Šeštadienio vakarą mados renginio svečiai išvydo dar penkias lietuvių ir užsienio dizainerių kolekcijas: trečią kartą „Mados infekcijoje“ dalyvaujančios unikalaus ir gerai atpažįstamo braižo dizainerės Laimos Jurčos iš Latvijos, talentingo, įdomias formas ir kontrastingus siluetus mėgstančio lietuvių kūrėjo Domanto Šmaižio, kuris po studijų Karališkojoje Danijos dailės akademijoje liko Kopenhagoje.
Taip pat mados namų „Talented“ įkūrėjos latvės Indros Komarovos, lietuvių dueto Valdemaros Jasulaitytės ir Marijos Petraitytės, per konkurso „Injekcija“ finalą komisiją suintrigavusio sudėtingomis konstrukcijomis ir išskirtiniu kruopštumu bei „Tommazo“ mados namų įkūrėjo Toumazoso Charalambouso iš Kipro.
Šeštadienio vakarą pirmoji ant podiumo savo kolekciją pristatė lietuviams gerai žinoma dizainerė iš Latvijos Laima Jurča. Dizainerei būdingas drąsus ir laisvas vizualumas, ryškūs raštai ir spalvos. Asmeniškas pasakojimas jai yra svarbus akcentas kuriant įsimintinus ir paveikius darbus.
Jos kolekcija „Regenerative process (liet. Atkuriamasis procesas)“ atspindi profesinę dizainerės patirtį ir kelionę pasitikėjimo savimi link.
„Regeneracija pabrėžiu savo emocinį atsinaujinimą ir pasitikėjimą kūno impulsais po patirtos traumos. Kiekviename kolekcijos kūrimo žingsnyje pirmenybę teikiau detalių išbaigtumui, kurios skatintų pabusti, suvokti savo vidinę stiprybę. Tikiuosi, kolekcija įkvėps kitus teikti pirmenybę pažinti save“, – apie kolekciją pasakojo dizainerė.
Domanto Šmaižio kūrybos stilius intuityvus – savo emocijas jis išreiškia per tekstilę, raštus, piešinius ir spalvas, kurie patys padiktuoja drabužio formą ir prasmę. Kolekcijos „Paslėptas moteriškumas“ pristatymą dizaineris kurė su saksofonistu Simonu Šipavičiumi („Sheep Effect“).
Antroji šeštadienio vakarą pristatyta D.Šmaižio kolekcija – vaizdinė kelionė per mados meną ir transformaciją. Savotiškas atgimimo patyrimas, kai sugriaunamos struktūros. Pats juokavo, kad šis pristatymas yra viena jo svajonių, kuriai dabar pats laikas: „Kolekcija – romantiška, ekstravagantiška ir glamūrinė. Siluetai pristato asmeninį išsilaisvinimą.“
Trečioji savo kolekciją renginio svečiams pristatė užkietėjusi proporcijų perfekcionistė Indra Komarova. Teisingos proporcijos, anot jos, yra gyvybiškai svarbios dizaine: „Tai – gero skonio matas.“ Indrą jaudina mada, kuri padeda moterims spręsti kasdienius iššūkius: turi būti patogi, išryškinanti figūrą ir suteikianti jėgų, o militaristinis stilius jai yra neišsenkantis įkvėpimo šaltinis dėl savo praktiškumo ir funkcionalumo.
Pagrindinis kolekcijos akcentas – kaspinas – saldus dekoratyvinis papuošalas, kuris kontrastuoja su prekių ženklui „Talented“ būdingu griežtumu. Tačiau svarbiausiu kolekcijos prioritetu išlieka patogumas. Nepaisant gausios puošybos ir išraiškingų detalių, drabužius patogu dėvėti.
Tiesa, ant podiumo išvydome daug medvilnės ir kaktuso odos – tai naujoviška ir tvari dirbtinės ir natūralios odos alternatyva.
Lietuvių duetas Valdemara Jasulaitytė ir Marija Petraitytė susijungimą į vieną komandą vadina protestu prieš save, savęs padalinimą kitam ir susivienijimą dėl didesnio tikslo – utopinės ateities vizijos. Abi nuolat ieško naujų būdų, kaip savo mintis ir idėjas perkelti į vizualinę medžiagą fiziniu ir skaitmeniniu pavidalu. Įkvėpimu duetui tampa pats kūrybinis procesas ir jo vystymas – tarsi užvestas variklis, kai nauji modeliai gimsta žiūrint į jų pirmtakus.
Futuristinėje kolekcijoje „Antecedent Tomorrow (liet. Apriorinis rytojus)“, kuri ant „Mados infekcijos“ podiumo pristatyta ketvirtoji, sujungiami autorių kurti personažai: savianalize grindžiami postapokaliptiniai klajokliai, atėję iš Marijos kolekcijos, ir skaitmenizuoti ateities kūnai, kuriuos atsinešė Valdemara.
Ši bendra kolekcija yra tęstinis dizainerių pirmųjų kolekcijų junginys ir žvilgsnis į jas kitu kampu. „Tai svarbus atspirties taškas mums abiem, nes be galo įdomu stebėti, kaip skirtingi mūsų pasauliai jungiasi į vieną ir atneša netikėtą rezultatą“, – sakė kūrėjos.
Svečias iš Kipro Toumazosas Charalambousas „Mados infekcijoje“ dalyvavo antrą kartą. Dizaineris nuolat ieško tvarių dizaino alternatyvų, prisidėdamas prie geresnės mados pramonės ateities. Kiekviena kolekcija tampa vizualiniu naujos kelionės dienoraščiu – nuo medžiagų pasirinkimo iki dizaino technikų ir sinchronizavimo su sociologinėmis, politinėmis, aplinkosaugos temomis.
Kolekcija „1999“, kuria užbaigtas du vakarus trukęs mados renginys, įkvėpta Toumazoso vaikystės – XX a. dešimtojo dešimtmečio. „Kiek pamenu, popietes po pamokų leisdavau mamos ir tėčio biure, todėl stengiausi atgaivinti visus prisiminimus ir spalvas“, – sakė menininkas.
Ant podiumo dominavo monochrominis futurizmas su pilkos, metalo, blizgios juodos spalvos elementais, dirželiais ir sagtimis.