Stilius, kuris atspindi požiūrį
Geriau suprasti modernios klasikos fenomeną padeda ir XXI amžiaus vartotojo, kuriam toks stilius itin priimtinas, gyvenimo aprašymas. Jame, ko gero, rastumėte informacijos apie itin dinamišką ir įvairiapusišką gyvenimo būdą, atvirumą įvairioms patirtims ir įspūdžiams, domėjimąsi skirtingomis epochomis ir kultūromis.
Žmogus su tokiu CV savo namuose nelinkęs įsipareigoti konkrečiam stiliui ar gyventi pagal griežtai nustatytas taisykles. Jam žymiai svarbiau, kad supantys daiktai turėtų savo istoriją, išliekamąją vertę, keltų teigiamas emocijas, atspindėtų asmenines patirtis ir požiūrį į interjerą.
Modernios klasikos stilių reprezentuoja daiktai, sukurti ir gaminti įvairiais XX amžiaus periodais, savo laiku sulaukę milžiniškos šlovės ir pripažinimo, ypač iš penktojo ir šeštojo dešimtmečio. Šiuo pokario periodu kūrė nemažai legendinių JAV, Italijos dizainerių, pirmuosius žingsnius žengė šiandien visame pasaulyje garsios kompanijos, pasauliui prisistatė ir pradėjo sparčiai populiarėti skandinaviškas dizaino stilius ir filosofija.
Tad vis daugiau įmonių nupučia dulkes nuo pusės amžiaus senumo brėžinių ir į serijinę gamybą grąžina tuo metu kurtus ir gamintus baldus, šviestuvus ar interjero aksesuarus.
Modernios klasikos stilius gali pasirodyti gana eklektiškas, tačiau darni spalvinė ir funkcinė visuma čia atlieka pagrindinį vaidmenį, o atskiri interjero elementai turi derėti tarpusavyje ir nesukelti stilistinio chaoso.
Ar moderni klasika įmanoma vonios kambaryje?
Modernaus klasikinio stiliaus interjero tendencijos neaplenkė ir vonios kambario. Ir nors per pusę amžiaus ši namų zona pasikeitė labiausiai, gamintojai turi ką pasiūlyti ir modernios klasikos gerbėjams.
Vien tik 2018-ais metais įvyko dvi dėmesio vertos premjeros, atspindinčios modernios klasikos koncepciją. Ispanų „Roca“ pristatė kompleksinę vonios kambario kolekciją „Carmen“, o šveicarų „Laufen“ – Nyderlandų dizaino žvaigždės Marcelio Wanderso sukurtą keramikos seriją „New Classic“.
Modernaus klasikinio stiliaus interjero tendencijos neaplenkė ir vonios kambario. Ir nors per pusę amžiaus ši namų zona pasikeitė labiausiai, gamintojai turi ką pasiūlyti ir modernios klasikos gerbėjams.
„Carmen“ kolekcijos dizainą inspiravo 1946-ais metais sukurtas kultinis įmonės vintažinio stiliaus praustuvas „Carmen“, o „New Classic“ serija atskleidė, kaip moderniai klasikinį stilių interpretuoja šiuolaikiniai dizaineriai.
M.Wanderso kūrybine vizitine kortele tapo neobarokinis stilius, kuriam būdinga elegancija, lengva ironija ir teatrališkumas, tačiau „New Classic“ kolekcijoje dizaineris nustebino itin jautriu ir subtiliu požiūriu. Dizaineris sugebėjo apeiti stilistines klišes ir stereotipus, išryškino klasikiniam stiliui būdingą eleganciją ir santūrumą. Pats dizaineris apie dizaino idėją sakė:
„Tai, ką šioje kolekcijoje norėjome atskleisti – tai poetiška patirtis, nes vonios kambarys yra vieta poilsiui, atsinaujinimui ir tikrajai ramybei“.
Nors ir „Carmen“, ir „New Classic“ kolekcijos atspindi šiuolaikinio vartotojo nostalgiją praeičiai, sužadina pozityvias emocijas, gamintojai nepamiršo apie funkcionalumą, komfortą ir aukščiausią kokybę. Elegantiškame „Carmen“ unitaze įdiegta inovatyvi „Rimless“ technologija be vandens paskirstymo apvado, unitazas turi lėtai nusileidžiantį dangtį iš specialios „Supralit“ medžiagos, o baldai – ypač talpius, pilnai atsidarančiais ir tyliai užsiveriančiais spintelių stalčius.
Tuo metu „New Classic“ pagaminta iš inovatyvios patentuotos ir analogų pasaulyje neturinčios „Laufen“ keramikos „Saphir Keramik“, kuri pasižymi neįtikėtinu plonumu ir tvirtumu.