Maistas – mados afrodiziakas

Karščiausia ir aktualiausia sąjunga, kaitinanti daugelio mados mylėtojų protus, yra maistas ir mada...
3)	Nuotraukos Helge Kirchberger, kūriniai Roland Trettl. / finedininglovers.com
Nuotraukos Helge Kirchberger / finedininglovers.com / Kūriniai Roland Trettl.
Temos: 2 Mada Afrodiziakas

Ne tik daugeliui žinoma Lady Gagos mėsos suknelė yra tokios sąveikos pavyzdys. Yra ir neabejotinai dailesnių mados ir maisto kultūros bendradarbiavimo rezultatų. Atrodo, mados pasaulyje sąvoką „maistas“ galima išgirsti tik žodžio „dieta“ kontekste. Tačiau taip atrodo tik iš pirmo žvilgsnio…

Kad ir kaip būtų, moteris, kalbanti apie dietas, anaiptol, netrykšta patrauklumu priešingos lyties atstovams. O štai maistu besimėgaujanti moteris, sutikite, tampa itin seksuali, nes tai sukelia iliuziją, kad ji mėgaujasi ir kitais gyvenimo malonumais.

O štai menininkai, dizaineriai, virtuvės virtuozai, mados fotografai, pasirodo, yra itin jautrūs moteriškiems poreikiams. Jie suka galvas, kaip suvienyti valgančiųjų ir nevalgančiųjų stovyklas, t. y. padaryti taip, kad „vilkas būtų sotus, o avis sveika“. Viena iš šios naujos sąjungos iniciatorių ir netikėtų mados tendencijų diktatorė yra Japonijos Vogue redaktorė Anna Dello Russo.

Alloverpress.ee nuotr./1)Anna Dello Russo
All Over Press nuotr. / Anna Dello Russo

 

Nuotraukos Helge Kirchberger, kūriniai Roland Trettl. / finedininglovers.com
Nuotraukos – Helge’o Kirchbergerio, kūriniai – Rolando Trettlio / finedininglovers.com

 

Dar vienas šios idėjos skleidėjų yra virtuvės šefas Rolandas Trettlis. Jis kuria apdarus iš maisto produktų.  Rolandas – restorano Zalcburge Ikarus šefas ir knygos Fashion Food autorius. Knygos fotografijos sukurtos šio virtuvės šefo ir žymaus fotografo Helge’o Kirchbergerio. Pagrindinė idėja – suvienyti gražų moters kūną, skonėjimąsi juo ir gardžiausiais maisto produktais. Nors mados ir maisto duetų būta ir anksčiau, tačiau šių dviejų meistrų rezultatas išsiskiria itin aukštu estetiniu lygiu ir novatorišku požiūriu į produktus.

Kurdamas fotosesiją, restorano šefas neperdirbinėjo prigimtinės produktų išvaizdos, net prasitarė, kad jie išliko tinkami vartoti ir po fotosesijos, tarkime, suknelė-aštuonkojis buvo suvalgyta tiesiog studijoje.

Skirtingai nei virtuvės meistras R. Trettlis, Elsa Schiaparelli – keistuolė italų dizainerė ir mados genijumi vadinama moteris – virtuvės ingredientais paįvairino madą, o idėją apie patrauklią moterį ir maistą perteikė naudodamasi simboliais.

Elsa gyveno tuo pačiu metu kaip Coco Chanel ir kai kurie kiti mados revoliucionieriai, tačiau tarp jų ši dizainerė buvo išskirtinė (nors ne visada suprasta). Skiriamasis jos kūrybos bruožas – siurrealizmo paveikti mados kūriniai. Pavyzdžiui, skrybėlaitę-batelį E. Schiaparelli sukūrė su garsiuoju dailininku Salvadoru Dali. Vienas žymiausių jų bendros kūrybos rezultatų – suknelė su omaru. Tai 1937 m. sukurta paprasta šilko suknelė, ant kurios sijono dalies buvo paties S. Dali ištapytas omaras, tiksliau – dailininko tapyto omaro šiai suknelei spaudas, kurį padarė garsus šilko dizaineris Sache’as. Nors, palyginti su šiuo laikotarpiu, ši E. Schiaparelli suknelė nebuvo jau tokia netikėta ir šokiruojanti, tuo laikotarpiu ji visgi tapo savotiška provokacija su humoro ir simbolizmo doze – juk S. Dali savo paveiksluose ir kituose darbuose omarą vaizduodavo buvo kaip erotikos simbolį. Nuotraukose, bendradarbiaujant su Horstu P. Horstu, jis šiuo jūros gyviu dengė intymiausias moters kūno vietas, taip konceptualiai perteikdamas vyro požiūrį į moterį kaip afrodiziaką. Vienas iš S. Dali kūrinių „Telefonas-afrodiziakas“ sukurtas vienam poetui: omaras yra vietoj telefono ragelio ir pašnekovui tenka šnabždėti į jo uodegėlę. Taigi E. Schiaparelli suknelės apačia, dekoruota omaro piešinio spaudu, toli gražu neatrodo tokia jau nekalta.

Elsa Schiaparelli ir garsieji jos kūriniai: skrybelaitė batelis ir suknelė su omaru. Nuotrauka ia www.cconfigure.blogspot.com
Fotografo Helge’o Kirchbergerio nuotraukos iš finedininglovers.com

 

Salvadoro Dali Veneros svajonė/Dream of Venus www.wornjournal.com/blog
Elsa Schiaparelli ir garsieji jos kūriniai: skrybėlaitė-batelis ir suknelė su omaru. Nuotrauka iš www.cconfigure.blogspot.com. Salvadoro Dali „Veneros svajonė“ / Dream of Venus; www.wornjournal.com/blog

 

Nuo to laiko buvo begalės maisto piešiniais dekoruotų drabužių. Vieni konceptualiau, kiti gana paprastai ir tiesiogiai perduodavo seksualumo žinutę ir kaitindavo tiek moterų, tiek vyrų fantazijas.

Carmen Miranda, Portugalijoje gimusi brazilų sambos dainininkė ir šokėja, brodvėjaus aktorė ir kino žvaigždė, žinoma ir atpažįstama yra ne tik dėl savo dainų, bet ir dėl neįtikėtino kostiumo, galvos apdangalų, dekoruotų vaisiais. „Sultingą“ kaip egzotiški vaisiai nuotaiką su C. Mirandos dvelksmu savo kolekcijose yra pristatę ir Stella McCartney, ir Dolce&Gabbana.

VIDEO: Carmen Miranda

 

Pastaruoju metu, kaip ir C. Mirandos laikais, itin madingi aksesuarai, primenantys maisto produktus. Jie lyg simboliai, atspindintys jų dėvėtojos mintis, tarkime, „Aš skani kaip riestainiukas ar saldi kaip vyšnaitė!“. Katy Perry saldainių suknelė, puikiai erotizuojanti ir su mados gaidele paskaninanti jos pasirodymą, kaip tik ir deklaruoja tokį požiūrį. Kalbant apie maisto elementus aprangoje, Katy yra tikra karalienė. Vaisiais, sausainiais, saldainiais, keksais puoštos jos suknelės tiesiog nepakartojamos. Taigi šioje srityje atlikėja yra nenurungiama. Maisto produktus primenančius sceninius drabužius dėvi daugybė žvaigždžių.

All Over Press nuotr./Katy Perry
All Over Press nuotr. / Atlikėja Katy Perry

 

Kartais maistu ir mada perteikiamos mintys, menininko požiūris į tam tikrus įvykius ar pasaulėžiūrą. Galbūt kiek ironizuojanti abi sritis yra fotografo Linuso Moraleso nuotraukos su mados pasaulio prekių ženklais iš maisto produktų ar ant jų. Menininko darbai ironizuoja vartotojišką poreikį ir tam tikrą besotystę, akimirkai priverčia susimąstyti.

Nuotraukos fotografo Linus Morales www.linusmorales.se fotografijos projektas FabFood
Fotografo Linuso Moraleso nuotraukos (www.linusmorales.se); fotografijų projektas FabFood

 

Skonio klausimą tiek maiste, tiek madoje įdomiai gvildena ir savo mintis perteikia reklamos bei mados žurnalų fotografas, grafikos dizaineris Fulvio Bonavia. Jis gavo daugybę apdovanojimų už įdomiai pateiktus mados objektus, įkvėptus Prada, Alexander McQueen ir kitų. Jo klientai yra MontBlanc, Sony, Adidas ir daugelis kitų garsių prekės ženklų.

Nuotraukos fotografo Fulvio Bonavia ia www.fulviobonavia.com
Fotografo Fulvio Bonavios nuotraukos iš www.fulviobonavia.com

 

Peržiūrint šių fotografijos virtuozų darbus, fotosesijas su garsiais mados prekės ženklais, kyla mintis, kas vis dėlto sieja madą ir maistą? Tikriausiai tai yra abiejų objektų gundymo galia, išlukštenanti slapčiausias ir nederamiausias žmogiškąsias aistras. Per jas ir pats žmogus tampa ypač patrauklus ir gundantis.

Ted Sabartese projektas Hunger pains www.stylink.nl
Ted Sabartese projektas „Hunger pains“ www.stylink.nl

 

Aksesuarų, primenančių maistą, mada skrieja aplink pasaulį neįtikėtinu greičiu, tarsi viesulas. Pabandykite ir jūs „paskaninti“ savo išvaizdą! Laikytis dietų jau seniai nebemadinga. Mėgaukitės maistu ne tik savo lėkštėje, bet ir ant suknelių!

Jeremy Scott kolekcijos modeliai www.sogoodblog.com
Jeremy Scotto kolekcijos modeliai www.sogoodblog.com
Bateliai Oyee design www.sogoodblog.com
Bateliai Oyee designwww.sogoodblog.com
Suai auskarai ia etsy.com; pakabutis Riestainis ia lucyfolk.com; pakabučiai Cukraus vata ia ifstylecouldkill.com, žiedai Arbūzai ia silastones.blogspot.com; www.etsy.com.
Sušių auskarai iš etsy.com; pakabutis „Riestainis“ iš lucyfolk.com; pakabučiai „Cukraus vata“ iš ifstylecouldkill.com, žiedai „Arbūzai“ iš silastones.blogspot.com; www.etsy.com

 

Tekstas Olesės Kekienės

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis