Pirmoji „Mados infekcijos“ žiūrovų kiekvienais metais laukianti staigmena – ypatinga renginio scenografija. Šiais metais improvizuotą festivalio podiumą apsupo 6 įspūdingi druskos kalnai, tad mados šou vyko savotiškame druskų kambaryje. Tam, kad jis atsirastų, pasak scenografijos autorės architektės Rūtos Bagdzevičiūtės, prireikė 4 tonų druskos.
Pirmoji kolekcija: Morta Nakaitė/„Eksperimentinė kolekcija apie nebylią, švarią, jautrią būseną“
Festivalio „Mados infekcija“ pirmąją dieną pradėjo šių metų konkurso „Injekcija“ laimėtojos Mortos Nakaitės kolekcija, pavadinta beveik moksliškai: „Eksperimentinė kolekcija apie nebylią, švarią, jautrią būseną“.
Visą kolekciją sudarė baltos spalvos drabužiai, kuriais dizainerė kūrė savotiškas minkštas skuptūras – skirtingų tūrių ir proporcijų, pagyvintas įvairių faktūrų detalėmis, iškirpimais netikėtose vietose, milžiniškais kapišonais ir per ilgomis rankovėmis.
Kaip prieš pristatymą teigė pati dizainerė, drabužius ji kūrė žvelgdama į 2016 metų rudens-žiemos tendencijas: tekstūra šioje kolekcijoje tapo svarbesnė už spalvą, o modelių kūnai virto judančiais karkasais netikėtoms formoms – oversized dydžio švarkams ir minkštoms striukėms, milžiniškoms skrybėlėms ir nutįsusiems kapišonams.
Antroji kolekcija: Ana Romanova/„Re-Shift”
Anrąją kolekciją pristatė lietuvė Ana Romanova, dvejus metus prieš tai kolekcijas pristačusi kartu su savo bendraminte ir kolege Dovile Cibulskaite.
Debiutinė individuali dizainerės kolekcija visai nutolo nuo to, ką ji kūrė anksčiau po prekės ženklu „Pure“ – atsirado daugybė spalvų, įvairių siluetų ir ilgių. „Re-Shift” sudarė 19 modelių, beveik po lygiai – vyrams ir moterims.
Kone kiekvienas modelis vyriškoje ir moteriškoje kolekcijoje turėjo savo atitikmenį kitai lyčiai skirtoje dalyje: dizainerė naudojo tuo pačius audinius, spalvas, panašius siluetus.
Labiausiai žvilgsnį traukė drąsus dizainerės žaidimas įvairios tekstūros audiniais viename drabužyje – kartais vienos spalvos, kartais skirtingų. Šią idėją ji realizavo savo kolekcijos paltuose, švarkuose, bliuzonuose.
Akį traukė ne tik drabužiai, bet ir įmantrios kasyčių šukuosenos, tamsus akių makiažas. Šia kolekcija – ne tik pačiais rūbais, bet ir modeliams sukurtu bendru įvaizdžiu, dizainerė plėtoja temą, rūpinčią jau nuo studijų Vilniaus dailės akademijoje laikų – skaitmeninio amžiaus žmogus, šiuolaikinis klajoklis, ieškantis savęs ir savo vietose pasaulyje.
Trečioji kolekcija: Katarzyna Romanska/„About tears and RGB“
Pirmosios „Mados infekcijos“ dienos pirmąją dalį pabaigė viešnios iš Lenkijos Katarzynos Romanskos kolekcija. Władysławo Strzemińskio dailės akademijos Lodzėje studentė, ne vieno mados renginio dalyvė, Vilniuje pristatė „ašaromis apipiltą“ kolekciją moterims.
Podiumu žengė lengvutes sukneles, tunikas, plazdančius kostiumėlius vilkėjusios manekėnės, o kiekviename rūbe buvo galima įžvelgti žaidimą ašaros forma: ją atkartojo iškirpimai, aplikacijos, sirtingų tekstūrų detalės.
Pasirodymą pradėjo nuosaikių nude spalvų modeliai, tačiau netrukus pasipylė kone visa pagrindinių spalvų paletė: raudona, žalia, mėlyna...
Ketvirtoji kolekcija: Thom Bara/„Juoda”
Po pirmosios renginio pertraukos mados mylėtojų dėmesio laukė dar vieno konkurso „Injekcija” laimėtojo, dizainerio Thom Bara kūryba. Moterims skirta kolekcija, inspiruota liūdesio persmelktų rusų poetės Cvetajevos eilių, dizaineris prikaustė žiūrovų dėmesį, o pabaigoje sulaukė audringų aplodismentų.
Kolekciją sudarė išskirtinai tik juodos spalvos sudėtingų konstrukcijų rūbai, dekoruoti anglimi, baltais dažais, keli modeliai vilkėjo kelnes, supintas iš smulkučių odos juostelių.
Grakščius tamsius siluetus dar labiau išilgino svaiginantys aukštakulniai ir į viršų sukelti plaukai, o dalies modelių veidus dengė tamsios, tiesiog ant veido išpieštos kaukės, dekoruotos žėrinčiomis dalelėmis.
Penktoji kolekcija: Anna Jelizarjeva/„Malchik Fantastika”
Vos suskambus estės Annos Jelizarjevos šou garso takeliui, publika pagyvėjo ir plojimais pasitiko jau pirmąjį modelį.
Dar viena konkurso „Injekcija” laimėtoja pristatė ironišką, švelnią ir pūkuotą tikrąja šio žodžio prasme, rožiniais tonais nuspalvintą kolekciją vyrams. Pasak dizainerės, ši jos kolekcija – sovietų kultūros atspindžiai. Gal todėl žiūrovams buvo taip linksma ir artima.
Podiumu tarp milžiniškų druskos kalnų žengė modeliai, vilkėję trumpučius dirbtinio kailio paltukus, ilgus baltus pagalves primenančius šalikus, oversized džemperius, dekoruotus blizgiomis aplikacijomis, atkartojančiomis senas, Rusijoje populiarias tatuiruotes. Paskutiniuoju fantastiško berniuko įvaizdžio akcentu tapo ant šono sulaižyti modelių plaukai ir žvali bei energinga jų eisena.
Šeštoji kolekcija: Lilija Larionova/„White horses“
Viena iš seniausiai „Mados infekcijoje“ savo kūrybą demonstruojanti dizainerė Lilija Larionova nuostabiai pademonstravo, kaip skirtingai drabužiai gali „suskambėti“ kai... keičiasi garso takelis (kuris puikiai simbolizuoja besikeičiančius laikmečius).
Vos paskelbus dizainerės kolekcijos pavadinimą, skambant švelniam muzikiniam fonui pasirodė visas būrys jos kolekciją pristatančių modelių, lėtai vaikštinėjusių prieblandoje šokio žingsniu.
Netrukus muzika radikaliai pasikeitė ir „kalant“ šiuolaikiniam intensyviam ritmui, žiūrovams vienas po kito pasirodė modeliai, pristatę žaliai, mėlynai, bordo tonais nuspalvintus drabužius.
Kaip sakė pati dizainerė, kurdama kolekciją ji buvo inspiruota kultinio režisieriaus Claude'o Leloucho filmų, tad ant podiumo buvo „šiek tiek romantikos, šiek tiek kinematografijos, šiek tiek meilės“. Ypatingu daugelio modelių įvaizdžio akcentu tapo charakteringi retro stiliaus akiniai storais rėmeliais.
Septintoji kolekcija: Laura Dailidėnienė/„Cloud”
Laurai Dailidėnienei svarbu kurti dėvimą, perkamą madą ir tą ji drąsiai demonstravo ir ant šių metų „Mados infekcijos” podiumo. Jos kolekcija buvo skirta jaunatviškai miesto moteriai, nenorinčiai ekstravagancijos, tačiau mielai dėvinčiai nuosaikių spalvų, lengvai derinamus drabužius.
Dizainerės rudens-žiemos kolekciją inspiravo ne tik patogumas, bet ir audinio medžiagiškumas. Žiūrovai išvydo daug skulptūriškų aštrių formų, šiltų pūstų drabužių, o labiausiai žvilgsnį traukė standūs, lakoniškų siluetų drabužiai iš naujausių technologijų dirbtino pluošto audinių – ilgos ir trumpos suknelės, tunikos.
Aštuntoji kolekcija: Andrejaus Bartenevo šou „La La La Moscow“
Tikru pirmosios „Mados infekcijos” dienos saldainiu tapo rusų menininko Andrejaus Bartenevo šou – Vilniuje savo kūrybą jis demonstravo ne pirmąsyk, tačiau kiekvienąsyk vis sugeba priversti šypsotis, ploti ir aikčioti iš nuostabos.
Žali žmogeliukai, atsiradę čia pat tarp renginio žiūrovų, keistos pripučiamos būtybės, beprotiškai besivarčiusios, šokavusios, lingavusios podiumu. Tai vienas tų šou, kurio nenupasakosi žodžiais, tad jei nematėte gyvai ar savo kompiuterio ekrane, jums belieka peržiūrėti nuotraukas!