Ši iš pavasario į spalį dėl koronaviruso pandemijos atkelta „Mados infekcija“ – jau 22-oji. Ji, pasak rengėjų, dedikuota kūrybinei laisvei ir savimonei.
Dar prieš renginį organizatoriai įspėjo nesitikėti nieko, prie ko buvome pripratę, ir žadėjo, kad šioje „Mados infekcijoje“ netrūks improvizacijų, intrigos, kokybiškos ir vyrų mados.
Industrinė buvusio dalgių fabriko erdvė – išties puiki vieta mados renginiui. Joje „nutiestas“ 100 metrų podiumas su kliūtimis, kurios čia – tam, kad jį paįvairintų.
Penktadienio vakarą savo kūrybą žiūrovams pristatė šeši dizaineriai: tarp jų – puikiai pažįstamos lietuvės kūrėjos Akvilė Jančauskaitė, pristačiusi kolekciją su „Max Play“, Diana Paukštytė ir Lina Gudanavičiūtė, svečias iš Ukrainos „Dastish Fantastish“, vienas praėjusių metų konkurso „Injekcija“ nugalėtojų – Tommazo iš Kipro, ir po ilgos pertraukos į mados renginį sugrįžusi estė Kristel Kuslapuu.
Akvilės Jančauskaitės ir „Max Play“ kolekcija „Multi Culti“
Pirmosios šiųmetėje „Mados infekcijoje“ 19 modelių kolekciją „Multi Culti“ pristatė dizainerės Akvilė Jančauskaitė ir „Max Play“.
Kolekcijoje, skirtoje moterims ir vyrams, juntama kaubojiška, net indėniška dvasia. Rudi odiniai drabužiai, odiniai aukštakulniai iki kelių, kaubojiški batai ir diržai, rankinės su kutais ir beveik visų derinių akcentu tapusi ilga smilga, perkišta per diržą ar užkišta už kelnių liemens, primenanti indėnų plunksnas.
„Dastish Fantastish“ kolekcija „Dictator“
Svečias iš Ukrainos „Dastish Fantastish“ savo kolekciją „Dictator“ pristatė antrasis. Iš modelių aprangos galima spręsti, kad kolekcijoje piešiama linija nuo vadovo iki darbininko.
Platūs kelnių ir švarkų kostiumai tarsi simbolizavo valdžią – vieną tokį ryškiai raudoną vilkėjo mergina, kitą – juodą – vaikinas. Kitos drabužių detalės – darbinės kelnės, tarnybinė kepuraitė ar liemenė, plastikiniai veido skydai, galima spėti, dėliojo pavaldinių eilę ir simbolizavo tam tikras einamas pareigas.
Dianos Paukštytės kolekcija „Black Drama“
„Mados infekcijos“ senbuvė dizainerė Diana Paukštytė susilaukė gausių ovacijų, pristačiusi dėmesį atkreipti verčiančių suknelių kolekciją „Black Drama“.
Pats kolekcijos pavadinimas nusakė, kad vyraujanti kolekcijos spalva bus juoda. Ją paįvairino ryškiai raudona ir balta.
Dauguma suknelių – gausiai dekoruotos raukiniais ir tiuliu, kitos – kutais ir didžiuliais medžiaginiais rožių žiedais.
Buvo ir tokių, kurios – gana minimalistinės, derinamos su ilgais ar trumpais švarkais, ir pagrindinis dėmesys čia tenka, pavyzdžiui, pūstoms švarko rankovėms.
Linos Gudanavičiūtės kolekcija „½ Old“
Po pirmosios dalies kolekcijų pertraukos „Dūmų fabrike“ ant podiumo pasirodė dar vienos renginio senbuvės – dizainerės Linos Gudanavičiūtės – modeliai.
Moterims skirtoje 17 modelių kolekcijoje vyrauja tamsios spalvos, oversized paltai ir džemperiai – karinio audinio arba juodi, maišyti su džinsu, derinami su vidutinio ilgio sijonais ir guminiais batais.
Tommazo kolekcija „Reborn III“
Tommazo iš Kipro yra vienas praėjusių metų konkurso „Injekcija“ nugalėtojų, šiemet „Mados infekcijoje“ pristatęs savo naujausią kolekciją. Joje – įvairių spalvų ir audinių kostiumai – nuo blizgių vyriškų iki veltinio audinį primenančio moteriško, guminiai batai ir didžiuliai krepšiai.
Kristel Kuslapuu kolekcija „Post Plastic“
Sprendžiant iš ovacijų gausos, pirmąjį „Mados infekcijos“ vakarą labiausiai žiūrovus pakerėjo po ilgos pertraukos į „Mados infekciją“ sugrįžusios estų dizainerės Kristel Kuslapuu spalvingi, išraiškingi, monumentalūs mezginiai, kuriais lietuvių širdis dizainerė buvo pavergusi ir 2011-aisiais.
Galima juos aprašyti, bet kur kas geriau – savo akimis pamatyti ir įvertinti.