2018 m. „30 geriausių restoranų“: 21 vieta: analogų neturintis jūrinio maisto bistro – „Selfish“

Trečius metus iš eilės sėkmingai besivystantis „30 geriausių restoranų“ Lietuvoje projektas šiemet kartu su indų ir interjero detalių prekės ženklu „iittala“ įgauna daugiau reikšmės ne tik lokaliai. Jis tampa vis populiaresniu gidu užsienio keliautojams Lietuvoje.
Šefas Tadas Vibrantis
Šefas Tadas Vibrantis / „Gediminas Gražys Photography“ nuotr.

Nuo birželio 11 dienos kasdien projekto tinklalapyje ir portale 15min atskleidžiamas geriausių šalies restoranų 2018 m. reitingas pradedant nuo 30 vietos, o birželio 28 d. specialaus renginio metu Vilniuje paaiškės aukščiausiais balais šiemet įvertinti Lietuvos restoranai.

Tokie restoranų vertinimai ir apdovanojimai vyksta pasauliniu mastu, o kai kurios šalys turi savo restoranų reitingus. Lietuva jau trečius metus iš eilės – nebe išimtis. Ta proga prieš trejus metus buvo suburta Gero maisto akademija, kurioje dabar yra per 100 šiame projekte balsuojančių maisto industrijos profesionalų.

  • Šefas Tadas Vibrantis
  • Vadovas Renatas Vainius
  • Virtuvės tipas žuvis ir jūros gėrybės
  • Darbo laikas I–III 17:00–23:00, IV 17:00–00:00, V 17:00–01:00, VI 14:00–01:00, VII 14:00–23:00
  • Adresas Vilniaus g. 29, Vilnius
  • Internete www.selfish.lt
  • Atidarymo metai 2017 m.
  • Vienu metu čia telpa 59 sėdimos vietos (20 lauke)
  • Vidutinė patiekalo kaina karšto – 16 Eur (šalto – 9 Eur)
  • Terasa yra
  • Pusryčiai nėra
  • Dienos pietūs nėra
  • Šunims draugiški

SITUACIJA TRISDEŠIMTUKE. Tai yra debiutas trisdešimtuke. Kiek daugiau nei prieš metus atsidaręs „Selfish“ labai greitai pelnė lankytojų ir Gero maisto akademijos narių simpatijas, o susipažinus su restoranu geriau, net nekyla klausimų, kodėl taip atsitiko.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Selfish“
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Selfish“

RESTORANO ISTORIJA TRUMPAI. „Selfish“ yra šeimos restoranas, kurio idėją Vainiai atsivežė iš Europos pakrančių. Ten austrės ir midijos yra ne prabanga tviskančių restoranų meniu dalis, o populiarus kasdienis užkandis. „Užsikabinę“ už šios idėjos Renatas su žmona Ingrida vis dažniau darbines keliones (tuo metu jie turėjo transporto verslą) suderindavo su gastronominėmis. Ilgainiui ėmė megztis pažintys, o pardavus transporto priemones, apie aštuonis mėnesius Vainiai visiškai atsidavė restorano temai – lankė ūkius ir profilines parodas. Viso to rezultatas: sostinės Vilniaus gatvėje praeitų metų žiemą duris atvėrė „Selfish“.

RESTORANO IŠSKIRTINUMAS. Tai vienintelis žuvies ir jūros gėrybių restoranas, kuris jūrinius produktus veža be tarpininkų, tiesiai iš ūkių: austres – iš Airijos ir Prancūzijos, tuną – iš Ispanijos, jūrines sraiges – iš Prancūzijos, midijas – iš Olandijos ir t.t. Netgi vynus Vainiai importuoja savarankiškai – iš Prancūzijos ir Italijos (beje, „Selfish“ vieninteliai Lietuvoje atstovauja „Hostomme“ šampanui). Tai leidžia išlaikyti geras kainas ir išpildyti idėją – jūros maistas nėra prabangos dalis, o skanus bei sveikas kasdienis pasirinkimas.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Selfish“
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Selfish“

MENIU TRUMPAI. Šefas Tadas Vibrantis, atėjęs į virtuvę, iškart įvedė savo tvarką – atsisakė modernių prietaisų, kuriuos šeimininkas jau buvo jam paruošęs: „Keptuvė ir puodas – pagrindiniai įrankiai kuriant „Selfish“ meniu. Čia nėra cirkuliatorių, vakuumatorių, netgi griliaus. Didžiuojuosi, kad savo idėjų išpildymui pasirinkome klasikines technikas ir paprastą patiekimą.“ Šiame pertekliaus amžiuje tai yra išties labai pastebima ir, panašu, kad lankytojams labai priimtina bei sava.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restorano „Selfish“ patiekalas
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restorano „Selfish“ patiekalas

Kalbant apie patį a la carte, jūros mėgėjas čia bus apipiltas pasirinkimo variantais: nuo 6 būdais paruoštų midijų, įvairiausių tuno kombinacijų (tataki, tartaras, kepsnio) iki jūros gėrybių troškinio, raudonojo karališko krabo, šukučių, ikrų, jūrinių sraigių, silkės, menkės ir t.t. Žinoma, čia yra ir austrių – tam tikrų rūšių, kurių niekur kitur Lietuvoje neparagausite. Pernai (per ne visus veiklos metus) „Selfish“ jų pardavė apie 45 000!

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Austrės restorane „Selfish“
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Austrės restorane „Selfish“

NAUJIENOS. Neseniai atsidarė „Selfish“ bistro padalinys PC „Panorama“ esančiuose gastronomijos namuose „Gourmet Panorama“. Beje, Vainiai taip pat turi savo barelį pavadinimu „Jūros bjaurybės“ Naujamiestyje esančiame „Uptown Bazaar“.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Selfish“
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Selfish“

KULINARINIAI HITAI. Austrės (sentinelle ir ostra regal) – 3 Eur, midijos a la mariniere – 12 Eur, midijos tailandietiškai – 15 Eur.

KOMANDA. Tik atidarius „Selfish“ visa šeima įsitraukė į jo veiklą: Renatas pats stovėjo prie baro ir atidarinėjo austres, žmona Ingrida tvarkė administracinius reikalus, dukra Gabija Monika užsiėmė rinkodariniais darbais, o kita dukra – Kamilė Liucija – sukosi salėje. Iš šeimos dabar daugiausiai laiko ten praleidžia Renatas ir Kamilė Liucija. O bistro šefas Tadas Vibrantis atkeliavo iš Kaune esančio „Režisieriaus“. Prieš tai jis apie 7 metus pradirbo skirtingo profilio Londono restoranuose bei mokėsi kulinarijos Vestminsterio Kingsway koledže.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restorano „Selfish“ patiekalas
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restorano „Selfish“ patiekalas

ERDVĖ. Čia viskas kur kas paprasčiau nei daugelyje restoranų. Betarpiška aplinka, be jokio bereikalingo puošnumo (netgi nėra staltiesių), visiškai neįpareigoja ir kviečia atsipalaiduoti. Ir vis tiek, Renato manymu, „Selfish“ išėjo labiau sofistikuotas nei pirminėse vizijose: „Maniau, būsime arčiau turgaus koncepcijos, bet atradus šias patalapas Vilniaus g. – tapome bistro.“

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Selfish“
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Selfish“

3 KLAUSIMAI ŠEFUI TADUI VIBRANTUI

– Kaip apsisprendei tapti šefu?

– Išvykęs dirbti į Londoną netyčia papuoliau į restorano virtuvę. Žinoma, pradėjau nuo indų plovėjo pozicijos. Tačiau man iškart ėmė patikti restorano dinamika ir ėmiau po truputį visko mokytis bei ieškoti būdų, kaip galėčiau tobulėti. Po kiek laiko mane paaukštino iki virėjo. Tuomet įstojau ir į Vestminsterio Kingsway koledžą mokytis profesionaliosios kulinarijos. Ryškiausias restoranas, kuriame teko dirbti – žuvies ir jūros gėrybių „J. Sheekey“ Londone.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Selfish“
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Selfish“

– Kokie tavo principai virtuvėje, norint pasiekti maksimalaus rezultato?

– Mūsų virtuvėje viskas vyksta ramiai. Žinoma, kol visi dirba gerai (šypsosi). Taip, kartais esu užsiplieskiantis, tačiau pastaruoju metu vis mažiau. Mūsų komanda beveik nesikeitė nuo pat atidarymo. Taigi labai maža darbuotojų kaita, manau, reiškia gerą atmosferą darbe.

– Kada paskutinį kartą jautei didelę įtampą virtuvėje?

– Kiekvieną penktadienį ir šeštadienį, kai visi stalai užimti ir kai tenka pagaminti apie 50 porcijų per maždaug 15 minučių!

„30 geriausių restoranų“ organizuoja Gero maisto akademija kartu su Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija, Lietuvos restoranų vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacija, Valstybiniu turizmo departamentu prie Ūkio ministerijos ir žurnalu „Geras Skonis“. Projekto pagrindinis partneris – indų ir interjero detalių prekės ženklas „iittala“ – palaiko „30 geriausių restoranų“ Lietuvoje idėją, skatinančią restoranus pasitempti, o maisto gurmanams turėti kokybiško maisto vietų gidą.

„iittala“ kuria originalius šiaurietiško dizaino indus ir interjero detales namams. Šis šiaurietiškas prekės ženklas nuo pat 1881 m. skatina savo individualumo išraiškas, taip pat ragina eksperimentuoti ir žengti koja kojon su pasaulio tendencijomis, išlaikant savitumą bei puoselėjamas vertybes.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų