Nesvarbu, kiek jums metų. Sportiniai bateliai jau seniai tapo apavu, neturinčiu amžiaus cenzo. Ir vienu geriausių bei patogiausių dalykų visų mūsų gyvenime. Tikriausiai yra tekę išgirsti vyresnes moteris svarstant, ar sulaukus jų amžiaus dera avėti sportinius batelius prie kelnių ar džinsų, ką jau kalbėti apie sijoną. Žinoma! Kodėl gi ne. Šiais klausimais savęs tikrai nekankina nuolat fotografų persekiojamos Holivudo žvaigždės.
Kasdieniame gyvenime, ne tik eidamos į sporto klubą, sportinius batelius prie įvairiausios aprangos derina ir mados pasaulio atstovės: supermodeliai, dizainerės, žurnalų, tinklaraščių mados ir stiliaus redaktorės.
Jau keletą dešimtmečių sportinius batelius kuria ne tik sporto prekių ženklai. Šis pasaulis suviliojo ir aukštosios mados dizainerius. Pasak cnn.com, pirmieji į tai įsitraukė „Gucci“ mados namai, 1984 m. sukūrę itališkus teniso batelius. Juos papuošė „Gucci“ skiriamasis ženklas – žalia ir raudona juostelės, o ant liežuvio buvo įspaustas mados namų vardas.
Po dvylikos metų, 1996-aisiais, tai padarė didžioji provokatorė Muccia Prada. Iš pradžių sukurti buriuotojoms vėliau bateliai buvo perkurti prioritetą teikiant lengvajai atletikai.
2002 m. pirmą kartą bendrą produktą sukūrė sporto prekių ženklas „Adidas“ ir aukštosios mados dizaineriai – japonas Yohji Yamamoto ir amerikietis Jeremy Scottas. Puikus rezultatas lėmė trijulės bendradarbiavimą iki šių dienų. Ilgainiui tokių sporto prekių ženklų ir aukštosios mados dizainerių tandemų tik daugėjo.
2005-aisiais sportinius batelius sukūrė ir mados namai „Lanvin“. 2009 m. „Louis Vuitton“ žengė dar vieną žingsnį ir įsitraukė į kūrybos procesą su žymiuoju reperiu Kanye Westu. O štai 2011-aisiais moterų numylėtinis Christianas Louboutinas atidavė duoklę vyrams ir sukūrė pirmąją hitu tapusią kolekciją.
Cnn.com teigimu, sportinių batelių evoliucija ir jų populiarumo augimas lenkia bet kurio kito drabužio mados industrijoje. Tai galima laikyti vienu didžiausių pokyčių popkultūros pasaulyje per pastaruosius keletą dešimtmečių.