Tiesa, ji bus skirta išskirtinai vyrams – gegužės 2 d. kultūros bare „Kablys“ vyksiančioje „Vyrų mados savaitės“ madų šou programoje kolekcijas pristatys net trys dizaineriai iš Italijos, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Mada ir Italija – du neatskiriami dalykai. Stengiamės, kad „Vyrų mados savaitėje“ stilingieji lankytojai susipažintų su naujausiais tarptautinės mados vėjais. Renginio tikslas – parodyti vyriškos mados įvairovę, o žiūrovams suteikti galimybę pasisemti įkvėpimo, kurį galėtų pritaikyti ne tik kasdieniame savo stiliuje, bet ir tam, kad pamatytų vyrišką madą daug plačiau. Tad šis renginys tiesiog neįsivaizduojamas be itališkos mados, – sako viena „Vyrų mados savaitės“ iniciatorių, mados tendencijų ekspertė Marija Palaikytė.
– Iš Italijos atvyksta trys jauni, bet jau mados kelyje save atradę dizaineriai. Kiekvienas jų savo kolekcija neša ir tam tikrą žinutę. Šiandienė mada yra kur kas daugiau nei tik gražūs ir stilingi drabužiai – tai saviraiška, savo požiūrio, vertybių atskleidimas. Atvykstančių italų dizainerių kolekcijos tai puikiai perteikia.“
„Vyrų mados savaitės“ organizatoriai kviečia susipažinti su kiekvienu dizaineriu ir dalijasi jų mintimis apie šiuolaikinį stilingą vyrą.
Federico Cina apie save pasakoja kaip apie nuo pat mažens aistringą kūrybininką – ar tai būtų piešinys, ar koks kitas kūrybinis užsiėmimas, jis negalėjo nurimti, kol jo nebaigdavo. Mokykloje svarstęs apie interjero dizainerio ar plaukų stilisto karjerą, suprato turintis nevaldomą aistrą madai ir įstojo mokytis mados dizaino. Dabar mada – visas jo gyvenimas.
Tai puikiai atspindi pasiekimai: karjerą pradėjęs vos 2016 m., pripažinimo sulaukė įvairų šalių mados savaitėse, 2017 m. laimėjo pirmą savo kaip mados kūrėjo apdovanojimą. Šių metų pradžioje F.Cina pristatė darbus Niujorke, ypač svarbiame mados renginyje „Capsule Show Talents“, kuris lėmė ne tik sėkmingos tarptautinės prekybos startą, bet ir atnešė daug įdomių projektų gimtoje šalyje.
Vilniuje F.Cina pristatys rudens ir žiemos kolekciją vyrams. Pasak dizainerio, kaip ir kiekviena jo kolekcija, ši įkvėpta gyvenimo. Kiekvienas gyvenime susiduriame su tam tikromis baimėmis, ne visada esame palaikomi aplinkinių, suprantami, todėl į drabužius vaikinas žiūri kaip į šarvus, už kurių slepiasi kiekvieno asmeninė istorija, kartais socialinė žinutė. Šarvai padeda šią istoriją saugiai išlaikyti.
Paties dizainerio siunčiama žinutė – laisvė rinktis, spręsti pačiam, kaip gyventi, o dideli drabužiai yra tarsi aliuzija į jauną kūrėjo amžių – jis kaip vaikas, apsivilkęs didelius tėvo drabužius tam, kad į jį būtų pažiūrėta rimtai.
Antrasis savo kolekciją pristatysiantis italas – Alessandro Trincone. Taip pat gana jaunas, bet jau surengęs ne vienos kolekcijos pristatymą dizaineris. Pats kūrėjas ryškiausiais savo karjeros pasiekimais įvardija pirmąjį madų šou festivalyje „Fashionclash“ 2016 m., kur pavyko laimėti pagrindinį prizą, pirmąją Niujorko madų savaitę, kurioje dalyvavo su „Vfiles“, ir trečią – tai bendradarbiavimą su žymiu pasaulinio garso reperiu „Young Thug“, kai kūrė jo albumo viršelį, taip pat ne kartą itališkojo „Vogue“ puslapius papuošusias fotosesijas.
Lietuvoje rengiamame madų šou dizaineris pristatys kolekciją „Aroundmi“. Kaip ir jo tautietis F.Cina, A.Trincone savo kuriamais drabužiais nori pabrėžti žmonių laisvę, individualumą – kiekvienas turėtų dėvėti tai, ką nori, su kuo jaučiasi patogiai, ir pamiršti kažkieno sugalvotas taisykles, kas tinkama, o kas ne. Šią mintį sustiprina išskirtinis šio dizainerio bruožas – tai, kad jis neskirsto drabužių pagal lytį. Jo nuomone, mada neturi suvaržymų, kiekvienas gali rinktis tai, kas labiausiai patinka. Tai puikiai atsispindės ir jo pristatomoje kolekcijoje.
Dar vienas svečias iš Italijos – Dante Leo Capasso. Jis savo kūrybines paieškas pradėjo gimtajame Salerno mieste, kur mokėsi aktorystės ir grafinio dizaino. Išvykęs į Florenciją pradėjo mokytis prestižiniame mados institute „Polimoda“. Šiuo metu jaunas vyras dirba laisvai samdomu raštų dizaineriu, turi projektus su trimis tarptautiniais prekių ženklais, kartu su menininkų grupele dirba ir ties pirmąja savo meno instaliacija, kuri sujungs ne tik madą, bet ir kitas disciplinas.
Būtent kitaip pažvelgti į madą šis jaunas dizaineris kvies ir „Vyrų mados savaitėje“. Jis siūlys pažaisti slėpynių ir pabandyti įminti mįslę – kokią žinutę neša jo pristatoma kolekcija? Kol kas savo prekių ženklo dizaineris neturi, tad jo kūriniai pasakoja vientisą koduotą istoriją be jokių komercinių tikslų. Per žmogaus formas ir kuriamus drabužius jis siūlo tarsi naują kalbą, kuri priverčia diskutuoti net apie prigimtinį konceptą.
„Renginys auga, tad norime kasmet suburti vis daugiau Lietuvos ir užsienio kūrėjų. Šiemet džiaugiamės jau keturių valstybių atstovais, kurie tokie skirtingi, bet kartu neša žinutę apie vyriškos estetikos žavesį. Nepraleiskite progos tai pamatyti!“ – teigia viena renginio organizatorių Julija Valiulienė.
Savo kolekcijas „Vyrų mados savaitėje“ pristatys ir kiti užsienio šalių dizaineriai: į Lietuvą atvyksta Lenkijos prekių ženklo „Trad studio“ ir Latvijos dizainerių „One Wolf“ bei „Status by Shtamguts“ kolekcijos.
Renginyje taip pat dalyvauja dizaineriai iš Lietuvos: „Harmman“ ir „The Dark“, o kolekcijų vakarą užbaigs ypatingą šou žadanti išskirtines vertybes mados industrijoje puoselėjančio prekių ženklo „Julia Janus“ kolekcija.