Šių pranešimų ciklą vainikuos prestižinės mados mokyklos „Polimoda“ švietimo vadovo ir lektoriaus, mados specialisto Alvise'o Ziche's paskaita, kurioje į madą bus pažvelgta netradiciniu kampu.
„Šiais metais edukacinei renginio daliai – plataus turinio mados ekspertų paskaitoms – skyrėme išskirtinį dėmesį. Mados mylėtojų laukia 5 valandos mados industrijos ekspertų įžvalgų apie mados vaidmenį modernioje visuomenėje ir prognozių, kur link juda vyriška mada.
Per paskaitas sieksime atkreipti dėmesį į mados ir meno sintezę šiuolaikiniame pasaulyje, kviesime atrasti stilių netikėčiausiose formose ir, tikiuosi, įkvėpsime lietuvius ne tik sekti moderniosios mados tendencijomis, bet ir ieškoti unikalumo savo stiliuje“, – teigia viena renginio iniciatorių, vyrų stiliaus namų ir meno erdvės „Trend Wave“ įkūrėja Marija Palaikytė.
Mada visų pirma yra laisvė, nes stilius neturi jokių ribų, o grožis yra ta akimirka, kai nusprendi būti savimi.
Julija Janus: apie laisvą gyvenimo stilių
Paskaitų sesiją pradės Lietuvos mados ir gyvenimo stiliaus dizainerė Julija Janus, sukūrusi ir sėkmingai vystanti savo vardo prekių ženklą. Ji kuria progresyvų, minimalistinį, laisvą gyvenimo stilių be dydžių ar amžiaus apribojimų, o dizainerės įkvėpimo šaltiniu neretai tampa lietuviška juoda žemė. Savo pranešimu „Vyrų mados savaitėje“ menininkė pristatys savo vyriškosios mados filosofiją ir kvies Lietuvos vyrus gyventi taip, lyg atostogautų.
„Man noras atrodyti moderniai ir stilingai yra neatsiejamas nuo patogumo. Mada visų pirma yra laisvė, nes stilius neturi jokių ribų, o grožis yra ta akimirka, kai nusprendi būti savimi. Todėl prekių ženklo „Julia Janus“ misija – atpalaiduojantis stilius, skirtas veržliai, gyvenimu besidžiaugiančiai sielai. Susirinkusiems papasakosiu, kaip vyras gali realizuoti save per laisvalaikio aprangą ir kodėl brandus vyras turėtų būti pasiruošęs stiliaus permainoms“, – teigia J.Janus.
Janis Gailitis: apie mados transformaciją
Vienas šių metų „Vyrų mados savaitės“ tarptautinių pranešėjų – mados inovacijų ekspertas ir dizaino strategijų kūrėjas Janis Gailitis. Latvijos dailės akademijos lektorius ir projektų vadovas skaitys pranešimą tema „Mados semantika – praplečiant dizaino taisykles“. Su daugybe jaunųjų dizainerių dirbantis J.Gailitis sieks atkreipti dėmesį į besikeičiančius dizaino standartus.
„Šiandien mados pasaulyje galioja naujos taisyklės – mados prekių ženklai siekia tapti savo vartotojams savotišku kultu ir gyvenimo būdo dalimi, pasitelkdami socialinių tinklų ir rinkodaros strategijas.
Šiuolaikiniai vartotojai vis dažniau renkasi kampuotą, provokuojantį ir sunkų stilių.
Šiuolaikiniai vartotojai vis dažniau renkasi kampuotą, provokuojantį ir sunkų stilių, nes mada visada buvo daugiau nei apranga – tai ir simboliška įvairių socialinių ir kultūrinių pokyčių išraiška, atspindinti laikotarpio dvasią. Žymiausi dizaineriai siekia išsiskirti, kurti savitus ir unikalius derinius, tačiau vyraujančios idėjos neretai būna panašios, nes tendencijas formuoja ir patys vartotojai“, – sako J.Gailitis.
Emilis Vėlyvis: apie mados ir kino sąsajas
Trečiąjį „Vyrų mados savaitės“ pranešimą mados ir stiliaus mylėtojams skaitys garsus kino režisierius Emilis Vėlyvis. Jis susirinkusiems į kultūros barą „Kablys“ kalbės tema „Nemadingai madingas. Kinas, menas, mada – sąsajos ir priešybės“ ir kvies pasinerti į kino ir mados sintezę.
Kinas, kaip meno forma, jungia įvairias meno šakas ir visada žengia koja kojon su mada. Mados pasaulio tendencijos veikia kinematografiją, o ekranuose matomi herojai perkelia madą į gatves ir pasufleruoja, kaip atrodyti. Apie mados ir kino tarpusavio sąveikas kalbėsiantis E.Vėlyvis teigia, kad būtent todėl savo filmuose kostiumų dizaino klausimus visada patiki tik tikriems šios srities profesionalams.
Alvise'as Ziche: apie madą modernioje visuomenėje
Paskaitų dienos „desertas“ – vienos įtakingiausių pasaulyje mados mokyklų „Polimoda“ atstovo pranešimas. Jį skaitys „Polimoda“ švietimo vadovas ir lektorius, tarptautinio lygio mados industrijos ekspertas A.Ziche. Pats kadaise baigęs studijas „Polimodos“ institute, šiandien A.Ziche šiuolaikinius studentus supažindina su mados industrijos ir prekių ženklų valdymo subtilybėmis.
Beveik 15 metų vystęs nuosavą mados verslą ne tik Italijoje, bet ir tokiuose miestuose kaip Miunchenas, Niujorkas ir Šanchajus, savo patirtimi, kaip atvesti mados prekių ženklą į sėkmę, A.Ziche dalijasi ir su startuoliais, juos konsultuodamas. Vilniuje jis kalbės apie madą kitaip – per kultūros, verslo ir tendencijų reikšmės modernioje visuomenėje prizmę, o po paskaitos kvies temą toliau plėtoti atviroje diskusijoje.
„Šiandien mada turi suspėti su technologiniais, ekonominiais ir kultūriniais pokyčiais, tačiau kartu tai yra priežastis, kodėl ji klesti. Norintys prisijaukinti šią industriją, turi ne tik suspėti su pokyčiais ir prie jų prisitaikyti, bet ir juos iš anksto numatyti. Nepaisant to, kad mada nuolat keičiasi, žmogaus poreikiai ir instinktai išlieka universalūs. Poreikis per išorę išreikšti požiūrį į save ir supantį pasaulį – tikroji mados misija, kuri niekada nepraras savo aktualumo“, – sako A.Ziche.
Paskaitų dienos programa:
- Julija Janus 15.00–16.00 val.
- Janis Gailitis 16.15–17.15 val.
- Emilis Vėlyvis 17.30–18.30 val.
- Alvise'as Ziche 19.00–21.00 val.
Daugiau informacijos apie „Vyrų mados savaitę“ galima rasti socialiniame tinkle „Facebook“ esančiame oficialiame renginio puslapyje.