Keletas pasaulio įžymybių net buvo įsivėlusios į odos balinimo skandalus, o kai kurios ir toliau puoselėja savo aristokratiško baltumo odą natūraliais produktais. Šiuolaikinės tendencijos rodo, kad aktyvi klimato kaita, paskatinusi mus naujai pažvelgti į ekologiją, sveiką gyvenimo būdą ir natūralumą, gali pastūmėti įsivyrauti pasauliniam baltos odos grožio kultui.
Balta oda padeda įstoti į universitetą
Pietų Korėja garsėja kaip šalis, turinti griežčiausius grožio standartus visame pasaulyje. Čia vienas iš svarbiausių grožio kultų – balta oda. Po 1950 metų Korėjos karo, kuris truko trejus metus, šalis labai nuskurdo ir korėjiečiams tekdavo dirbti visą dieną juodus darbus laukuose. Taip įdegis pavirto vienu iš juodadarbio žmogaus bruožų.
Pasibaigus karui bei gerėjant šalies ekonominei ir socialinei situacijai, žmonės visais įmanomais būdais stengėsi pamiršti slegiančią praeitį. Išstumti istorinius prisiminimus iš kasdienybės jiems padėjo noras keisti save, todėl didelį dėmesį jie skyrė savo grožio puoselėjimui.
Taip įsivyravo naujas grožio etalonas – balta oda, kuri tapo prestižo, pripažinimo ir aristokratijos simboliu bei privalumu, padedančiu įsitvirtinti visuomenėje, gauti darbą ar net įstoti į universitetą.
Moteris tiesiog turi būti įdegusi
Šiandien porcelianinio baltumo oda virto daugumos pietų korėjiečių tikslu. Jį pasiekti sukurta daug preparatų, kremų, lazerinių procedūrų, nepamiršti natūralūs būdai, kaip antai, ryžių vanduo, jogurto kaukės, sraigės mucinas, dar vadinamas sraigių sekretu, ir kita.
Nors odos balinimas labai paplitęs ir priimtinas daugelyje pasaulio šalių, tampa ironiška: kam balinti odą, jeigu tamsi oda jau nuo XX a. pradžios tapo visų siekiamybe?
Taigi, mes visada norime to, ko negalime turėti. O už tokį įdegio populiarumą pasaulyje ir įdegio kremų išpopuliarėjimą visus laurus galime priskirti tik vienam žmogui – mados ikonai Coco Chanel.
Ji dažnai mėgaudavosi saulės voniomis plaukiodama po Viduržemio jūrą jachta. 1929 metais nuskambėjo jos garsusis teiginys, privertęs pakeisti požiūrį į įdegį: „Moteris tiesiog turi būti įdegusi“ (angl. girl simply has to be tanned).
Toks drastiškas mados namų įkūrėjos teiginys paskatino milijonus žmonių sekti jos neigiamu pavyzdžiu. Pietų Korėjos Nacionalinio vėžio instituto užsakyto tyrimo metu buvo siekiama išsiaiškinti odos vėžio paplitimą Amerikoje ir Pietų Korėjoje.
Gauti duomenys atskleidė, kad Amerika pasaulyje užimą net 4 vietą pagal odos vėžio paplitimą, o Pietų Korėja net nepatenka į 100-tuką. Tai patvirtina faktą, kad amerikiečiai, priešingai nei pietų korėjiečiai, nesuvokia saulės vonių žalos.
Šokiravo odos baltumą propagavusi reklama
Siekdami atkreipti dėmesį į įdegio daromą žalą, Pietų Korėjos organinės kosmetikos prekinio ženklo „Elisha Coy“ kūrėjai Niujorke iškabino prieštaringą reklamą. Reklamoje esantis užrašas praeiviams užduoda retorinį klausimą: „Ar jūs norite būti baltas?“ (angl. Do you Wanna Be White?).
Kaip atrodo ši reklama, žiūrėkite paspaudę čia.
Toks „baltos odos pardavimas“ sukėlė nerimą potencialiems amerikietiškos kosmetikos vartotojams. Reklamoje vaizduojama korėjietė, kurios oda sveika ir idealiai balta. Mergina tarsi sako, jog tokia oda gali tapti prieinama kiekvienam.
„Ji parduoda neįmanomą svajonę ir kartu verčia įdegusius vartotojus pasijusti prastai“, – rašoma Noonchi, viename iš autoritetingiausių Korėjos kultūros ir stiliaus naujienas rašančių tinklaraščių.
Amerikoje jau „nudegė“ kelios įžymybės
Didžiausias pasaulyje odos balinimo skandalas susijęs su Michaelu Jacksonu. Jis buvo kaltinamas dėl odos spalvos keitimo, tačiau taip įvyko, nes dainininkas sirgo reta liga baltme (vitiligo), kai nyksta odos pigmentas, ir oda bėgant laikui pasidaro visiškai balta.
Į panašius skandalus įsivėlė ir visiems žinomos šių laikų amerikietiškos „žvaigždutės“, tokios kaip Rihanna, Nicki Minaj ar Beyonce, kurioms taip pat primetami žiniasklaidos kaltinimai dėl odos balinimo. Vienas iš didžiausių tokių skandalų, susijęs su atlikėja Beyonce. 2008 metų rugpjūtį žinomiausias pasaulyje kosmetikos prekinis ženklas „L’Oreal“ pats įmetė save į karštą vandenį, kai buvo apkaltintas „pabalinęs“ dainininkės odą komercinėje kosmetikos priemonių reklamoje.
Natūralūs odos balinimo būdai, kuriuos naudoja žvaigždės
Nors pietų korėjiečiai nesistengia suprasti įdegio mados, kurios vaikosi amerikiečiai, įdomu tai, kad jie labai žavisi vakariečiais ir bando būti į juos panašūs, naikindami savo rasės bruožus: ryžtasi plastinėms operacijoms, kurių metu didinamos akys, ilginamos kojos ir kt.
Jeigu ir jūs norite turėti baltą, porcelianinę odą ir pajusti jos privalumus, siūlome išbandyti kelis natūralius odos balinimo būdus, kuriuos naudoja žymioji burleskos karalienė Dita Von Teese.
Jau į ketvirtą dešimtį įkopusi šokėja, modelis, kostiumų dizainerė gali pasigirti savo porceliano baltumo oda. Viename socialiniame tinkle savo gerbėjams atsakydama į klausimą, kaip pasiekti odos baltumo, ji paminėjo nuolatinį saulės kremų naudojimą ir pačios namuose pasigamintas veido odos balinimo priemones. Kaip bebūtų keista, bet vienas iš šių procedūrų ingredientų yra miltai.
„Nejuokauju, bet aš net sapnuoju košmarus apie tai, kad galiu įdegti“, – paniškai bijodama įdegti priduria Dita Von Teese.
Šokėja siūlo paprastą ir greitai paruošiamą natūralią priemonę: miltų ir vandens mišinio kaukę, šveitikį veidui.
Miltų ir vandens mišinio kaukė. Miltus užpilkite vandeniu ir gautą mišinį sukamaisiais judesiais tepkite ant veido, palikite 10–15 min. Kai jis sudžius, nuplaukite veidą šiltu vandeniu.
Iš tų pačių miltų galima pasigaminti drėkinimui, riebalų pertekliaus šalinimui ir balinimui skirtą kaukę, kuriai reikės dar šiek tiek medaus ir citrinų sulčių. Viską sumaišius tepti ant švarios odos ir palaikyti apie 20 min.
Tai tik keli paprasti būdai, padedantys įgauti aristokratiškąjį odos baltumą, o ingredientai slepiasi jūsų virtuvėje.
Svarbu. Nepamirškite, kad po veido balinimo procedūrų reikia vengti tiesioginių saulės spindulių, todėl šias grožio procedūras geriausia atlikti vakarais. Siūloma pasirinkti ne visą kompleksą priemonių, o vieną iš čia išvardintų būdų.