Šiais metais ant „Mados infekcijos“ podiumo pamatysime Sandros Straukaitės kolekciją „CHAOS.S.”, kurią dizainerė pristato taip:
Su ypatingomis kišenėmis, kur telpa visas pasaulis ir rankinis bagažas.
Nes nežinai, kada iškeliausi, kur eisi, kaip, kur ir su kuo tu gyvensi.
Kai nebėra taisyklės ir poreikio suderinti batelių ir rankinės spalvų.
NEGALIMA – nėra.
Bet išoriniame chaose neabejotinai yra tvarka. Su savais personažais:
vėjo gaudytoju, žmogumi – kiautu, citrina ir kalafioru. Anime valdo.
S.Straukaitė nemėgsta skandalistės etiketės, nors jos profesinė karjera prasidėjo būtent nuo skandalo, kai 1989 metais komisija atsisakė prileisti ją prie stojamųjų egzaminų į Vilniaus dailės akademiją.
Po Sandros apeliacijos kaip kortų namelis subyrėjo visa sustabarėjusios kostiumo dizaino katedros piramidė, o naujoji studentė ketverių metų kursą eksternu baigė per trejus. Nenuostabu, kodėl Sandra vienu iš svarbiausių lūžių gyvenime ir kūryboje vadina Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimą. Būtent šia tema, o ne apie madas, ji diskutavo ir su Vivienne Westwood, kai dalyvavo Alternatyvios mados savaitėje Maskvoje.
Geriausios mintys S.Straukaitei gimsta senamiesčio studijos palėpėje, naktimis. Būtina sąlyga kūrybai – šiluma. Todėl įvairios kepurės, padedančios galvoti ir neišbarstyti minčių, vieni mėgstamiausių Sandros aksesuarų.
Vaikystėje Sandra svajojo tapti sniego karaliene, bet dabar vis dažniau pagalvoja apie XXIII amžių, o kitam gyvenime norėtų atgimti nebent ekstravagantišku galvos apdangalu.
S.Straukaitės kūriniai netelpa į jokius standartus ar klišes. 2011 metų rudenį jos šou Talino madų savaitėje estų juvelyras Tanel Veenre pavadino kelione į kitą dimensiją, kurioje egzistuoja tik Sandrai būdingas erdvės ir laiko pajautimas.
Dizainerė kryptingai nagrinėja drabužio konstrukcijos rebusą ir drąsiais eksperimentais kuria erdvines kompozicijas, drabužius-transformerius, kurių panaudojimo būdą leidžia susigalvot dėvinčiajam, o modulinių kompozicijų begalė.
Dizainerė vertina viską, kas tikra: konstruktyvius kirpimus, natūralias medžiagas, patogumą, o svarbiausia – idėją. Nenuostabu, kodėl ji tiesiog neapkenčia dirbtinumo: nuo birbizėlių iki priklijuojamų nagų ar pripučiamų kūno dalių.
Visada, ant podiumo ir kurdama kostiumus spektakliams, Sandra maksimaliai reikalauja iš kitų, bet dar daugiau iš savęs pačios. Po netradicinio pasirodymo per „Mercedes-Benz Berlin Fashion week 2011“ vokiečių mados kritikė ir profesorė Martina Glomb pripažino, kad ši dizainerė visada pasiekia savo.
Nors organizatoriai bandė įtikinti, kad visus Sandros modelius parodyti ir perrengti tiesiog nebus laiko, galiausiai manekenės podiumu bėgo. Nenuostabu, kad šis parodymas įstrigo ir „Euronews“ kanalo žurnalistams, kurie Sandrą įvardijo kaip vieną įdomiausių naujų vardų ant Berlyno podiumo.
„Festivalį „Mados infekcija“ prieš aštuoniolika metų konstravom vadovaudamiesi nuojauta ir įsivaizdavimu, kaip turėtų vykti renginys, kurio svarbiausias dėmuo – dizaineris ir jo kolekcija. Po vieną mums sunku, bet visi kartu mes – jėga“, – sako dizainerė ir festivalio idėjinė vadė S.Straukaitė.
Festivalis „Mados infekcija“ Šiuolaikinio meno centre Vilniuje vyks kovo 18–19, per dvi dienas žiūrovai išvys net 16 lietuvių dizainerių ir svečių iš užsienio kolekcijų.