Išparduotuvė – etikečių rojus taupančiosioms
Išparduotuvės skirstomos į gamintojo išparduotuves (angl. factory outlet) ir atskirų prekės ženklų išparduotuves (angl. fashion outlet). Jų koncepcija paprasta – čia už ženkliai mažesnes kainas parduodami drabužiai, pasibaigus sezonui užsilikę firminėse parduotuvėse. Vakarų pasaulyje jos egzistuoja gana seniai ir populiarios tarp tų žmonių, kurie trokšta turėti kokybiškų žymių firmų daiktų, bet nenori už juos mokėti per daug. Sezonu ar keliais nuo mados atsilikusios prekės čia parduodamos iki 80 proc. pigiau. Lietuvoje išparduotuvių supratimas kiek kitoks. Dažniausiai tokios parduotuvės yra didelės, paprastai įsikūrusios didžiuosiuose prekybos centruose, kuriose galima rasti vidutiniškas pajamas uždirbančiam pirkėjui skirtų prekių ženklų. Mažesnės dažniausiai įsikūrusios netoli miesto centro. Jose puikuojasi nukainoti prabangesnių prekių ženklų drabužiai, pavyzdžiui, „Dolce&Gabbana“ ar „Calvin Klein“. Palyginkime: Kauno prekybos centre „Molas“ esančioje išparduotuvėje „Zaros“ megztukas kainavo vos 19 Lt, kuris sezono metu firminėje parduotuvėje buvo parduodamas už 69 litus. O Kauno senamiestyje esančioje išparduotuvėje „Miki Moda“ „Dolce&Gabbana“ klasikiniai marškinukai kainavo 100 litų. Jei jų etiketė nemeluoja, tikroji marškinukų vertė didesnė maždaug penkis kartus.
PRIVALUMAI
- • Gerokai mažesnės firminių drabužių kainos.
- • Platus asortimentas.
TRŪKUMAI
- • Rizikuojate įsigyti iš mados išėjusį drabužį.
- • Stipriai nukainotos prekės dažnai būna su defektais.
Specializuota parduotuvė (boutique) – išskirtinėms progoms
Žodis „boutique“ prancūzų kalba reiškia „mažą parduotuvėlę“. Jose parduodami gana prabangūs, neretai vienetiniai drabužiai, sukurti garsių dizainerių ir sezono metu neparduoti jų firminėse parduotuvėse. Šios specializuotos parduotuvės išpopuliarėjo apie 1960 metus Londone ir tapo pagrindiniais turtingų damų drabužių mainymosi centrais. Kalbama, kad Londono Carnaby ir King’s Road gatvėse įsikūrusios specializuotos parduotuvės – prestižiškiausios visame pasaulyje. Nors tokiose parduotuvėse priimta pardavinėti vienų mados namų drabužius, tačiau paplitusios ir kelių dizainerių gaminius siūlančios parduotuvėlės. Boutique vadinamos ne tik tos parduotuvės, kuriose parduodami rankų darbo arba vienetiniai gaminiai, bet ir tos, kuriose galima įsigyti specialiai mažais kiekiais pasiūtų drabužių. Šiose parduotuvėse prekės nukainojamos tik per didžiuosius išpardavimus. Beje, dažnai pirkėjo prašymu taikomos individualios nuolaidos. Svarbiausia nesidrovėti.
PRIVALUMAI
- • Išskirtinis stilius.
- • Puiki kokybė.
TRŪKUMAI
- • Aukšta kaina.
- • Nedidelis modelių ir dydžių pasirinkimas.
Vintažai – originalioms damoms
Žodis „Vintage“ reiškia praėjusių metų derlių, todėl pirmiausia imtas vartoti senam vynui apibūdinti. Nuo 1997 metų, kai amerikiečių dainininkė Barbra Streisand per pasirodymus scenoje pradėjo dėvėti vintažinius drabužius, šis stilius paplito tarp įvairiausio plauko pramogų pasaulio atstovių. Vadinamosiose vintažinėse parduotuvėse parduodami kelių dešimtmečių senumo mažiau ar daugiau garsių mados namų drabužiai. Vieni šios srities specialistai teigia, kad vintažiniais laikomi drabužiai, sukurti ne mažiau nei prieš dvidešimt metų, kiti mano, jog jie turi būti siūti bent 1980 metais. Sutariama tik dėl vieno – anksčiau nei 1920 metais pasaulį išvydę tekstilės gaminiai laikomi antikvariniais. Lietuvoje tokiose parduotuvėse pardavinėjami ir modernūs, ir nauji vintage stiliumi pasiūti drabužiai. Dauguma vintažinių Lietuvoje veikia komiso pagrindais. Beje, šios parduotuvės atitinka ir pasaulį užplūdusią ekologiškų produktų mados bangą – drabužiai neišmetami ir nešiojami, kol visiškai sudėvimi.
PRIVALUMAI
- • Prekės pagamintos iš kokybiškos ir patvarios medžiagos.
- • Originalus stilius, išskirtinės detalės.
TRŪKUMAI
- • Tokius drabužius reikia mokėti derinti.
- • Drabužiai dažniausiai vienetiniai, tad mažas jų dydžių pasirinkimas.
Elektroninės parduotuvės. Ieškančiosioms pigumo
Elektroninė prekyba sparčiai pradėjo vystytis kiek daugiau nei prieš dvidešimt metų, kai buvo įkurta pirmoji ir iki šiol viena didžiausių elektroninių parduotuvių Amazon.com. Šiandien savo elektronines parduotuves turi beveik visos drabužiais prekiaujančios firmos ir mados namai. Pirkdamos tą pačią prekę internetu mokate mažiau, nes pardavėjams nereikia mokėti nuomos mokesčio ir algų kitiems darbuotojams. Be to, vienu metu galite apžiūrėti labai daug skirtingų prekių. Elektroninės parduotuvės tikra dovanėlė toms, kurios mėgsta tų firmų drabužius, kurių oficialių parduotuvių Lietuvoje nėra ir toms, kurios taupo laiką.
PRIVALUMAI
- • Mažesnė kaina.
- • Patogu. Sutaupai laiko ir jėgų.
TRŪKUMAI
- • Nepasimatavusi rizikuoji įsigyti daiktą, kuris tau netinka.
- • Daug dėmesio reikia skirti mokėjimo saugumui užtikrinti. Daugiau rūpesčių norint prekę grąžinti.
Dėvėtų drabužių parduotuvės. Turinčiosioms laiko ir kantrybės
Jau gana senokai mūsų šalyje pradėjusias dygti dėvėtų drabužių parduotuves atranda vis daugiau lietuvių. Šiose parduotuvėse galima rasti įvairiausių prekių: tiek kokybiškų, gerai žinomų firmų drabužių, kurių būklė dažnai daug geresnė nei kabančių prabangiuose komisuose, tiek labai nunešiotų, nuskalbtų labiau į skudurėlius nei drabužius panašių gaminių. Turint laiko ir kantrybės dėvėtų drabužių parduotuvėse galima rasti tikrai šaunių ir stilingų drabužių. Pramogų pasaulio atstovai čia dažnai ieško kostiumų savo pasirodymams. Šios parduotuvės – tikras išsigelbėjimas ir šeimoms, auginančioms mažus vaikus. Perkant dėvėtus drabužius svarbiausia nepamesti sveiko proto ir iš džiaugsmo, kad pigu, neprisipirkti nereikalingų daiktų.
Beje, gal jums bus įdomu žinoti, kad vienas kilogramas dėvėtų drabužių užsienyje kainuoja maždaug 3–5 litus.
PRIVALUMAI
- • Nedidelė kaina.
- • Gerai paieškojusios čia galite rasti tikrų lobių ir už neįtikėtinai mažą kainą susikurti originalų stilių.
TRŪKUMAI
- • Dažnai drabužiai būna nunešioti ir nekokybiški.
- • Drabužiai paprastai apdorojami specialiais chemikalais. Taigi prieš dėvint juos būtina labai kruopščiai skalbti.
Drabužių komisas. Ekologijos šalininkėms
Sovietmečiu populiarūs buvę komisai ekonomikos nuosmukio laikotarpiu pražydo visu gražumu. Čia ir pristatyti savo padėvėtus drabužius, ir pirkti kitų tampa itin madinga ne tik dėl noro užsidirbti pinigų, bet ir dėl Lietuvą užplūdusios ekologijos karštligės. Komisų būna kelių rūšių. Vieni iš jų priima ir prekiauja tik prabangiomis prekėmis, kiti – visokiomis. Prestižiniais vadinamuose komisuose padėvėtų drabužių kaina didesnė nei naujų, parduodamų tikrai gerose specializuotose parduotuvėse. Vienuose komisuose už atneštas prekes reikia mokėti mokestį, kituose – ne. Daikto savininkas pasako, kokią pinigų sumą tikisi gauti, komiso parduotuvė uždeda savo antkainį ir su savininku pasirašo sutartį. Paprastai po dviejų savaičių daiktas nukainojamas, o jeigu nenuperkamas per mėnesį, klientas gali prekę atsiimti arba pakeisti seną prekę nauja.
PRIVALUMAI
- • Didelė galimybė, jog aptiksite itin įdomų ir originalų drabužį.
- • Prisidėsite prie ekologiško gyvenimo būdo.
TRŪKUMAI
- • Dažnai drabužiai padėvėti, o kainuoja kaip nauji.
- • Drabužiai dažniausiai vienetiniai, tad mažas jų dydžių pasirinkimas.
Kur apsiperka įžymybės?
Gok Wan |
Gokas Wanas. Didžiojoje Britanijoje gyvenantis mados konsultantas ir laidos „Nuoga ir tuo patenkinta“ (angl. „How to Look Good Naked“) vedėjas Gokas Wanas prasitarė žurnalistams, jog nevengia apsipirkinėti padėvėtų drabužių parduotuvėse. „Šį odinį švarką, kurį dabar dėviu, pirkau vienoje Edinburgo dėvėtų drabužių parduotuvėje už tris svarus ir penkiasdešimt centų. Tai vienas iš tų daiktų, kuriuos pamatę žmonės aikčioja iš susižavėjimo ir klausia, kiek už jį paklojau“, – pasididžiavimo neslepia stilistas. Gokas Wanas mados klausimais konsultuoja tokias įžymybes kaip klasikinės muzikos atlikėja Vanessa Mae, dainininkė Dannii Minogue ir merginų grupės „All Saints“ narės. Įdomu, ar jis taip taupo ir savo klienčių pinigus?
Jennifer Aniston |
Jennifer Aniston. Žinoma aktorė, nuolat patenkanti į stilingiausių moterų dešimtukus, Jennifer Aniston, drabužius dažniausiai perka išparduotuvėse. Žavi moteris sako nesuprantanti, kam už kasdien nešiojamą drabužį mokėti visą kainą, jei gali gauti jį su nuolaida. Aprangą šventėms ir viešiems pasirodymams aktorė dažniausiai renkasi savo mėgstamiausių mados namų „Lanvin“ parduotuvėse. Akivaizdu, kad Jennifer ne tik puikiai tvarkosi savo spintoje, bet ir protingai leidžia honorarus.
Nicole Kidman |
Nicole Kidman. Visuomet elegantiška aktorė Nicole Kidman – viena iš labiausiai vintažinius drabužius mėgstančių garsenybių. Vos tik šis stilius atsikratė senovinių ir dėvėtų drabužių etiketės ir tapo madingu šou pasaulyje, Nicole vieno po kito pirko apdarus iš prabangiausių boutique ir vintažinių parduotuvių. Jos mėgstamiausios vintažinės – „Decades Inc“ (Los Andžele) ir „Jim Smiley Vintage Clothing“ (Manhatane). Turbūt kiekvienai tikrai moteriai smalsu, kokios grožybės jose kabo?..