Ryškiausios 2018 metų tendencijos: ką diktuoja didžiosios mados sostinės?

Pasaulio mados sostinės jau dabar pristato ateinančių metų kolekcijas, mados pasaulio atstovai pradeda pasakoti, kas bus madinga kitais metais, o stilistai, ikonos ir mada gyvenančios personos gerte geria šią informaciją ir jau sudarinėja naujausią pirkinių sąrašą.
Brandi jaunystė
Brandi jaunystė / Asmeninio archyvo nuotr.

Visada mados įvykių sūkuryje atsiduriantys kūrybinės komandos „Atwins“ įvaizdžio meistrai Anatolijus Pajanokas ir Andrius Mašauskas išskiria 4 ryškiausias 2018 m. tendencijų kryptis: brandūs jaunuoliai ir jaunatviški vyresnieji, perregimų medžiagų triumfas, šaltų pastelinių tonų sugrįžimas ir spalvotų šukuosenų bumas, rašoma pranešime spaudai.

Asmeninio archyvo nuotr./Anatolijus Pajanokas ir Andrius Mašauskas
Asmeninio archyvo nuotr./Anatolijus Pajanokas ir Andrius Mašauskas

Nuo tendencijos atsiradimo iki podiumo

Kūrinio kelias nuo idėjos atsiradimo iki podiumo ir parduotuvės lentynos yra ilgas – praeina daug laiko, su gauta informacija dirba didelės komandos.

„Madą dažniausiai siejame su parduotuvių lentynomis ir masiškai dėvimais siluetais. Tačiau iš tiesų idėjos gimsta daug anksčiau, o tendencijų prognozavimas yra daug gilesnis procesas, kuriam įtakos turi aktualiausi socialiniai reiškiniai.

Talentingi ir įžvalgūs kūrėjai stebi pasaulį ir jį analizuoja. Būtent taip gimsta inspiracijų lentos. Vėliau jos išgryninamos iki siluetų, spalvų, jų derinių ir pristatomos mados savaitėse“, – sako vyrai ir pristato ne tik aiškias tendencijas, bet ir jų atsiradimo priežastis.

Brandi jaunystė

(Arba stilistiškai brandūs jaunuoliai ir jaunatviški vyresnieji)

2018 m. kelia naują klausimą – kiek tau iš tiesų metų: tiek, kiek pase, veide, drabužiuose, profesijoje, gyvenimo būde, gvildenamų temų sąraše? Kas nusako tavo amžių? Ką tavo amžius pasako apie tave? Metų matavimo skalė blunka, nes daugybė vyresnio amžiaus žmonių šiandien yra veiklūs, entuziastingi, drąsūs, linkę eksperimentuoti, keisti, iš naujo savęs ieškoti. O jaunuoliai dėl informacijos gausos turi beribes galimybes sužinoti, išmokti, patirti daugiau.

Asmeninio archyvo nuotr./Brandi jaunystė
Asmeninio archyvo nuotr./Brandi jaunystė

Ši ideologija primena vaikystę ir jos elementus, kuriuos lengvai atpažįstame ant podiumo: dailūs močiutės nėriniai, minkšti mezginiai, lengvumas ir šviesa. Gaminiuose gausu meistriško rankų darbo, lengvų formų ir tekstūrų, švelnių pastelinių spalvų. Tokius stiliaus sprendimus ant pasaulinių mados sostinių podiumų pristatė „Lov-s“, „Carven“ ir „Bora Aksu“.

Slopstantis atsikartojimas

(Arba perregimų medžiagų triumfas)

Dėl technologijų teikiamų galimybių šiandien esame daugybės įvykių stebėtojai, liudytojai, dalyviai, ekspertai. Kiekviena naujiena sulaukia daugybės atgarsių, kurie vis slopsta, kol galiausiai nutyla. Madoje ši tema pasireiškia aiškiu pradžios tašku ir nykstančia pabaigos linija, pavyzdžiui, šį efektą padeda sukurti perregimų medžiagų sluoksniavimas, kuris sulig kiekvienu persidengimu keičia ir blukina pradinio objekto spalvą.

Asmeninio archyvo nuotr./Slopstantis atsikartojimas
Asmeninio archyvo nuotr./Slopstantis atsikartojimas

Neatsitiktinai šiai temai perteikti pasirinkta raudona – naujienų, aktualijų ir sensacijų spalva. Šios idėjos itin ryškiai suskambėjo „Ghee Lim“, „Max Mara“ ir „Givenchy“. Sluoksniškumo ir blukimo efektą padeda pasiekti molio, plytų ir kiti atspalviai, kurie itin ryškūs prekių ženklų „Anne Jeannin“, „Parsons“ ir „Sabrina Zeng“ darbuose.

Socialinis atšalimas

(Arba šaltų pastelinių tonų sugrįžimas)

Kita išryškėjusi tema – socialinių tinklų kuriamas tikrųjų ryšių atšalimas. Karšti jausmai įgauna ramybės ir laukimo būseną, spontaniški triukšmingi susitikimai pavirsta į lėtą aplinkos stebėjimą. Šį pasaulį apgaubusį reiškinį madoje atskleidžia šviesūs, bet šalti pasteliniai tonai, jų dėmesio centre – žydra, žalia, rožinė, sidabro pilka, kurią savo naujausiose kolekcijose itin pamėgo „Phuong My“, „Sally Ann“ ir „Seokwoon Yoon“.

Asmeninio archyvo nuotr./Socialinis atšalimas
Asmeninio archyvo nuotr./Socialinis atšalimas

Abejonės

(Arba spalvotos šukuosenos)

„Neabejoja tik kvailiai“ – šis posakis šiandien yra itin aktualus. Kategoriškumas yra nykstanti sąvoka. Mūsų principai slopsta sulig kiekvienu nauju informacijos pliūpsniu. Mąstau, vadinasi, esu. Esu, vadinasi, keičiuosi. Keičiuosi, vadinasi, sklaidau savo įsitikinimus ir vėl kuriu naujus.

Naujausiuose prekių ženklų „Rick Owens“, „Adidas by Rick Owens“ ir „Comme des Garçons“ darbuose galima pastebėti šią tematiką, o kalbant apie plaukus, šį asmens virsmą simbolizuoja aiški plaukų kirpimo linija ir iš jos kyšantys galiukai.

Asmeninio archyvo nuotr./Abejonės
Asmeninio archyvo nuotr./Abejonės

Šiam siluetui pabrėžti naudojami įvairaus tamsumo pilki atspalviai, kartono rusva, švelni rožinė, saulėlydžio violetinė spalvos, kurias ir įvaizdžio meistrų A.Pajanoko ir A.Mašausko komanda naudoja kolekcijoms „Propaganda“ ir naujausiai jų – „Glitter“, dar tik laukiančiai pristatymo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis