Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Mados savaitė Klaipėdoje prasideda: kūrybinio identiteto paieškos

Spalio 6-15 dienomis pajūris alsuos mada. Klaipėdos regiono kūrybinių industrijų asociacija – IKRA , iki šiol penkis metus organizavusi mados festivalį IKRA MADA – pakvies į uostamiestyje pirmąsyk rengiamą mados savaitę – „Fashion Week Klaipėda“.
Pauliaus Stalionio ir Viktorijos Rosenbergaitės „anti.mas“ kolekcija
Pauliaus Stalionio ir Viktorijos Rosenbergaitės „anti.mas“ kolekcija / Organizatorių nuotr.

Visą savaitę miesto butikuose, grožio salonuose, kavinėse nusidrieks ištisas renginių ciklas: dizainerių ir jų kolekcijų pristatymai, susitikimai, paskaitos, parodos, vyksiančios ne tik uždarose, bet ir atvirose miesto erdvėse. Renginys finansuojamas Klaipėdos miesto savivaldybės ir Lietuvos kultūros tarybos.

Festivalio atidarymas vyks spalio 6 d. 19 val. „Kultūros fabrike“ kartu su mados fotografų dueto „MarkMigle“ paroda bei stilingu vakarėliu klube “Rocco&Ella”.

Vienas pagrindinių akcentų – edukacija

Festivalio sumanytoja, odos aksesuarų kūrėja Jurga Sutkutė džiaugėsi, kad nuo 2012 metų kasmet rengiama mados šventė „IKRA mada“ šiemet taip smarkiai išaugo, ir tikisi, kad ateityje Klaipėdą bus galima įrašyti į pasaulinių mados renginių tvarkaraštį.

Puiku, kad gausybė mados profesionalų: stilistai, dizaineriai, lektoriai, mados žurnalų redaktoriai su entuziazmu įsitraukė į šį renginį ir su klaipėdiečiais susitiks įvairiose miesto vietose, pristatys jiems savo kūrybą, – teigė J. Sutkutė.

„Puiku, kad gausybė mados profesionalų: stilistai, dizaineriai, lektoriai, mados žurnalų redaktoriai su entuziazmu įsitraukė į šį renginį ir su klaipėdiečiais susitiks įvairiose miesto vietose, pristatys jiems savo kūrybą“, – teigė J. Sutkutė.

Vienas iš pagrindinių festivalio akcentų – edukacija, kuri, anot vienos iš renginio organizatorių, dizainerės, VDA lektorės Astos Labžentytės, vyks dviem kryptimis. Mados ir kūrybinių industrijų profesionalams rengiama mados stovykla – „Fashion Camp“, vyksianti spalio 10-13 dienomis Smiltynės jachtuklube. Tai – intensyvūs keturių dienų mokymai, kuriuose dalyviai ne tik įgaus naujų teorinių žinių, bet ir atnaujins profesinius įgūdžius, užmegs naujas pažintis bei dalinsis patirtimi.

Spalio 14 d. miestiečiai, kuriems rūpi atsakingas mados vartojimas, maga sužinoti, kaip Lietuvos mados ženklai pasiekia užsienio rinkas, ar tiesiog yra neabejingi menui, madai, kultūrai bei dizainui bus kviečiami į “Mados forumą”. Paskaitas skaitys iš Vilniaus atvyksiantys lektoriai Marija Palaikytė, Arnoldas Rimeika Bomberis, Žygimantas Kudirka – MESIJUS.

Viena garsiausių pasaulio tendencijų prognozuotojų Li Edelkoort yra pasakiusi, kad mada, kokią žinome šiandien, yra mirusi.

„Džiugu, jog mada tampa sąmoningesnė, vyrauja atsakingas vartojimas. Daiktų įsigijimas ne pagal žiniasklaidos formuojamas tendencijas, o pagal kokybinius daikto kriterijus (audinys, pagaminimo kokybė, dizainas) yra stipriausia šio ir ateinančio dešimtmečio tendencija. Viena garsiausių pasaulio tendencijų prognozuotojų Li Edelkoort yra pasakiusi, kad mada, kokią žinome šiandien, yra mirusi. Perteklinė gamyba bei vartojimas susiję su milžiniška tarša ir vis prastėjančia gaminių kokybe pasiekė ribinę poziciją, po kurios arba turime kažką stipriai keisti arba tai virs katastrofa“, – dalinosi prognozėmis, kurios taip aptariamos Dizaino forumo metu, lektorė.

Pranešimų ir diskusijų kontekste taip pat bus analizuojama tapatybės, kūrybiškumo ir kūrybinio identiteto problematika, su kuria susiduriame globalios rinkos akivaizdoje.

Organizatorių nuotr. /Juvelyrės Ditės Dilginienės šedevrai.
Organizatorių nuotr. /Juvelyrės Ditės Dilginienės šedevrai.

Didysis mados šou – industrinėje erdvėje

Pagrindinis ir laukiamiausias mados savaitės renginys – “GRAND FASHION SHOW”, vyksiantis spalio 14 d. 19 val. industrinėje Klaipėdos erdvėje – lofte „No. 74”. Kolekcijų pristatymo metu miestiečiams bus siekiama parodyti stiprų kūrybinį identitetą turinčius, Lietuvoje jau žinomus dizainerius bei supažindinti su jaunais, pradedančiaisiais dizaineriais, kuriančiais dizainą aktualiomis temomis.

Didžiajame madų šou savo kolekcijas pristatys Klaipėdoje kuriantys „SALANIDA“, Lina Andriukonė ir kiti pripažinimą spėję pelnyti prekės ženklai: „NAKED BRUCE“, „UPCYCLED BY LT“, „Burbt“, dizaineriai iš Vilniaus: Kristina Sviderskaitė, Raminta Razgutė, Rimantė Rimgailaitė, Liucija Kvašytė, kolekcijos „anti.Mas“ kūrėjai Paulius Stalionis ir Viktorija Rozenbergaitė, šiemet laimėję jaunojo dizainerio prizą ir kt. Sykiu savo kūrybą pristatys ir jaunieji Klaipėdos kūrėjai, sužibėję konkurse „IKRA MADA KILiMAS“, kuris vyko rugsėjį Palangoje.

“Didžioji kolekcijų dalis, kurias žiūrovai pamatys ant podiumo, yra “arti” žmogaus. Tai – laisvai nešiojami rūbai, kurie dizaino mugėse, butikuose bei mados renginiuose kaskart sulaukia didelio pirkėjų dėmesio. Tačiau žiūrovai taip pat pamatys itin konceptualias jaunųjų dizainerių kolekcijas, atkreipiančias dėmesį į šių dienų aktualijas bei problemas, tokias kaip terorizmas, dirbtinis intelektas ar moteriškumo ir vyriškumo stereotipus”, – teigė renginio koordinatorė Lina Andriukonė.

Organizatorių nuotr. /mados fotografai Markas ir Miglė Cechanovičiai, kolekcija Upcycled by LT
Organizatorių nuotr. /mados fotografai Markas ir Miglė Cechanovičiai, kolekcija Upcycled by LT

“GRAND FASHION SHOW” metu žiūrovai pamatys ne tik podiumu žengiančius modelius. Pasirodymą ves modernaus šokio teatro trupės “Padi Dapi Fish” nariai, o gyvo garso pasirodymą surengs muzikinis projektas “PAI X” (buvusio projekto „Lilas ir Inomine“ atlikėja su partneriu).

Siekia suburti mados kūrėjus ir mėgėjus

Apskritai rengti mados festivalį Klaipėdoje mintis J. Sutkutei kilo prieš šešerius metus, kai ji iš Šiaulių atvyko gyventi į Klaipėdą. „Tuo metu, pamenu, nebuvo terpės, kur susiburti, keistis idėjomis dizaineriams bei mados industrijos atstovų bendruomenei. Klaipėdoje, skirtingai nei Vilniuje ar Kaune, nebuvo nei mados renginių, nei festivalių. Taigi dėl šio trūkumo ir kilo mintis surengti šventę uostamiesčio mados kūrėjams ir mėgėjams“, – teigė pašnekovė, pati pristatanti drabužių kolekcijas (2009 m. laimėjo „Mados injekciją“ ir dalyvavo „Mados infekcijoje“).

Pirmasis Baltijos šalių mados festivalis „IKRA MADA“ buvo surengtas 2012 metų pavasarį. Tačiau tai tebuvo vienos dienos renginys pirmajame festivalyje „IKRA kūrybinių industrijų savaitė“ Švyturio menų doke. Po poros metų Baltijos šalių mados festivalis IKRA MADA išsiplėtė ir tapo atskiru renginiu, kuris išaugo į trijų dienų mados festivalį. Jame buvo ne tik pristatomos drabužių kolekcijos ant podiumo, tačiau taip pat skiriamas dėmesys edukacijai, mados analizei kaip platesniam reiškiniui, o taip pat pradėtos rengti kūrėjų mugės.

Festivalio tikslas yra skatinti, vystyti mados industrijos kūrimąsi Vakarų Lietuvos regione bei sutelkti mados kūrėjų bei mėgėjų bendruomenę.

„Manau, Klaipėdai toks renginys labai svarbus todėl, kad mados tradicijos šiame mieste yra gana senos – iš čia kilę nemažai ryškių dizainerių. Tačiau sykiu uostamiestyje ir šiandien kuria nemažai dizainerių, kuriuos norisi bent jau kartą metuose suburti, - šypsojosi pašnekovas. - O taip pat tai puiki terpė saviraiškai: atsiranda proga atrodyti drąsiau, ekscentriškiau ir įdomiau.“

Organizatorių nuotr. /mados fotografai Markas ir Miglė Cechanovičiai, kolekcija Upcycled by LT
Organizatorių nuotr. /mados fotografai Markas ir Miglė Cechanovičiai, kolekcija Upcycled by LT

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs