„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Vilniuje prasiautė „Mados infekcija“: išskirtinė vieta ir modeliu tapęs J.Statkevičius

Savaitgalį Vilniuje praūžė 26-oji „Mados infekcija“, būriui mados gurmanų padovanojusi puokštę įkvėpimo, rašoma pranešime žiniasklaidai.
26-oji Mados infekcija
26-oji Mados infekcija / Pranešimo žiniasklaidai autorių nuotr.

Į vieną laukiamiausių kasmetinių mados renginių durys pravertos gegužės 17-ąją, penktadienio vakarą. „Mados infekcija“ šiais metais vyko išskirtinėje lokacijoje – Šv. Kotrynos bažnyčioje.

Pirmąją festivalio dieną mados meistrystę demonstravo Lietuvos, Latvijos ir Italijos dizaineriai, o Vilniaus ir pasaulio stileivos turėjo progą išvysti žinomą renginių vietą visai kitomis akimis.

„Nieko didingesnio už Vilniaus baroką nebūtume sukūrę, todėl nebuvo tikslo „papuošti“ bažnyčią. Siekėme atverti erdvę, parodyti jos subtilų spalviškumą. Jei dauguma pratę prie čia galiojančios kėdžių sistemos, žvilgsnį nukreipėme į netikėtą pusę – altoriuje sukonstruota gigantiška pakyla žiūrovams ir visas dėmesys sutelktas į arkadą, kurioje atsirado monumentali veidrodinė akis.

Visa stebinti „Mados infekcijos“ akis. O ką atspindyje matai pats – tavo pasirinkimo reikalas. Kitas esminis elementas – šviesa. Neišbarstyta, nepaspalvinta. Šviesų dailininko A.Stasiulio sugalvota abstrahuota rozetė ir iš jos sklindantis šviesos tunelis tapo įtikinama instaliacija. Gaila, kad tik trumpam“, – pasakoja „Mados infekcijos“ scenografė Rūta Bagdzevičiūtė.

Netikėti modeliai scenoje ir drabužių funkcionalumas

Pirmąją festivalio dieną, po barokiniais skliautais, šįkart ant išskirtinai trumpiausio podiumo buvo pristatyti, Kryme gimusios, Latvijoje gyvenančios dizainerės Helenos Lumelsky kolekcijos modeliai. Helena susirinkusius stebino ne tik jautria kolekcija, tačiau ir išskirtiniais garsiniais sprendimais – jos kolekcijos muzikos fonu tapo gyvai atliekama choro muzika. Publika didžiausių aplodismentų negailėjo ir modelių pasirinkimui – Helenos Lumelsky kūrinius demonstravo net ir Juozas Statkevičius.

Ramūno Tangurio nuotr./Helena Lumelsky kolekcijos modelis Juozas Statkevičius
Ramūno Tangurio nuotr./Helena Lumelsky kolekcijos modelis Juozas Statkevičius

„Ši kolekcija pasakoja apie savęs atradimo ir priėmimo kelionę, tai nėra savanaudiškas tobulumo siekis, bet kūrybinės pastangos, skirtos atkurti sveiką vienybę su savimi ir kvietimas visa tai švęsti!“ – pasakojo dizainerė.

Tiesiai iš Florencijos į Vilnių atkeliavo ir Samuele Pampaloni, savo vietą „Mados infekcijoje“ iškovojęs „Injekcijos“ konkurse dar praėjusių metų rudenį. Susirinkusiems jis pristatė kolekciją – „buco torto“, kuri paremta istorijomis, gyvenimu bei pažinimu. Kitokie kolekcijos kūriniai dizainerio rankose virto poetinės vizijos drabužiais.

Ramūno Tangurio nuotr./Kristinos Kruopienytės kolekcijos modelis
Ramūno Tangurio nuotr./Kristinos Kruopienytės kolekcijos modelis

Pirmąją pasirodymo dalį pabaigti buvo patikėta dizainerei Kristinai Kruopienytei, kuri dar prieš festivalį žadėjo – bus gryna, subtilu, švaru ir aišku. Ir ji savo pažado laikėsi. „Man labai svarbu funkcija ir pačio drabužio daugiafunkciškumas, o taip pat ne tik pats kolekcijos rezultatas, bet ir jo sukūrimo procesas. Kurdama aš noriu žaisti ir gerai jaustis visa tai darydama“, – mintimis dalinosi Kristina.

Kelionė laiku: nuo „Tado Blindos“ iki tėvų vestuvių

Antroji „Mados infekcijos“ dalis prasidėjo filmo „Tadas Blinda“ citata – „Geriau jau vieną dieną karaliauti, nei visą gyvenimą vergauti“. Tokiu manifestu, istorinio herojaus įkvėptas savo kolekciją „Svieto lygintojas“ pristatė, „Injekcijos“ konkurso laimėtojas Gintaras Rėpšas. Gintaras drąsiai teigia, kad kiekviena jo autorinė kolekcija yra tarsi tam tikras manifestas – kvietimas peržengti įprastas lyčių ribas ir siekis atrasti androgeniškumo grožį, o taip pat ir galimybė išreikšti save. Ir tai jam neabejotinai, šį penktadienį pavyko puikiai.

Ramūno Tangurio nuotr./Gintaro Rėpšo kolekcijos modelis Rokas Yan
Ramūno Tangurio nuotr./Gintaro Rėpšo kolekcijos modelis Rokas Yan

Šventinėmis nuotaikomis dalinosi Vaidos Januškevičiūtės ir Redos Paulos duetas, pristatęs džiugesio, ironijos, sentimentų ir tvarumo kupiną vestuvinę drabužių kolekciją „Yes“, kurioje persipynė moteriškas ir vyriškas pradas, o naudojami dizaino elementai priminė tėvų vestuvines nuotraukas. „Antram gyvenimui prikėlėme dėvėtą ir likutinę tekstilę, rankų darbo nertas servetėles, kurios buvo jungiamos į unikalius kūrinius“, – dalinosi kūrėjos.

Ramūno Tangurio nuotr./Vaidos Januškevičiūtės ir Redos Paudos koloekcijos modelis
Ramūno Tangurio nuotr./Vaidos Januškevičiūtės ir Redos Paudos koloekcijos modelis

Mados akcentus sudėliojo ir niekada „Mados infekcijos“ nepraleidusi – festivalio idėjinė vadė, dizainerė Sandra Straukaitė. Šv. Kotrynos bažnyčioje buvo galima išvysti jos naujausią kolekciją „E CC E“, kuri apeliavo į žmogaus dualistinę prigimtį, jo tamsiąsias puses ir šešėlius bei pasakojo apie žmogaus egzistencijos garantą – šviesą. Dualistiniai kolekcijos sprendimai atsispindėjo ne tik Sandros sukurtuose modeliuose, šviesios ir tamsios spalvos žaidimuose, tačiau ir choreografiniuose pristatymo sprendimuose.

Ramūno Tangurio nuotr./Sandros Straukaitės kolekcijos modeliai
Ramūno Tangurio nuotr./Sandros Straukaitės kolekcijos modeliai

Trumpiausias podiumas, gigantiška pakyla ir veidrodinė akis

Gegužės 18-ąja, minimalizmą, eklektiką ir drąsius sprendimus ant podiumo derino, iš Italijos į Lietuvą sugrįžusi Lilija Klim-Larionova. „Manau derindama, atrodytų nesuderinamus dalykus, galiu atrasti kažką nauja. Derinti suderinamus dalykus man asmeniškai niekada nebuvo įdomu, ši kolekcija – ypatingai kontrastinga, bet kartu ir labai apgalvota“, – intrigavo L.Klim-Larionova, šeštadienio pavakarę pristačiusi savo naujausią kolekciją „Distance Self Defence“.

Sėkmingą savo šachmatų partiją sužaidęs „Injekcijoje“, savo sėkmę šį šeštadienį kartojo ir italas Nansen Capici. Kolekcijoje dizaineris apnuogino savo paranoją ir socialines baimes, kurios gali išvirsti net į košmarus, o kaip mados komunikacijos įrankį Nansen naudojo šachmatų žaidimą, simbolizuojantį iššūkį, kuriame jis susiduria tiek pats su savimi, tiek su kitais.

Eglės Sabaliauskaitės nuotr./Nansen Capici kolekcijos modelis
Eglės Sabaliauskaitės nuotr./Nansen Capici kolekcijos modelis

Konceptualią drabužių kolekciją pristatė dizainerė Marija Petraitytė, „Samanų šalies gyventojai“ atspindėjo senovės baltų genčių elementus bei futuristinės mados dizaino kontekstą. „Ikoniniai motyvai kaip saulė, mėnulis, vilkas, pakalnutės, žalčiai įkvėpė kolekcijos kūrimo procesus, tiek naratyvines linijas drabužiams, tiek papuošalams. Kolekcijoje išlaikomas rafinuotumas, organinių linijų kirpimai, skulptūriškos formos. Pristatyta kolekcija įkvėpta praeities, bet egzistuojanti ateityje“, – dalinosi mintimis kūrėja.

Ši kolekcija pristatyta skambant gyvai atliekamiems, vokalisto Vaido Bartušo liaudies dainų motyvams bei Igno Juzoko valdomų sintezatorių garsams.

Eglės Sabaliauskaitės nuotr./Ulos Aleksandravičiūtės kolekcijos modelis
Eglės Sabaliauskaitės nuotr./Ulos Aleksandravičiūtės kolekcijos modelis

Šeštadienį mados renginyje savo gyvenimo dalimi bei vasariškomis patirtimis dalinosi ir „Injekcijoje“ komisiją sužavėjusi, Vilniaus dailės akademijos studentė Ula Aleksandravičiūtė. Ji mėgsta „kaituoti“, kurti ir laiką leisti gamtoje, todėl ir jos kolekcija „Vėjo nublokšti“ perteikė ne tik laisvės jausmą, jaunatviškumo dvasią bet ir stebino struktūromis, nes visi kolekcijos modeliai sukurti – iš senos kaitavimo įrangos.

Lietuviško kurorto poilsiautojų gyvenimą metaforiškai su gyvūnais lygino Vilniaus dailės akademijos absolventas Raimedas Latvys.

„Siekiu atspindėti visuomenės konformizmą, vartojimo kultūrą ir trumpalaikių malonumų siekį, prarandant tikrąją gyvenimo prasmę. Remiuosi Franco Kafkos „Metamorfoze“, kuri užkoduojama drabužių konstrukcijose, audiniuose bei kolekcijos režisūriniuose sprendimuose“, – mintimis dalinosi Raimedas.

Kolekcijos modeliuose panaudotos alus skardinės bei gyvūnų kūno formos, atkartojamos trimatėse drabužių konstrukcijose. Tarp kolekcijos modelių buvo galima išvysti ir šypseną keliantį, podiumu vaikščiojantį meškiną.

Šiemet vykusi „Mados infekcija“ – jau 26-oji. Prisiminti renginio akimirkas kviečiame žvalgantis po abi dienas įamžinusias fotogalerijas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų