Stilistė M.Palaikytė: „Nuo pasaulio atsiliekame savo perdėtu perfekcionizmu“

Stilistė Marija Palaikytė įsitikinusi – drabužius turėtume pirkti ne aklai vaikydamiesi tendencijų, o atsižvelgdami į savo asmeninį stilių. Tačiau kaip tai padaryti? Į ką verta investuoti? Kokias 3 galimybes mums suteikia drabužiai? Kas svarbiausia kuriant sėkmingą įvaizdį? Apie tai stilistė kalba „Go Forward Academy“ feisbuko laidoje „Tyzeris“ ir savo mados paskaitoje, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Mergina
Mergina / 123RF.com nuotr.

Per pandemiją daugybė žmonių juokavo, kad viskas, ko jiems reikia – tai sportinių drabužių komplektas, kurį patogu vilkėti namuose. Kai ėmėme grįžti į biurus, kai kuriems teko suprasti, kad jų turimi drabužiai dar kabėdami spintoje išėjo iš mados ir yra nebeaktualūs. Stilistė nevynioja žodžių į vatą: jei norite išvengti tokios situacijos – aklai nepirkite tik to, kas yra madinga.

„Jei formuosime savo drabužinę pagal tai, kas tinka konkrečiai mums, tai nesusidursime su problema, kad po metų nebežinome, ką daryti su savo turimais drabužiais. Esu už sąmoningą drabužinės formavimą.

Asmeninio archyvo nuotr./Marija Palaikytė
Asmeninio archyvo nuotr./Marija Palaikytė

Manau, kad šie laikai yra protingos mados laikai. Mada yra žavinga, ji kuria svajonę, o aš mielai dalijuosi tuo, kas yra aktualu ir madinga, bet iš visų tų tendencijų labai svarbu atsakingai ir objektyviai pasirinkti, kas tinka konkrečiam žmogui. Tuomet mada nebus tokia laikina, o drabužinę kasmet bus galima papildyti naujomis tendencijomis, kad eitumėte koja kojon su laiku.

Nereikia formuoti savo drabužinės pagal tai, ką įsigijo draugai ar kolegos. Mano manymu, pandemija leido persvarstyti prioritetus ir sudarė galimybę suprasti, kad gal ir nereikia tiek daiktų, gal svarbiau, kokie jie yra?“ – sako stilistė.

Anot M.Palaikytės, laikai, kai buvo skelbiami „TOP 5 būtini pirkiniai“ – jau praeityje. Žmonės ima daugiau galvoti apie kokybę, savitumą, vietoj to, kad turėtų tą patį madingą daiktą.

Artėjant kalėdiniams vakarėliams ir svarstant, ką apsirengti, M.Palaikytė juokauja, kad švenčių laikotarpis turi amžiną temą – spindesys.

„Spindesys yra madingas visada, tai – metų tendencija, kuri bus aktuali ir 2022-aisiais. Svarbiausia būti laiku ir vietoje, t. y. įvertinkite renginio vietą, progą, paros metą, draugiją. Juk vienaip galime atrodyti profesinėje terpėje ir visai kitaip draugų ar šeimos aplinkoje.

Kalbant apie individualią aprangą – svarbiausia proporcija. Stilius ir sėkmingas įvaizdis neturi nieko bendro su amžiumi ar kitais „grožio“ reikalavimais. Svarbiausia išmokti pabrėžti savo individualias proporcijas“, – sako stilistė.

Anot M.Palaikytės, didžiulė klaida kalbėti apie tai, kaip paslėpti savo trūkumus: „Tai nėra trūkumai, tai tiesiog kūno duomenys. Mūsų kūnai yra skirtingi ir ačiū Dievui, aš esu už įvairovę ir savitumą bei to pabrėžimą.

Mada yra labai galinga priemonė tam, kad mes atrodytume patrauklesni. Pasitelkdami drabužį turite tris galimybes: atrodyti toks, koks esate, sėkmės atveju – atrodyti optiškai kur kas patraukliau, o nesėkmės atveju – susigadinti net tai, ką turite prigimtinai. Bet svarbiausia yra tai, kad drabužiai mus gali arba įkvėpti, arba slopinti. Kartais apmaudu, kad mes neišnaudojame tų galimybių stiprinant savo poziciją.“

Stiliste pastebi, kad Lietuvoje žmonės vis dar yra kamuojami perfekcionizmo ir siekia atrodyti tobulai. „Visas pasaulis nebėra toks, mes atsiliekame savo perdėtu perfekcionizmu. Naujas laikotarpis yra apie tikrumą ir žmonės jo ieško, tačiau Lietuvoje pasigendu laisvės savitumui, originalumui“, – sako M.Palaikytė.

Stilistės manymu, esame paveldėję įsitikinimą, kad reikia investuoti į savo vidinį pasaulį ir jis yra svarbesnis už išorinį.

„Manau, kad labai klaidinga supriešinti vidų ir išorę. Nereikia pasirinkti, ar būti gražiu žmogumi viduje, ar išorėje. Manau, kad sėkminga šiuolaikinė asmenybė, kuri investuoja į žinias ir patirtis, turėtų suprasti, kad visas šis „paketas“ turi turėti ir lygiai tokią pat išorę bei ryšį tarp vidaus ir išorės. Nuosekli apranga labai sustiprina žmogaus patikimumą, juk išorinis chaosas gali leisti numanyti ir apie vidinį chaosą“, – pažymi M.Palaikytė.

Visą pokalbį su stiliste galite pamatyti čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis