2022 01 02

Princesės Dianos įtaka mados pasauliui: kodėl vis dar vaikomasi jos įvaizdžių?

Prabėgo ketvirtis amžiaus nuo tragiškos princesės Dianos žūties, o mados pasaulis ir šiandien nesiliauja kalbėti apie jos įvaizdžius, stiliaus akcentus, šiandienių tendencijų ieško širdžių princese vadintos moters spintoje. Jos stilius ar jo interpretacijos atkartojami filmuose, o mėgti drabužiai ar aksesuarai – dizainerių kolekcijose. Su ja nuolat lyginamos kitos karališkosios šeimos atstovės. Kodėl visa tai vis dar aktualu šiandien?
Princesė Diana
Princesė Diana / Vida Press ir „Scanpix“/AP nuotr.

Princesės Dianos įvaizdžių apstu kino ir mados pasaulyje. Vargu ar tai stebina, juk ji buvo viena ryškiausių praėjusio amžiaus pabaigos asmenybių, simbolis savybių, kuriomis patraukė milijonų žmonių širdis visame pasaulyje, ir stiliaus ikona.

Apie ją kuriami filmai, kurie, kaip ir naujausia dokumentinė juosta „Spencer“, elle.com teigimu, tampa dar viena nauja galimybe interpretuoti princesės Dianos stilių.

„Twitter“ (NEON) nuotr. /Kristen Stewart filme „Spencer“ vaidina princesę Dianą
„Twitter“ (NEON) nuotr. /Kristen Stewart filme „Spencer“ vaidina princesę Dianą

Jis nuolat sukasi rašančiųjų apie madą akiratyje – tiek vieną ar kitą princesės Dianos drabužį ar stiliaus ypatumą siejant su šiuolaikinėmis tendencijomis, tiek į dienos šviesą ištraukiant jos įvaizdžius, su kuriais lyginamas Kembridžo hercogienės Chatherine ir Sasekso hercogienės Meghan stilius.

Yra ir tokių, kurie princesės Dianos stiliui nagrinėti paskiria daug savo gyvenimo laiko. Apie madą rašanti ir didelį ryšį per asmeninę prizmę su princese atradusi Eloise Moran prieš keletą metų būtent tai ir ėmė daryti. 2018 m. vasarą „Instagrame“ sukūrė paskyrą „Lady Di Revenge Look“, kurioje daugiausia dalijasi princesės Dianos įvaizdžiais po jos skyrybų su princu Charlesu. Ir rengia knygą „The Lady Di Look Book: What Diana Was Trying to Tell Us Through Her Clothes“ (liet. „Ledi Di įvaizdžiai: ką Diana stengėsi pasakyti savo drabužiais“).

Jau nekalbant apie tai, kad princesės Dianos mėgti drabužiai ar aksesuarai įkvepia dabartines dizainerių kolekcijas. Italų mados namai „Gucci“ neseniai išleido princesės mėgtų rankinių su bambukine rankena kolekciją „Gucci Diana“.

Vida Press nuotr./Princesė Diana
Vida Press nuotr./Princesė Diana

Ledi Di įkvėpimu tapo ir mados namams „Off-White“ (nuotraukoje) ir „Tory Burch“.

O praėjusių metų rudenį prekių ženklą „Rowing Blazers“ apėmė tiesioginis įkvėpimas ir jie, bendradarbiaudami su dizaineriais, kurie sukūrė pirmąsias versijas, iš naujo išleido du geriausiai žinomus princesės Dianos megztinius. Vienas jų buvo – princesės mėgtas raudonas megztinis su juoda avimi, sukurtas prekių ženklo „Warm & Wonderful“. „Lanvin“, „See By Chloé“ ir kiti išleido savas versijas. Kitas – su užrašu „I'm a Luxury“.

Vida Press nuotr./Princesė Diana (1983 m.)
Vida Press nuotr./Princesė Diana (1983 m.)

Be viso to, princesė Diana ir jos stilius šiandien atkuriami ir kitokiais pavidalais. Menininkas, grafikos dizaineris Autumnas Yingas yra nupiešęs seriją piešinių, kuriuose leidžia žaisti vaizduotei ir pasvarstyti, koks šiandien būtų karališkosios šeimos gyvenimas, jei princesė Diana vis dar būtų gyva.

Daugybė pavidalų ir sąsajų, ir vis dėlto – kodėl po beveik 25 metų, kurie baigia prabėgti nuo tos tragiškosios 1997-ųjų rugpjūčio 31-osios, kai automobilio avarijoje žuvo princesė Diana, visa tai yra vis dar taip aktualu, įdomu ir mus jaudina? Šia tema savo įžvalgomis sutiko pasidalyti aprangos ir įvaizdžio dizainerė Olesė Kekienė.

Tapo pirmavaizdžiu, kuriuo ėmė sekti kiti

Paklausta, kaip mano, kodėl princesės Dianos įvaizdis, stilius ir šiandien sulaukia tiek populiarumo, tiek daug apie tai kalbama, lyginama, aprangos ir įvaizdžio dizainerė O.Kekienė sakė, kad čia tarpusavyje susiję keletas niuansų. Visų pirma – į madą sugrįžusio laikotarpio aktualumas ir ryškiausios to meto asmenybės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis