Tai nereiškia, kad vyrai atrodo prastesni ar mažiau egocentriški. Atvirkščiai, už ateinančio sezono paltą ir švarką jie pasiruošę pakloti beprotiškus pinigus. Su viena sąlyga: svarbu, kad drabužis labai aiškiai atspindėtų ne asmenybę, o sezono tendenciją ir mados ideologiją. Ją galima būtų apibūdinti taip: technologijos užtikrina poetišką jaunystę.
Gal būtent dėl šios priežasties pirmąsias mados savaitės dienas Milane jausmas toks, lyg būčiau kokiame nors Vokietijos didmiestyje. Vyrai gatvėje atrodo vilkintys pernelyg laisvus švarkus, plazdančias, per daug apdribusias kelnes ir itališkumo neatspindinčius batus. Bet gatvės įspūdžius nustelbia podiumo naujienos. Kokią ideologiją siūlo dizaineriai kitą žiemą? Kokios spalvos? Kaip apdirbta oda? Kokie kailiai? Kokios žvaigždės įprasmins stilių – neseniai Anapilin išėjęs Davidas Bovie, Mickas Jaggeris ir Keithas Richards'as? O gal Holivudo dievaičiai – Robertas Pattinsonas, Joe Jonas ar Zachary Quinto, gal būtent jų stilius apsuks vyrams galvas?
Pavyzdžiui, mane Milane šįmet sudomino vyrų žiemos kosmetika. Sulaukęs 80-mečio italų elegancijos karalius Giorgio Armani viešai pareiškė, jog jaučiasi lyg 45-erių. Jam laikas tarsi sustojo. Pasibaigus kolekcijos pristatymui – tradicinis nusilenkimas publikai, kuri ploja ne tik futuristinėmis tendencijomis dvelkiančiai kolekcijai, bet ir pačiam dizaineriui.
Jis atrodo jaunas ir energingas, sveikai įdegęs, grakštus ir po trikotažo marškinėliais demonstruoja nepriekaištingą pilvo presą. Visi Milane žino, kad G.Armani naudoja gausybę veido kosmetikos, ypač skirtos saulės įdegiui. Milane sklido gandai, jog pilvo presui stiprinti stilistas naudoja kremą su aštriuoju „peperoncino“. Niekaip neišeitų pavadinti Armani „nonno“ (it. senelis): jo „Emporio Armani“ kolekcijos leitmotyvas – jaunatviškai aktualus: „digital generation“.
Tai konceptai, kurie rūpi prabangos ir komforto trokštančiam jaunimui. Termiškai apdirbti pilki, ministerinio mėlio ir samanų spalvos švarkai ir eilutės, skirtos vilkėti kasdien. Jos ypatingos tuo, kad palaiko pastovią kūno temperatūrą. O armaniškos brokato kelnės – minkštos ir švelnios, kaip ir švarkų pečių linijos.
Ne tik Armani, bet ir kiti vyrai trokšta to, ką režisierius Paolo Sorrentino savo puikiame filme pavadino „La Giovinezza“ – amžinos jaunystės. Todėl veidą vyrai prižiūrės ne mažiau, nei dalioji lytis. Garsios Prancūzijos ir Italijos įmonės „Collistar“, „Dior“, „Clinique“, „Shiseido“ pasirūpino gausybe veido odą maitinančių kaukių, kremais nuo paakių raukšlių ir lūpų pieštukais su alyvuogių aliejumi, kuris stabdo oksidaciją.
O pavyzdžiui, antakių stiliui nuo šiol vyrai skirs gerą valandą pas kosmetologę. Ir ne tam, kad būtų išpešiota siaurutė daili linija, kurios kreivę daug metų iš eilės diktavo italai. Ne, antakių mados šįkart – Holivudo dievaičių prioritetas. Kino mekos vyrai panoro atrodyti vyriški būtent antakiams suteikdami natūralų vešlumo įspūdį. Iš tikrųjų, jie atrodo tokie vešlūs, kad sunku įtarti, jog tai tik šaunios kosmetologės meistriškų rankų išgautas triukas.
Toskanietis Ermanno Scervino rengia gražiausius Milano vyrus tiesiogine šio žodžio prasme. Jie – poetiški, svaiginantys stilingomis šukuosenomis, vešliais antakiais, išpuoselėtais ūsais ir itališko stiliaus barzdele „pizzetto“. Negana to, renkasi Svarovskio kristalais dekoruotą švarką, kurį apsisiaučia persišką kilimą primenančiais kailiniais.
Manęs niekada netraukė pernelyg prabangūs „Gucci“ mados namų vyrai. Tačiau šįmet dizaineris Alessandro Michele tarsi sugrąžino vyrą į vaikystę ir jis jaudino... Aksomo eilutės, margintos drakonais, meškinais, gyvatėmis ir kitokiais mistiškais gyvūnais bei šiaušta kepurė su ilgomis pintomis kasomis vyrą ir publiką verčia tapti poetais, skatina svajoti.
Kas po metų nutiks vyrams? Kokie vis dėlto jie bus kitą žiemą? Intelektualūs, darboholikai, o gal prisiekę keliautojai ar technologijų rykliai? Kad vyrams kitąmet netrūks agresyvumo, pranešė ne vienas Italijos kūrėjas. Įtempti raumenys atsispindėjo „Cesare Paciotti“ mados namų surengtoje prezentacijoje. Šio prekės ženklo apavas tarsi spinduliavo pykčiu ir nors kareiviškų „amfibijų“ jis neprimena, tačiau mados namų idėja aiški.
Milane mačiau nemažai militaristinės temos atspindžių. Mimetiniai audiniai buvo naudojami lietpalčiams, vyriškoms rankinėms, apavui. Vintažo diržai irgi dvelktelėjo kareivinių kvapais ir atrodė agresyviai. Kūrėjai tarsi siuntė žinią – madingas vyras bus tas, kuris mokės derinti agresyvų stilių su poetišku.
TAIP PAT SKAITYKITE: Florencijos „Pitti Uomo“: pokalbis su Italijos sosto įpėdiniu – apie... vyriškas pižamas
Apsigynimo idėją puoselėja ir kiti mados namai. Pavyzdžiui, „Etro“ didžiausią pavojų vyrams žiemą mato ne karo pavojuje, o depresijoje, kurią sukelia šviesos trūkumas. Atgimimo jausmą stiprioji lytis pajus tik susiliedama su gamta. Animalistiniai motyvai panardins vyrą į laukinį Afrikos pasaulį, kurį galima pasiekti kruiziniu laivu. Dėmėti gepardo kailį primenantys švarkai ir miško atspalvių velveto kelnės įkvėps žiūrėti pirmyn.
Apie vyrą svajotoją prabilo „Trussardi“ mados namų jaunoji karta. Legendinio Nicola Trussardi duktė Gaia, surengusi prezentaciją Milano „Brera“ pinakotekoje, įkvėpta septintojo dešimtmečio roko žvaigždžių Johno Lenono, Bobo Dylano ir Jimmy Page'o sukūrė mutono kailinukus primenantį švarką, kurį nudažė geltonai. Tai optimizmo spalva ir greičiausiai – kitos žiemos sezono lyderė.
Nors Milano vyras atrodė nusiteikęs poetiškai, tačiau vis tiktai jo spintoje triumfuos technologijos. Tuo įtikino „Ermenegildo Zegna“ mados namai. Į žalios lyg alyvuogių aliejus spalvos lietpaltį bus įsiūtas inovatyvaus audinio sluoksnis, kuris ne tik susiformuos pagal vyro figūrą, bet ir suteiks vyrui saugų šilumos pojūtį. Toks pamušalas – tikras išsigelbėjimas, kai diena trunka ilgiau, nei darbo valandos. Toks rūbas suteiks galimybę atrodyti elegantiškai tiek gatvėje, tiek ir vykstant į darbo vakarienę.