R.Kalinkinas – apie vasarai skirtą kolekciją: „Stengiuosi izoliuoti save nuo bet kokių įkvėpimo šaltinių“

„Kai kūrėme šią kolekciją, galvojome apie tą vasarą, kurios Lietuvoje dažnai pasigendame“, – apie savo naujausią – 2020 m. šiltajam sezonui skirtą – kolekciją, išsiskiriančią sodriomis spalvomis ir ryškiomis tekstūromis, sakė dizaineris Robertas Kalinkinas.
Roberto Kalinkino 2020 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modeliai
Roberto Kalinkino 2020 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modeliai / Tomo Kaunecko / „Spring Studio“ nuotr.

Paklaustas, kuo ypatinga naujausia kolekcija, R.Kalinkinas juokdamasis sakė, kad ji buvo pradėta kurti prieškarantininiame pasaulyje, o išleista jau kitame – pokarantininiame.

„Kalbant apie pačią kolekciją, ji, kaip ir įprasta mums, yra labai spalvinga, joje daug asimetrijos, atskirų detalių drabužiuose. Kai ją kūrėme, aišku, galvojome apie tą vasarą, kurios Lietuvoje dažnai pasigendame. Bet tai mūsų nestabdo, nes tikimės, kad žmonės visada nori atrodyti gražiai, patraukliai, dėvėti išskirtinesnius gaminius, džiaugtis tomis spalvomis, kurių parduotuvėse kartais trūksta.

Ir, jeigu neišvyksta iš Lietuvos, o šiuo metu tikriausiai taip ir bus, tai bent jau čia atrodyti įspūdingai ir gražiai“, – vylėsi dizaineris.

Tomo Kaunecko / „Spring Studio“ nuotr./Roberto Kalinkino 2020 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modeliai
Tomo Kaunecko / „Spring Studio“ nuotr./Roberto Kalinkino 2020 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modeliai

Kūrėjų dažnai teiraujamės, kas tapo vieno ar kito darbo įkvėpėju, o gal jis gimė tiesiog iš bendros kūrybinės patirties. R.Kalinkinas atsakė, kad apskritai stengiasi izoliuoti save nuo bet kokių įkvėpimo šaltinių.

„Mes jau daug metų nebeperkame brand book'ų, stengiamės nestebėti pasaulinių madų, neperkame šaltinių, informacijos, kas yra madinga, ką galima gaminti, kokias spalvas rinktis ir pan., nes supratome, kad mūsų rinkoje vartotojas žiūri kitaip nei užsienyje, ir tas bandymas lygiuotis į Paryžių, Niujorką, Milaną ir kitas mados sostines Lietuvoje neprigyja.

Būtent dėl to pas mus ir nėra tų populiariųjų mados savaičių, dėl to mūsų klientas dažnu atveju renkasi užsienio prekių ženklus, nes Lietuvoje trūksta analogiškų gaminių.

Todėl mes stengiamės būti atviri sau, kurti dalykus, kurie man, kaip kūrėjui, yra faini. Jei sugalvoju sukurti kolekciją daugiausia iš suknelių ar kelnių ir džemperių, aš savęs nevaržau ir stengiuosi daryti tai, kas tuo metu man yra gražu ir į ką aš žvelgiu potencialiai, – paaiškino dizaineris.

„Holigans“ nuotr. /Robertas Kalinkinas
„Holigans“ nuotr. /Robertas Kalinkinas

Turime gamybos departamentą, kuris stebi, kurie anų metų modeliai buvo perkamiausi, ką reikėtų adaptuoti, nes įprasta praktika kuriant kolekcijas yra gaminti 30 proc. visiškai naujų derinių ir apie 70 proc. kartoti iš naujo (angl. reinvent) – t. y. iš naujo išrasti savo prekių ženklo varomąjį dalyką ir bandyti jį pritaikyti.

Tai aš stengiuosi savęs nevaržyti, daryti tai, kas man patinka ir yra gražu, susitaikyti su faktu, kad kai kurių modelių nesugebame sėkmingai išparduoti per pirmą pardavimų raundą, bet bent jau tada aš būnu atviras sau ir žinau, kad man nereikėjo dangstytis kokiais nors atseit madingais dalykais.“

Kolekcijoje dominuoja suknelės ir kelnių bei džemperių deriniai. Dizainerio teigimu, kurdamas kolekciją jis norėjo ryškesnių, įdomesnių spalvų, įmantresnės faktūros audinių. Kalbant apie pastaruosius, R.Kalinkinas specialiai rinkosi ne lygaus audimo, o ryškesnę faktūrą turinčius audinius – pavyzdžiui, kvadratėliais dalintus, išaustus žakardiniu principu, taip pat pusiau skaidrius.

Daugiausia drabužių pasiūta iš medvilnės ir poliesterio, maišyto su medvilne.

„Mes niekada nebuvome vien natūralių audinių šalininkai, ir priešingai – vien poliesterio. Stengiamės rinktis tuos audinius, kurie išpildytų viziją, suteiktų drabužiams tinkamo standumo, kritimo.

Nors ir labai sunku, bet po truputį einame tvarumo idėjos link. Ieškome partnerių ir tiekėjų, kurie gali gaminti ar bent jau gaminti iš dalies tvarius audinius – su mažesne aplinkos tarša. Bet, drąsiai pasakysiu, tai yra labai sudėtingas procesas ir, deja, ne viskas yra įmanoma. Tačiau po truputį bandome gręžtis į tą pusę“, – pasakojo pašnekovas.

Nors ir labai sunku, bet po truputį einame tvarumo idėjos link.

Kolekcija, kaip sakė dizaineris, sukurta buvo dar prieš gerą pusmetį, tačiau pasiekė vos prasidėjus karantinui.

„Visa kolekcija mus pasiekė savaitę prieš karantiną ir pirmąją karantino savaitę – tai buvo pats baisiausias dalykas, kuris galėjo nutikti. Išėjo, kad produktus perkame karantininiam laikotarpiui, įmonė netenka daug lėšų, momentiškai yra užšaldyti dideli pinigai – dešimtys tūkstančių eurų pakibę nežinomam laikotarpiui“, – sakė R.Kalinkinkas.

Paklaustas, kokią įtaką karantinas apskritai padarė verslui, dizaineris teigė, kad nepaveikė taip smarkiai, kaip galėjo.

„Mūsų įmonės vykdo dvi skirtingas veiklas. Viena įmonė vykdo komercinę prekybą – t. y. kolekcijų kūrimas, kita įmonė vykdo individualius užsakymus: vestuvinės suknelės, kostiumai, drabužiai ir t. t.

Tos dvi veiklos yra skirtingai paveiktos. Pavyzdžiui, vestuvių sezono visi užsakymai yra nukelti, atšaukti arba užšaldyti, čia šimtaprocentinis trūkumas pinigų. Bet, ačiū Dievui, nei bankroto, nei didelio minuso nėra. Tiesiog nuostolis, kuriam reikės daug laiko, kad viskas susitvarkytų.

O kalbant apie prekybą – turime el. parduotuvę, ji gana gerai išvystyta, pirkėjas mumis pasitiki, kažkokio skausmo nepatyrėm, juolab sulaukėme labai didelio žmonių palaikymo dėl medikų projekto, kurio nesitikėjome.

Kitas dalykas, atmetus, kad tai yra didelė tragedija (koronaviruso pandemija – aut.), komandos nariai truputį pailsėjo, atsigavo, nes mados industrijoje visada visi yra pervargę, niekada nėra laiko atostogoms. Kad ir koks rūbų verslas atrodytų paprastas, čia daug planavimo, strategavimo ir kitų niuansų. O dabar grįžtame į darbus ir vienaip ar kitaip susitvarkysime, išgyvensime“, – entuziastingai nusiteikęs pokalbį užbaigė dizaineris.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų