprato, kad dirbate kartu su Dovile Cibulskaite (Ana ir Dovilė vysto prekės ženklą „Pure“ – aut.). Kodėl šįkart festivalyje dalyvauji viena?

– Jokios paslapties ir intrigos nėra – Dovilė su draugu pusei metų buvo išvažiavusi į Tailandą, tą jie planavo jau seniai. O aš likau Lietuvoje, pradėjau papildomai mokytis konstravimo, norėjau išnaudoti tą laiką. Be to, turėjau idėjų, o tam, kad jas realizuotum, toks deadline’as, kaip festivalis, tik į naudą. Tačiau mūsų su Dovile kuriamas „Pure“ ir toliau gyvuos, nebuvo jis visiškai apleistas ir jai išvykus, o man dirbant prie šios kolekcijos.

– Kuo skiriasi darbas kuriant kolekciją dviese ir kai tą darai viena?

– Pagrindinis sunkumas, kai dirbu viena, elementarus – nėra su kuo pasitarti, trūksta kitokios nuomonės. Mūsų nuomonės su Dovile kuriant „Pure“ visada sutapdavo, dirbom viena kryptimi, bet būdavo momentų, kai viena ar kita kuriam nors sprendimui pasakydavo „klausyk, gal geriau ne!“. Be to, kai dirbi duete, pasidalini darbais. Šiemet, kai dirbu viena, stengiausi viską pradėti anksčiau, labiau save disciplinuoti. Gal šiuo atveju net nėra „sunkiau“ ar „lengviau“ – yra kitokia patirtis.

Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Dovilės Cibulskaitės ir Anos Romanovos kolekcija „PURE? 01“
Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Dovilės Cibulskaitės ir Anos Romanovos kolekcija „PURE? 01“

– „Pure“ kolekcijas žiūrovai priėmė pozityviai, daug kam patiko švara, minimalizmas, lakoniškumas. Kuo bus kitokia tavo pačios kolekcija, kurią pamatysime pirmąją festivalio dieną?

– Kolekcija bus visai kitokia, palyginus su „Pure“ – daug spalvų, faktūrų, o jei visiškai tiksliai – bus derinių, spalvų ir faktūrų kontrastų gausa. Ją sudarys 19 modelių, beveik po lygiai – skirtų vyrams ir moterims. Įdomu, kad tie patys audiniai ir spalvos (net ryškiai rožinė!) atsikartos ir vyrams, ir moterims skirtose kolekcijos dalyse.

– Ar kolekcijoje bus unisex drabužių?

– Manau, moterys galės vilkėti vyrams skirtus rūbus – jie būtų oversize, bet tikrai tiktų. O atvirkščiai – abejoju.

– Ar galvoje turi susikūrusi tipažą, kuriam kuri?

– Daugelis dizainerių atsako į šį klausimą panašiai (beria greitakalbe - aut.): „Kolekcija skirta miesto žmogui, kuris yra drąsesnis, domisi mada, nebijo eksperimentuoti.“ Taip, tai tiesa. Tačiau tiksliau tą tipažą aš pamatysiu po „Mados infekcijos“ – man pačiai tai bus naujiena.

Viganto Ovadnevo/15min.lt nuotr./Ana Romanova
Viganto Ovadnevo/15min.lt nuotr./Ana Romanova

– Kuris kolekcijos kūrimo etapas tau lengviausias ir kuris labiausiai vargina?

– Sunkiausia, ko gero, pati pradžia – idėjos kūrimas, darbas, kuris vyksta iki eskizo. O kai pradedi idėjas įgyvendinti, tampa ramiau – kai kas, žinoma, kinta, tačiau tada jau žinau, ką darau.

– Kada gimė kolekcijos „Re-Shift” idėja?

– Ji gimė dar prieš 5 metus, kai gyniausi diplominį darbą – tuomet domėjausi skaitmeniniais klajokliais ir sakiau, kad prie šios temos dar grįšiu. Tuometine savo kolekcija buvau patenkinta, tačiau supratau, kad kitąsyk viską darysiu kitaip. Taigi – grįžau, nes man įdomus tas šiuolaikinis žmogus, pasiklydęs tarp biuro ir kelio. O stipriausias idėjinis darbas vyko gruodį–sausį.

Viganto Ovadnevo/15min.lt nuotr./Dizainerės Anos Romanovos studijoje
Viganto Ovadnevo/15min.lt nuotr./Rūbas ir naujosios Anos Romanovos kolekcijos

– Kolekcijos pristatymas – ne tik drabužiai, bet ir muzika, kurią pasirenka dizaineris, koks muzikinis fonas lydės naująją kolekciją?

– Šiemet bendradarbiauju su muzikantais „Black Water“, jie kuria specialų takelį mano kolekcijai. Dirbame kartu jau 2 mėnesius, manau, galutinis rezultatas bus įdomus.

– Kiek aktyviai domiesi tuo, kas vyksta pasaulinėje mados industrijoje, kurie dizaineriai tau įdomūs, stilistiškai artimi?

– Mada domiuosi aktyviai, man labai patinka ir artima tai, ką daro Henrikas Vibskovas, labai vertinu už kūrybą – konstrukciją ir dekonstrukciją – japonų dizainerius Rei Kawakubo ir Yohji Yamamoto. Jų darbų nesupainiosi su niekuo kitu.

– Paprognozuok, kaip jausies, iškart po kolekcijos pristatymo?

– Manau, jausmas bus nepakartojamas – širdis iššoks (juokiasi). Tas momentas visada būna pilnas emocijų, ypač minutės, kai ant podiumo pasirodo visi modeliai. Būtent tada ne tik žiūrovai, bet ir pati pamatai visą kolekciją – juk kuri ją po truputį. Iki šiol prisimenu pirmos kolekcijos pristatymą – pabaigoje maniau, kad tiesiog nukrisiu.

Viganto Ovadnevo/15min.lt nuotr./Dizainerės Anos Romanovos studijoje
Viganto Ovadnevo/15min.lt nuotr./Kolekcijos pristatymui paruošta avalynė

– Ar kolekcijos pristatymo diena dizaineriui yra šventė ar juodas darbas?

– Tai darbų pilna diena – reikia sužiūrėti visas detales, niekada negali būti tikras, kaip viskas vyks, ar niekas nepažers netikėtumų.

– Kur susidomėjusieji galės įsigyti drabužių iš tavo naujosios kolekcijos?

– Kol kas visi modeliai kuriami vienetiniai, tačiau, jei sulauksiu susidomėjimo, planuoju toliau kurti panašia stilistika. Rūbai bus ryškūs, tačiau dėvimi, o klientai juos galės įsigyti butikuose, POP-UP tipo parduotuvėse.

– Ant tavo stalo – švarkelis iš būsimos kolekcijos, papasakok, kuo jis ypatingas?

– Kolekcijoje šis švarkelis taps paltu. Jis labai gerai atspindi mano susidomėjimą persiuvimo, perdarymo, ekologijos idėjomis. Gal tai ir nėra pagrindinis momentas mano dabartinėje kolekcijoje, tačiau neatmetu, kad ateityje šia linkme dirbsiu stipriau. Švarke derintos „nesuderinamos“ medžiagos: vilnonis paltinis audinys, gabalas iš odinės striukės, žvyneliais dekoruotas audinys. Kolekcijoje tokių labai skirtingų audinių derinių bus daug, todėl šį rūbą demonstruoju neatsitiktinai.

Viganto Ovadnevo/15min.lt nuotr./Ana Romanova
Viganto Ovadnevo/15min.lt nuotr./Ana Romanova

Ana Romanova mados dizainerė, kuri ant „Mados infekcijos” podiumo pirmąsyk pateko laimėjusi 2013 metų „Injekciją” su kolege Dovile Cibulskaite. Dizainerė vien tik kolekcijų kūrimu neapsiriboja – kūrėjos kostiumus galima išvysti šokio spektaklyje „Klubas”, o festivaliui „Sūpynės” dizainerė kūrė atributiką. 2014 metais kartu su plaukų stilistais „A–Twins” Ana pristatė projektą „Archaic Garden”.

Festivalis „Mados infekcija“ Šiuolaikinio meno centre Vilniuje vyks kovo 18–19, per dvi dienas žiūrovai išvys net 16 lietuvių dizainerių ir svečių iš užsienio kolekcijų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų