Nors Rytuose, palyginti su Vakarais, mados sostinių ir ryškių miestų gerokai mažiau, atrasti vietų, orientuotų į mados pramonę, taip pat nesudėtinga. Ilgą laiką su kitais pasauliniais didmiesčiais konkuravęs Šanchajus, Kinijos ekonomikai vis labiau užsidarant, lyderio pozicijas užleidžia Tokijui, į kurį jau ne pirmą dešimtmetį krypsta mados fokusas.
Japonijos sostinė ir joje vykstantys madų pristatymai pasižymi savitu konceptualumu, idėjiškumu, dėmesiu detalėms. Preciziškas japonų gyvenimo būdas persismelkia į visas pramonės, meno, kūrybos šakas. Mada – ne išimtis.
Įdomu tai, kad japoniška mada susilaukia sėkmės tiek pačioje šalyje, pritraukdama užsienio žiniasklaidos dėmesį, tiek yra puikiai eksportuojama. Ten tarsi kuriamas savotiškas mitas apie Rytų gyvenimo ypatumus, filosofiją, būties psichologiją. Japonų dizainerių kuriami drabužiai pasižymi tuo, ko, anot skeptikų, stokoja Vakarų mada, – dvasingumu, sakralumu, sterilumu, įkvėpimu.
Minimalistinis japonų suvokimas, žymioji Wabi Sabi koncepcijos filosofija, akcentuojanti trapumo, netobulumo ir laikinumo svarbą, idiliška harmonija – tai estetiniai japoniško grožio pamatai. Remdamiesi šių principų svarba, savito grožio idėją išvystė ir daugelis šiandien žinomų japoniškos mados veidų.
Paminėjimo verti bent keli: Yohji Yamamoto, Rei Kawakubo ir neseniai anapilin išėjęs Issey Miyake. Būtent I.Miyake, tarsi japoniškosios mados patriarchas, savo darbais nešė grožio idėją, pastatytą ant estetinių unikalumo principų. Dizaineris daugiausia dirbo su formos ieškojimais ir mados funkcionalumu.
Aktualizavęs klostavimo techniką, I.Miyake pavertė šią silueto ypatybę visos japonų mados vizitine kortele ir tobulino ją iki paskutinių savo gyvenimo dienų. Tai, kas iš pradžių atrodė kaip eksperimentinis formos ieškojimas, ilgainiui peraugo į revoliucinį nukrypimą nuo tradicinės drabužio formos. I.Miyake įdiegė daugiasluoksnį klostavimą, kurio būdu klostės įsiuvamos jau po audinio sukirpimo ir susiuvimo.
Technika leido išgauti gerokai erdviškesnį ir geometriškesnį siluetą, o klostės tapo firminiu I.Miyake parašu bei neatskiriama jo kūrybos dalimi. Daugiasluoksnis faktūriškumas prigijo ir virto visos japonų mados sinonimu.