Plastinės chirurgijos specialistas R.Vaičiūnas atskleidžia grožio chirugijos mitus ir tikrovę

Norėdami akinamos šypsenos, nedvejodami kreipiamės į odontologą. Tačiau būdami nepatenkinti savo išvaizda, dažniausiai keikiame veidrodį ir privengiame savo trūkumus patikėti šios srities meistrams. Plastinės rekonstrukcinės chirurgijos specialistas, vienas „DR klinikos“ įkūrėjų Renaldas Vaičiūnas įsitikinęs, kad mūsų šalyje plastikos chirurgija vis dar apipinta galybe mitų.
Plastinės chirurgijos specialistas Renaldas Vaičiūnas
Plastinės chirurgijos specialistas Renaldas Vaičiūnas / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Holivudo gražuolės Scarlett Johansson nosį sumažino plastikos chirurgai, kitos didžiojo ekrano garsenybės – Michaelo Douglaso – raukšles irgi „glaistė“ specialistai. Tiesa, tik padailino žvaigždės veidą, visų raukšlių nelygino, kad 72 metų aktorius neatrodytų juokingai. Į grožio meistrus kreipėsi ir Jennifer Aniston, ir Lady Gaga, ir dar daug kitų pasaulio ir Lietuvos žvaigždžių.

Plastinę operaciją reikia daryti tik tada, kai išvaizdos netobulumas trukdo gyventi.

Grožio operacijos gali padėti išspręsti nemažai problemų. Pirmiausia – padėti išvaryti vidinius demonus.

„Esu prieš profilaktines grožio operacijas, – tvirtino R.Vaičiūnas. – Į klausimą, kada reikia daryti plastinę operaciją, atsakyčiau, kad tik tada, kai išvaizdos netobulumas trukdo gyventi. Tada, kai negali žiūrėti į save veidrodyje. Plastinėje rekonstrukcinėje chirurgijoje yra daug slidžių niuansų, bet jei chirurginiu būdu galime padėti žmogui atsikratyti psichologinių problemų, kodėl to nepadaryti?“

Vida Press nuotr./Moteris prie veidrodžio
Vida Press nuotr./Moteris prie veidrodžio

Trisdešimt metų plastinės rekonstrukcinės chirurgijos specialistu dirbantis R.Vaičiūnas papasakojo apie mitus mitus, kuriais apipinta jo profesija. Vienas tokių – botulino toksino ar hialurono rūgščių panaudojimas kenkia sveikatai.

„Jei šios rūgštys būtų nuodas, medicinoje jų niekas neleistų naudoti, – sakė R.Vaičiūnas. – Tačiau noriu pabrėžti seną tiesą, kurią dažnai pamirštame: kiekvienas nuodas yra vaistas ir kiekvienas vaistas yra nuodas, priklausomai nuo to, kaip juos naudojame.“

Specialistas neigia dar vieną mitą: kad šios chirurgijos meistrai yra pasiryžę išpildyti bet kurį kliento įgeidį. Pats R.Vaičiūnas nesyk yra atkalbėjęs nuo savo paslaugų, nes nebuvo tikras, kad klientas po operacijos tikrai bus patenkintas pokyčiais.

„Noriu pabrėžti, kad jokia operacija nėra labai sveika, nebent ji būtina. Grožio operacijos, turiu minty estetines, apskritai nėra būtinos sveikatai, bet gal jos žmogui svarbios psichologiškai? Gal paciento darbas susijęs su išvaizda ir jam reikia pakoreguoti jos trūkumus ar panaikinti, tarkime, ligos ar avarijos paliktus randus? – sakė R.Vaičiūnas. – Tačiau pasitaiko atvejų, kai žmogus į mus kreipiasi nesuvokdamas, kam ryžtasi ir nelabai žinodamas, ko nori. Pasitaiko klientų, turinčių per didelių lūkesčių ir medicina negali jų išpildyti. Pavyzdžiui, operaciją mediciniškai atlieki gerai, bet žmogus sako: „Man negražu.“

Pasak R.Vaičiūno, labai svarbu ir tai, kad pacientas suvoktų ir įvertintų visus pavojus. Kiekviena operacija gali turėti aplinkybių, kurių neįmanoma kontroliuoti.

Specialisto teigimu, lietuvės vis dažniau ryžtasi plastinėms rekonstrukcinėms operacijoms. Tam daugiausia įtakos, matyt, turi tai, kad keliaudami po pasaulį žmonės susipažįsta su kitų kraštų kultūra, praplečia akiratį, atsikrato tam tikrų stereotipų.

Plastikos chirurgas neigia dar vieną mitą: ne krūtų implantai yra populiariausia šios srities operacija.

„Dažniau koreguojame akių vokus ar nusiurbiame riebalus, – tvirtino R.Vaičiūnas. – Tačiau paneigsiu dar vieną mitą: kad nusiurbus riebalus, jie nebegrįžta. Reikia save prižiūrėti, kad išliktum gražus. Riebalų nusiurbimo operacija nėra tinginiams. Jei neprisižiūrėsi, riebalai sugrįš.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis