Jaunimui „New Balance“ – tai galimybė išreikšti save pro stiliaus prizmę, vyresnio amžiaus žmonėms – subtilaus stiliaus avalynė, kurios komfortas užburia, o sportininkams – tyrimais paremti ir naujausiomis technologijomis papildyti batai ir drabužiai, lydintys į pergales. Nuolat augančios kompanijos pasaulis sukasi pašėlusiu tempu: jame pinasi sportas, mados pasaulis, muzika, o per ilgą istoriją „New Balance“ paliko pėdsaką ne vienoje kultūroje ir tapo ikonos simboliu. O dabar apie viską – nuo pradžių.
Tobulo balanso paieškos
1906-ieji, Bostonas, Masačusetso valstija. Imigrantas iš Airijos Williamas Riley įkuria įmonę, kurią pavadina „New Balance Arch Support Company“. Iš pradžių joje buvo gaminami avalynės įdėklai ir vidpadžiai, kurie turėjo užtikrinti nešiotojams anksčiau nesutiktą komfortą. Buvo orientuojamasi į didžiąją dienos dalį ant kojų praleidžiančius žmones – policininkus, gaisrininkus, statybininkus ir kitus. W.Riley įkurtos kompanijos įdėklai suteikdavo kojoms tris papildomus atramos taškus, kurių tikslas buvo užtikrinti patogumą ir pusiausvyrą. Neįtikėtina, bet pagrindinis W.Riley įkvėpimo šaltinis buvo jo kieme lakstančios vištos: stebėdamas jų mažas kojas airis įžvelgė tobulą pusiausvyrą užtikrinančius tris taškus. Taip gimė verslo idėja ir jo pavadinimas – „naujas balansas“.
Sėkmingai besivystęs W.Riley verslas sulaukė vis didesnio pripažinimo, todėl vadovas buvo priverstas plėsti savo komandą. 1927-aisiais jis pasamdė Arthurą Hallą, kuris keliavo po šalį ir pardavinėjo kompanijos produkciją. Produktyviai dirbęs A.Hallas 1934-aisiais tapo kompanijos bendrasavininku.
Tuo metu abu savininkai vis dažniau pagalvodavo apie produkcijos plėtrą – taip 1938-aisiais pasaulį išvydo pirmieji „New Balance“ bėgimo bateliai. Jie buvo skirti sportininkams iš vietinio bėgimo klubo – Bostono „Brown Bag Harriers“. Nuo to laiko gaminių asortimentas tik plėtėsi – speciali avalynė buvo gaminama bokso, teniso, beisbolo sporto šakų atletams. Tiesa, „New Balance“ susidūrė su gamybos apsukų problemomis – per dieną namuose buvo pagaminama vos 20–30 batų porų.
Lemtingų „New Balance“ pokyčių laikas
1953-aisiais „New Balance“ kompanija buvo parduota A.Hallo dukrai Eleonorai ir jos vyrui Paului Kiddui. Naujieji savininkai pagrindine kompanijos veiklos šaka laikė ortopedinės avalynės gamybą ir pardavimą, tačiau laikui bėgant nusprendė, jog verta tęsti W.Riley ir A.Hallo pradėtus darbus dėmesį skiriant sportinei avalynei bei jos tobulinimui. Svarbiu „New Balance“ istorijos tašku laikomi 1961-ieji – Eleonora ir Paulas pristatė savo rankomis kurtus bėgimo batus „Trackster“. Modelis labai greitai sulaukė didelio dėmesio ir bėgikų bendruomenės buvo vertinamas itin pozityviai.
Naujus vėjus „New Balance“ istorijoje atnešė 1972-ieji – Bostono maratono dieną, balandžio 17-ąją, kompaniją į savo rankas perėmė Jimas Davisas. Tuo metu kompanijoje dirbo tik 6 darbuotojai, o per dieną pagaminamų batų skaičius išliko vis dar per mažas, kad būtų galima kilti į naujas aukštumas, apie kurias svajojo naujasis savininkas. Jis nutarė išlaikyti originalią kompanijos veiklos idėją, auginti ją ir kurti aukščiausios kokybės produktus.
Pirmųjų sėkmingų rezultatų ilgai laukti nereikėjo – vos po 4 metų, 1976-aisiais pristatyti „New Balance 320“ bėgimo batai, kurie buvo pirmieji, turėję didelį „N“ logotipą, kurį puikiai pažįstame šiais laikais. Modelio paklausa buvo didžiulė, be to, „Runner’s World“ žurnalas jam skyrė pirmąją vietą bėgimo batų reitinge. Po dviejų metų kompanija pristatė ir pirmąją drabužių liniją – ją sudarė bėgikams skirti sportiniai kostiumai, šortai ir marškinėliai. Pagreitį įgavusi „New Balance“ vis labiau tvirtinosi rinkoje ir džiugino tobulėjančia produkcija.
Devintajame ir dešimtajame dešimtmečiuose gimė nemaža dalis „New Balance“ avalynės modelių, kurie mylimi iki pat šių dienų. 1982-aisiais pristatyti „New Balance 990“ sportbačiai bėgimui, tačiau dėl subtilaus dizaino ir komforto juos pamėgo Vašingtono nusikaltėliai. 1988-aisiais išleistas vienas garsiausių visų laikų kompanijos siluetų – „New Balance 574“, o 1993-aisiais – „NB 1500“.
Pastarąjį itin mėgo tuometinis JAV prezidentas Billas Clintonas: laisvu laiku jis bėgiojo avėdamas šio modelio batelius ir tuo pačiu prisidėjo prie jų populiarumo bei pastebimai išaugusių pardavimų.
Kūrybingumas – raktas į naujas aukštumas
2000-aisiais „New Balance“ įjungė dar aukštesnę pavarą – nepriekaištinga prekės ženklo reputacija ir kokybė leido burti lojalius klientus, kurie užtikrino vis augantį pelną. Savininkas J.Davisas matė beribį savo valdomos kompanijos potencialą ir nuolat ieškojo būdų, kaip ją pakeltį į naujas aukštumas. Jam atrodė, jog šalia aukštos kokybės ir garsaus vardo vis dar trūksta elemento, kuris kompanijai leistų visapusiškai atsiskleisti. Visus likusius užraktus atidaręs elementas buvo kūrybingumas ir bendradarbiavimas. 2006-aisiais planai buvo pradėti įgyvendinti ir bendradarbiaujant su Londono parduotuve „Offspring“ pristatyta pirmoji kolaboracija kompanijos istorijoje – „NB x Offspring“.
Galingą impulsą „New Balance“ plėtrai atnešė 2013-ieji. Debiutavo „Numeric“ serija, kuri buvo skirta riedlenčių kultūrai ir miesto stiliui. Joje jau atrastą tobulą formulę, kurioje susijungia aukšta kokybė, komfortas ir pažangios technologijos, kompanija integravo aktyviam jaunimui skirtoje linijoje. Mėgstama ji greitai tapo ne tik riedlenčių parkuose ar gatvėse važinėjantiems mėgėjams ir profesionalams, bet ir kasdienio stiliaus gerbėjams.
Be to, po „Numeric“ vėliava aukštų rezultatų siekia ir garsūs riedlentininkai iš viso pasaulio – Tiago Lemosas, Jamie Foy, Arto Saaris, PJ Laddas, Brandonas Westgate ir daug kitų. Šio projekto gimimas tapo simbolišku žingsniu į modernią jaunimo kultūrą bei įrodė „New Balance“ inovatyvumą, norą sekti žaibiškais tempais judančio pasaulio pulsą bei siekį būti pirmaujančiųjų pozicijoje.
Ieškoti neužkariautų teritorijų ir jose įsmeigti savo vėliavą – tokia filosofija besivadovaujanti „New Balance“ 2018-aisiais atrado dar vieną neišnaudotą nišą. Nepaisant didelės konkurencijos nuspręsta žengti ir į krepšinio rinką, kurioje ji buvo gana ankšta ir daugumai neatrodė, jog galimybių įsisprausti yra daug. Šis rimtas, sau mestas iššūkis pasitiktas su trenksmu – prisiviliota viena didžiausių NBA žvaigždžių Kawhi Leonardas. Toks žingsnis padėjo nutildyti kritikus, o kompanija toliau kryptingai dirbo ir pristatė vardinius K.Leonardo krepšinio sportbačius. Be to, „New Balance“ ambasadorių sąrašą papildė ir kitos garsios pavardės – Jamalas Murray, Dejounte Murray ir Darius Bazley. Visos neigiamos prognozės subliuško ir „New Balance“ vardas krepšinio pasaulyje yra matomas vis ryškiau ir skamba tik garsiau.
Platus bendradarbiavimo žemėlapis – dar vienas „New Balance“ unikalumas ir 2006-aisiais uždegtos žalios šviesos rezultatas. „Concepts“, „Bodega“, „Ronnie Fieg“, „Casablanca“, „Joe Freshgoods“, „Aimé Leon Dore“, „Paperboy Paris“, „JJJJound“, „Salehe Bembury“ ir net „Marvel“ – tai tik dalis garsių prekės ženklų iš viso pasaulio, su kuriais bendradarbiaujant gimė unikalūs „New Balance“ kedai ir apranga vyrams, moterims ir vaikams. Ypač produktyvūs buvo praėję 2020-ieji, kai praplėstas „pažinčių“ ratas lydėjo į sėkmę – laisvalaikio stiliaus gerbėjai liko sužavėti ir dažnu atveju kolaboracijų kūriniai būdavo iššluojami akimirksniu.
Moderni klasika ir kultūrinis statusas
Kokia „New Balance“ kompanija šiandien? Tokia pat ištikima kokybei bei nuolat ieškanti raktų į sėkmę. Laikomasi aukščiausių standartų ir iki pat šių dienų „New Balance“ batai ir nemaža dalis kitos produkcijos pagaminama JAV bei Didžiojoje Britanijoje. Šis vardas jau tapo kokybės etalonu, vertinamu visame pasaulyje – „New Balance“ savo produkciją parduoda daugiau nei 120 valstybių. Ne išimtis – Lietuva, kurioje „New Balance“ sportbačiai tapo gatvėse ryškiai matomu stiliaus akcentu. Universalumu pagarsėję „NB“ bateliai žavi savo unikaliu dizainu ir ypatingu komfortu. Didelį jų pasirinkimą atrasi SIL elektroninėje parduotuvėje!
Neatsiejama kompanijos identiteto dalimi tapo ir moderni miesto kultūra – šokis, menas, riedlentės, muzika. Augantis įsitraukimas į tarpkultūrinį veiksmą lėmė ir ambasadorių plėtrą – „New Balance“ šeimą atstovauja tokios jaunosios kartos pažibos kaip garsiojo Willo Smitho sūnus, reperis Jadenas Smithas ir vis populiarėjantis Jackas Harlow. Savo žodį kompanija taria ir aukštosios mados sferoje – „New Balance“ sportbačiai puošia net Niujorko ar Paryžiaus mados savaitės renginius. Didelį dėmesį jaunimui ir modernaus stiliaus kultūrai skirianti „New Balance“ nepamiršta ir ikoninių savo kūrinių, kuriuos itin mėgsta vyresnė auditorija – klasika tapę modeliai nuolat atnaujinami, pristatomos patobulintos jų versijos.
Bene svarbiausią vietą sėkmingoje „New Balance“ formulėje visada užėmė žmonės. Ir tai patvirtina ilgametis kompanijos savininkas J.Davisas: „Lengva pamatuoti kompanijos turtą, plėtrą ar pardavimus, tačiau neįmanoma išmatuoti to, kas jos augime buvo ir visada bus svarbiausia – tai žmonės.“
Nuo paprastų darbininkų iki Baracko Obamos ar Steve'o Jobso, nuo riedlentininkų iki NBA žvaigždžių – „New Balance“ batai, apranga ir kokybė dedikuojama kiekvienam. Taip gimsta tobulas balansas. Tam visiškai pritaria ir „SIL“! Čia klientų visada laukia naujausi „New Balance“ sportbačiai bei apranga. Juk pavasaris jau čia pat – puiki proga pagalvoti apie šviežias stiliaus idėjas!