Birželio 5 d. Izraelio ir Lietuvos mados identitetas buvo aptartas diskusijoje „The Identity of Israel fashion“, kurią mados savaitės organizatoriai rengė drauge su Mados akademija. Renginyje apie Izraelio ir Lietuvos mados identiteto ištakas, naujausius vykstančius pokyčius, sąsajas tarp Lietuvos ir Izraelio mados diskutavo keturi progresyvūs Izraelio jaunosios kartos dizaineriai, papuošalų kūrėja ir Lietuvos mados padangės atstovai.
Birželio 6 ir 7 d. visi norintys iš arčiau susipažinti ir apžiūrėti Izraelio dizainerių kurtus drabužius ir papuošalus turės progą tai padaryti „Madress“ parduotuvėlėje (Gaono g. 1, Vilnius).
Čia pristatoma iki dešimties kiekvieno prekių ženklo – „Maoz NVR“, „Clothé“, „Holyland Civilians“, „Hili Ari“ – modelių, taip pat Moran Porat juvelyriniai dirbiniai. Kolekcijas bus galima apžiūrėti antradienį ir trečiadienį nuo 11 iki 19 val.
Izraelio mados kūrėjai
Dizainerio Maozo Dahano prekių ženklo „Nouveau Riche Dog“ veiklą „Facebook“ stebi pusketvirto tūkstančio žmonių, o pristačius naujausią kolekciją, tikėtina, jų dar padaugės. Šis 37-erių Tel Avive gyvenantis ir dirbantis dizaineris kuria unikalius šiuolaikiškus inovatyvaus dizaino drabužius ir aksesuarus vyrams (bei puošia jaunikius).
2008-aisiais įkurtas vyriškos mados prekių ženklas šiandien Izraelyje yra vienas populiariausių. Kasmet kolekcijas pristatantis kūrėjas kiekvienai sumano vyraujantį motyvą ar paliečia aktualią tematiką ir taip griauna stereotipus, pavyzdžiui, religijų įvairovę, lytiškumą, ribas tarp lyčių ir pan.
Prekių ženklą „Clothé“ džiazo dainininkė Eva al Keneresh (33 m.) įkūrė kartu su mama dailininke Laura. Jų gatavų drabužių studija atsirado iš vestuvinių suknelių salono.
„Mes kuriame funkcionalius, patogius, tačiau asmeniškumo ir individualumo neprarandančius bohemian chic ir rokenrolo stiliaus drabužius“, – trumpai savo prekių ženklą apibūdina Eva. Labiausiai duetą įkvepia muzika, daugelis modelių pavadinti muzikos atlikėjų vardais. „Mus įkvepia stiprios ir stilingos moterys“, – sako kūrėjos.
Izraelio mados duetas Doras Chenas (38 m.) ir Anat Meshulam (36 m.) „Holyland Civilians“ vadina namais. „Tai aistros ir vilties kūdikis, kaip kelrodė žvaigždė, apšviečianti kelią“, – taip jie apibūdina savo prekių ženklą.
Poetiška? Šiek tiek. Tačiau užtenka jų interneto puslapyje aptikti skyrelį „Vaizdeliai“ (angl. „Holy Shit“) ar perskaityti sakinį „Kol kiti uždirba duonai ir sviestui, mes jums pažadame pieną ir medų“, esi priverstas nusijuokti – šiuolaikinė mada kupina paradoksų.
Doras ir Anat norėtų, kad tempo, bėgimo ir nuolatinių pokyčių bei iššūkių išvarginti žmonės „Holyland“ šalyje rastų prieglobstį ir ramybę, jaustųsi tarsi namie. Šis prekių ženklas, anot jo kūrėjų, neturi nei amžiaus, nei ribų. „Mes nesislapstome, mes nieko nebijome“, – sako jie.
Papuošalų ir drabužių kūrėja Hili ir jos partneris Ari yra nepriklausomi mados kūrėjai (Ari dar ir režisierius), gyvena ir kuria Tel Avive. Hili yra baigusi Jeruzalės Bezalel meno ir dizaino akademiją, Ari baigė Minshar meno mokyklą Tel Avive, mokėsi filmų kūrimo meno.
Y kartos atstovai Hili ir Ari įsitikinę: ilgalaikiai santykiai stiprina ir jų prekių ženklą, todėl jų kolekcijos, regis, nepavaldžios laikui. Jie siekia kurti ilgalaikes ir mados kaprizams nepaklūstančias bei jų pačių filosofiją atitinkančias kolekcijas. Visas savo idėjas juodu perteikia per meno prizmę ir yra įsitikinę, kad mada be meno egzistuoti negali. „Hili Ari“ drabužiai išsiskiria rankų darbo detalių gausa, švariomis linijomis ir kokybiškais audiniais.
Jau studijuodama papuošalų dizainą Shenkar dizaino koledže Tel Avive Moran Porat (34 m.) pradėjo kurti papuošalus.
Dizainerė jaučia aistrą tekstilei, todėl ją naudoja ir kurdama rankų darbo papuošalus, derina su metalu, brangiaisiais akmenimis. Audinius pati dažo rankomis. Moran kūriniai – žaismingi, elegantiški, klasikiniai ir tuo pačiu modernūs.
Izraelio dizainerių vizitą Lietuvoje vainikuos mados kūrėjų kolekcijų pristatymas, kuris vyks ketvirtadienį, birželio 8 d.