„Mados infekcijos“ dalyvė U.Martinaitytė: „Kuriu žmonėms, kurie nori nuveikti ką nors prasminga“

Iki didžiausio mados renginio Lietuvoje – 19-osios „Mados infekcijos“ – liko visai nedaug. Kovo 17 ir 18 d. vyksiančiame festivalyje savo kolekcijas pristatys 18 dizainerių. 15min pristato ciklą „Mados infekcijos“ dizaineriai kitu kampu“. Iki pat renginio pradžios kasdien pristatysime kūrėjus, jų darbus ir mintis. Kviečiame susipažinti su pirmąja jų – jaunąja dizainere Ugne Martinaityte.
Ugnė Martinaitytė
Ugnė Martinaitytė / Vido Černiausko nuotr.

U.Martinaitytė yra 2013 m. „Injekcijos“ konkurso nugalėtoja. Vilniaus dizaino akademijoje mergina įgijo kostiumo dizaino bakalauro laipsnį. 2015 m. „Habitus Baltija“ užėmė trečią vietą ir tais pačiais metais buvo pakviesta savo kolekciją pristatyti Maskvoje.

Gintauto Rapalio nuotr./Ugnės Martinaitytės kolekcijos modelis
Gintauto Rapalio nuotr./Ugnės Martinaitytės kolekcijos modelis

Kovo 18 d. „Mados infekcijoje“ Ugnė pristatys savo prekių ženklo OHMY kolekciją „Data Paranoia“. Kaip sako pati kūrėja, ši kolekcija yra apie šalutinį technologijų poveikį, baimės jausmą ir norą likti už išnaudojimo ribos. Apie žinojimą, kad spausdami mygtuką „Agree“ (liet. „sutinku“) perduodame visus savo duomenis, o jų panaudojimas turi tamsiąją pusę, kurios nematome. Mus surasti, mumis manipuliuoti ir mus kontroliuoti tapo lengva, todėl siūloma rinktis kelią, kurį gali kontroliuoti pats žmogus.

Kristinos Bondar nuotr./Ugnės Martinaitytės kolekcijos modeliai
Kristinos Bondar nuotr./Ugnės Martinaitytės kolekcijos modeliai

Kolekcijoje vyraujantys platūs „oversized“ siluetai, unisex tipo konstrukcijos, kamufliažinės spalvos, militaristinės detalės, sportiniai audiniai – tai ateities uniforma.

– Ugne, apibūdink save trim sakiniais.

– Kuriu žmonėms, kurie nori nuveikti ką nors prasminga. To noriu ir aš. Todėl kuriu.

Kristinos Bondar nuotr./Ugnės Martinaitytės kolekcijos modelis
Kristinos Bondar nuotr./Ugnės Martinaitytės kolekcijos modelis

– Kokią istoriją pasakoja tavo kuriami drabužiai?

– Kiekviena kolekcija pasakoja skirtingą istoriją. Nemėgstu pasakoti, ką galvoju. Savo pozicijai išsakyti man retai užtenka žodžių arba juos sudėlioju kalba, kurią ne visi supranta taip, kaip aš. Man lengviau kalbėti ir išreikšti savo mintis vizualiai.

Drabužis yra požiūrio išraiška, kalba. Mano kolekcija – tai nebyli požiūrio išraiška, siekianti sukelti įvairias emocijas. Kiekvienam žmogui – skirtinga emocija.

Monikos Penkutės nuotr./Ugnės Martinaitytės kolekcijos modelis
Monikos Penkutės nuotr./Ugnės Martinaitytės kolekcijos modelis

– Kuo tau pasireiškia „Mados infekcijos“ užkratas? Kokie simptomai?

– Sergu mada visą gyvenimą, todėl tie simptomai yra mano gyvenimo būdas. Tai – nuolatinis domėjimasis meno, dizaino pasauliu, noras sukurti ką nors nematyto ir prasmingo, noras dirbti su talentingais žmonėmis, bendrų projektų įgyvendinimas, meilė keistiems dalykams ir noras būti tokia, kokia esi.

Dmitrijaus Vasilenko nuotr./Ugnės Martinaitytės kolekcijos modelis
Dmitrijaus Vasilenko nuotr./Ugnės Martinaitytės kolekcijos modelis

–​ Kas yra stilingas žmogus?

– Stilingas žmogus nebijo savęs. Dėvėdamas drabužius, jis jaučiasi patogiai it namuose. Tokiam žmogui drabužiai yra įrankis atskleisti save, o ne užgožti savo asmenybę ir susikurti geresnį ar blogesnį savo įvaizdį.

– Kas tau yra įkvėpimas?

– Dabartis. Mėgstu stebėti žmones, įvykius, kurie juos keičia. Galimybė būti šią akimirką mane įkvepia parodyti kitiems tai, kam jie kartais nebeturi laiko.

Įkvepia ir istorija, nes ji sukūrė dabartį tokią, kokia ji yra. Tikėjimas, nes jis kalba apie jausmus. Mokslas, nes jis kalba apie faktus. Absurdas, nes jis padeda atsimerkti, provokuoja. Grožis, nes jis individualus.

– Koks tavo drabužis?

– Drabužis – chameleonas, jis tinka visur ir prie visko, tačiau turi veidą, kuris kartais pasako apie mane daugiau, nei aš pati.

Monikos Penkutės nuotr./Ugnės Martinaitytės kolekcijos modelis
Monikos Penkutės nuotr./Ugnės Martinaitytės kolekcijos modelis

– Ką veiki, kai turi laisvo laiko?

– Pasielgiu spontaniškai, keliauju be plano. Tai padeda pasijusti atradėja, pamatyti naujas vietas ne turistės akimis. Dažniau nei kelionėmis mano laisvalaikis būna užimtas projektais, kurie neleidžia atsilikti nuo mados pasaulio ir kiekvieną kartą išmoko ko nors nauja.

Kai supratau, kad mada nėra tik pomėgis, kad ji yra mano gyvenimas, stengiuosi ją pamatyti kuo įvairiau. Mano tikslas – bent kartą išbandyti mados pasaulio galimybes, kad žinočiau, kaip elgtis kiekvienoje situacijoje ir turėčiau daugiau patirties pradėdama naują projektą.

– Po penkerių metų tuo pačiu laiku...

– Tikiuosi, kad džiaugsiuosi savo prekių ženklo sėkme ir bendraminčių komanda aplinkui, o Lietuvoje nesumažės madą mylinčių žmonių. Linkiu festivaliui „Mados infekcija“ dar labiau išsiplėsti, pritraukti agentų ir žiniasklaidos iš įvairių pasaulio šalių. Manau, Lietuvos dizaineriai gali nustebinti ir visko mačiusias mados sostines.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų