„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

2018 m. „30 geriausių restoranų“. 3 vieta: modernus sugrįžimas prie lietuviškų šaknų – „Sweet Root“

Trečius metus iš eilės sėkmingai besivystantis „30 geriausių restoranų“ Lietuvoje projektas šiemet kartu su indų ir interjero detalių prekės ženklu „iittala“ įgauna daugiau reikšmės ne tik lokaliai. Jis tampa vis populiaresniu gidu užsienio keliautojams Lietuvoje.
Justinas Misius
Justinas Misius / „Gediminas Gražys Photography“ nuotr.

Nuo birželio 11 dienos kasdien projekto tinklalapyje ir portale 15min atskleidžiamas geriausių šalies restoranų 2018 m. reitingas pradedant nuo 30 vietos, o birželio 28 dieną specialaus renginio metu Vilniuje paaiškėjo aukščiausiais balais šiemet įvertinti Lietuvos restoranai.

Tokie restoranų vertinimai ir apdovanojimai vyksta pasauliniu mastu, o kai kurios šalys turi savo restoranų reitingus. Lietuva jau trečius metus iš eilės – nebe išimtis. Ta proga prieš trejus metus buvo suburta „Gero maisto akademija“, kurioje dabar yra per 100 šiame projekte balsuojančių maisto industrijos profesionalų.

  • Šefas Justinas Misius
  • Vadovas Sigitas Žemaitis
  • Virtuvės tipas metų laikų įkvėpta vietinė virtuvė
  • Darbo laikas III-VI 18:00-23:00
  • Adresas Užupio g. 22, Vilnius
  • Internete www.sweetroot.lt
  • Atidarymo metai 2014 m.
  • Vienu metu čia telpa 34 sėdimos vietos
  • Terasa yra
  • Pusryčiai nėra
  • Dienos pietūs nėra
  • Šunims draugiški

SITUACIJA TRISDEŠIMTUKE. Tai yra aukščiausias „Sweet Root“ įvertinimas per visus tris metus. Šis restoranas labai nuosekliai keliavo geriausiųjų trejetuko link (2016 m. – 9 vieta, 2017 – 7 vieta). Ir nors tai yra vienas griežčiausių restoranų kalbant apie jo filosofiją ir kryptį, jis lygiai taip pat yra vienas įdomiausių siekiant pažinti lietuvišką skonį.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Sweet Root“
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Sweet Root“

RESTORANO ISTORIJA TRUMPAI. Kurdami restorano koncepciją restorano įkūrėjai Sigitas ir Vilius Žemaičiai su Agne Marcinauskaite pirmiausia stengėsi sugrįžti prie vakarienės šaknų. Tačiau šiuo atveju „grįžimas prie šaknų“ jokiu būdu nereiškia tradicinės lietuviškos virtuvės. Čia maistas yra patiekiamas moderniai, o tikrumą lemia produktai, lietuviškos tradicijos ir noras sugrąžinti emociją patiekalams bei vakarienės metui. Taip po daugybės ilgų apmąstymų 2014 m. gimė „Sweet Root“.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restorano „Sweet Root“ komanda
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restorano „Sweet Root“ komanda

RESTORANO IŠSKIRTINUMAS. Sigitas, Vilius ir Agnė priėmė iššūkį kurti patiekalus tik iš vietinių produktų, todėl šis restoranas Lietuvoje yra vienas labiausiai priklausomų nuo vietinės gamtos ir situacijos už lango. Šioje vietoje tik duona ir kaimu kvepiantis sviestas nekinta.

Restorano archyvo nuotr./Restorano „Sweet Root“ patiekalas
Restorano archyvo nuotr./Restorano „Sweet Root“ patiekalas

MENIU TRUMPAI. „Sweet Root“ degustacinę vakarienę sudaro septyni patiekalai bei septynios vieno kąsnio istorijos. Kaina – 65 Eur asmeniui. Į ją taip pat yra įskaičiuota pasitikimo taurė, pasirinktas vanduo viso vakaro metu, puodelis kavos arba žolelių arbatos vakaro pabaigoje. Vakarienė trunka apie 3 valandas.

Ši vieta idealiai tinka perfekcionistinio minimalizmo mėgėjams, kurie nori pažinti netradicinę vietinę virtuvę. Beje, nuo pat restorano įkūrimo, restorano meniu nepasikartojo nei vienas patiekalas, nors pilnai degustacinis meniu pasikeičia keletą kartų per metus.

Restorano archyvo nuotr./Restorano „Sweet Root“ patiekalas
Restorano archyvo nuotr./Restorano „Sweet Root“ patiekalas

NAUJIENA. Pernai „Sweet Root“ išleido vizualią, įspūdingos apimties dvikalbę (lietuvių ir anglų k.) knygą pavadinimu „Proud of Lithuania. A fairytale by Sweet Root“. Vos paėmus ją į rankas kyla mintis – kiekviena lietuvių šeima turėtų tokią turėti savo namuose. Jos tikslas grąžinti pagarbą mūsų krašto ingredientams, tradicijoms bei savitumui.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Knyga „Proud of Lithuania. A Fairy Tale by Sweet Root“
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Knyga „Proud of Lithuania. A Fairy Tale by Sweet Root“

ŠEFAS. Mintis susieti savo ateitį su kulinarija šefui Justinui Misiui kilo dar mokykloje: „Nebuvau linkęs į tiksliuosius mokslus, mane traukė kūrybinės profesijos, meno disciplinos, galiausiai virtuvė man tapo saviraiškos erdve“, – pasakoja J.Misius. Jis, beje, yra vienas iš tų kelių šefų Lietuvoje, kurie turėjo daugiausiai stažuočių užsienyje, o dauguma tų vietų turi „Michelin“ žvaigždes. „Sweet Root“ jis yra nuo pat pradžių ir iki šiol tai yra stabiliausia (eina ketvirti metai) jo darbo ir kūrybos vieta.

Restorano archyvo nuotr./Restorano „Sweet Root“ patiekalas
Restorano archyvo nuotr./Restorano „Sweet Root“ patiekalas

ERDVĖ. Restorano interjeras švarus, pastelinis ir neperkrautas. Aplinka čia neatitraukia dėmesio nuo lėkštės bei pokalbio prie vakarienės stalo. Būtent pastarieji dalykai čia yra svarbiausi su visomis savo spalvomis ir emocijomis.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Sweet Root“
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Sweet Root“

3 KLAUSIMAI ŠEIMININKUI SIGITUI ŽEMAIČIUI

– Į kurį restoraną Lietuvoje vestumėte atvykusius svečius (be savojo)?

Neformalių pusryčių – „Pitarija Fire Place“. Vakarų Lietuvos skonio – „Šturmų Švyturys“. Neįpareigojančios vakarienės – „Gaspar's“. Saldėsio – „Tie Kepėjai“. Ledų – „Ice Dunes“.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Sigitas Žemaitis
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Sigitas Žemaitis

– Tvarumas kiek tam skiriate dėmesio savo virtuvėje?

– Restorane tvarumas po truputį tampe viena pagrindinių vertybių ir tuo pačiu siekiamybe. Nedideliais žingsniais kiekvieną dieną judame tvaraus restorano link.

– Kokią tendenciją įžvelgiate Lietuvos restoranų žemėlapyje?

– Tikrumas bei specializacija. Dvi pagrindinės tendencijos, kurios tikrai džiugina. Vis daugiau restoranų atsidaro turėdami aiškią viziją, vertybes bei koncepciją ir stengiasi atrasti savo nišą. Tuo pačiu tai padeda auginti ir bendrą gastornominę kultūrą Lietuvoje.

„30 geriausių restoranų“ organizuoja Gero maisto akademija kartu su Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija, Lietuvos restoranų vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacija, Valstybiniu turizmo departamentu prie Ūkio ministerijos ir žurnalu „Geras Skonis“. Projekto pagrindinis partneris – indų ir interjero detalių prekės ženklas „iittala“ – palaiko „30 geriausių restoranų“ Lietuvoje idėją, skatinančią restoranus pasitempti, o maisto gurmanams turėti kokybiško maisto vietų gidą.

„iittala“ kuria originalius šiaurietiško dizaino indus ir interjero detales namams. Šis šiaurietiškas prekės ženklas nuo pat 1881 m. skatina savo individualumo išraiškas, taip pat ragina eksperimentuoti ir žengti koja kojon su pasaulio tendencijomis, išlaikant savitumą bei puoselėjamas vertybes.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs