Nauju – intuityviosios estetikos – metodu sukurta kolekcija virtualioje erdvėje virto originaliu edukaciniu mados performansu „Moteriškasis pradas“, rašoma pranešime. Performanse susijungė mada, gamta ir muzika. Besikeičiančių gamtos vaizdų – kalnų, miškų, krioklių – fone skambėjo Arkadijaus Gotesmano ir Vytauto Labučio muzikinė improvizacija, meninį tekstą skaitė aktorė Gabija Jaraminaitė.
Po meninės kolekcijos dalies sekė mados kolekcijų pristatymams neįprastas – edukacinis susitikimas su projekto ekspertais. Renginio dalyviai išgirdo mados psichologijos, autentiškumo vystymo, medijos įtakos madai įžvalgas, diskutavo apie naujos mados suvokimo ir pasirinkimo kriterijus.
„Kolekcijos idėja gimė neįprastai – mados kūrėjų plenere, įkvepiančioje gamtos aplinkoje, kur susirinkę mados dizaineriai ieškojo naujų saviraiškos būdų, naudodami intuityviosios estetikos metodą – akimirkos kūrybą, kylančią iš autentiškos kūrėjo būsenos. Plenero metu gimę vaizdiniai buvo integruoti į kolekcijos modelius“, – sako projekto organizatorė, meno ir dizaino platformos AMRES ART veiklos vystymo vadovė Rūta Kaupinytė-Gotesman.
Kolekcija buvo kuriama pasitelkus meno psichologijos, imagogikos, neuromokslo žinias, mados dizaino profesionalus, taigi šis procesas, pasak organizatorės, buvo sudėtingas, daugiasluoksnis. „Tai – kitoks požiūris į madą, kai mados kolekcijoje svarbiausia tampa žmogaus asmenybė, autentiška kūrėjo saviraiška“, – teigia R.Kaupinytė-Gotesman.
Viena iš kolekcijos autorių J.Januškevičiūtė atskleidė, kad kūrybos procese svarbiausia buvo atrasti ryšį su pačia savimi. „Man patiko tas autentiškas intuityvumas – paprastas, jaukus nemelavimas sau, vidinio AŠ išklausymas“, – sakė dizainerė.
Kolekcijos kūrėjai savo modeliams rinkosi originalių raštų šilko batikos audinius. „Šilkai – labai skirtingi, kiekvienas iš jų kvėpuoja sava nuotaika, tačiau visi jie – tarsi gamtos gaivalas, kvepiantis laisve. Tikiu, kad moterys, kurios dėvės šiuos drabužius, ne tik jausis, bet ir mąstys laisvai, nevaržomai“, – sako dizainerė R.Strazdaitė.
Kolekciją demonstravusios įvairių profesijų moterys drabužių modelius taip pat rinkosi intuityviai. Pasak R.Kaupinytės-Gotesman, autentiška būsena grįstas intuityviosios estetikos metodas sujungia visus kūrybos etapus – tapymą ant audinio, modeliavimą ir intuityvų drabužio pasirinkimą. Prie visų jų prisiliečia žmogus su savo pajauta ir nuotaika.
Kolekcijoje – 15 drabužių modelių ir tiek pat aksesuarų-peteliškių, kurių autorė – jauna dizainerė Gabija Kasparavičiūtė.
Intuityviosios estetikos meno ir dizaino projektą finansavo Lietuvos kultūros taryba.