2018 m. „30 geriausių restoranų“: 4 vieta: didelių pokyčių link judanti „Gastronomika“

Trečius metus iš eilės sėkmingai besivystantis „30 geriausių restoranų“ Lietuvoje projektas šiemet kartu su indų ir interjero detalių prekės ženklu „iittala“ įgauna daugiau reikšmės ne tik lokaliai. Jis tampa vis populiaresniu gidu užsienio keliautojams Lietuvoje.
Liutauras Čeprackas
Liutauras Čeprackas / Ryčio Šeškaičio nuotr.

Nuo birželio 11 dienos kasdien projekto tinklalapyje ir portale 15min atskleidžiamas geriausių šalies restoranų 2018 m. reitingas pradedant nuo 30 vietos, o birželio 28 dieną specialaus renginio metu Vilniuje paaiškėjo aukščiausiais balais šiemet įvertinti Lietuvos restoranai.

Tokie restoranų vertinimai ir apdovanojimai vyksta pasauliniu mastu, o kai kurios šalys turi savo restoranų reitingus. Lietuva jau trečius metus iš eilės – nebe išimtis. Ta proga prieš trejus metus buvo suburta „Gero maisto akademija“, kurioje dabar yra per 100 šiame projekte balsuojančių maisto industrijos profesionalų.

  • Šefas Liutauras Čeprackas
  • Vadovas Liutauras Čeprackas
  • Virtuvės tipas autorinė virtuvė
  • Darbo laikas „Gastronomika“ naujose patalpose atsidaro 2018 m. rudenį/ žiemą
  • Adresas naujas: Bokšto g., Vilnius
  • Internete www.gastronomika.lt
  • Atidarymo metai 2015 m. (naujose patalpose nuo 2018 m. pabaigos)
  • Vidutinė patiekalo kaina karšto – 27 Eur (šalto – 18 Eur)
  • Terasa yra
  • Pusryčiai nėra
  • Dienos pietūs nėra
  • Šunims nedraugiški

SITUACIJA TRISDEŠIMTUKE. Pernai pagal visus kriterijus didžiausiais balais buvo įvertintas Lietuvoje gerai žinomo šefo Liutauro Čepracko kulinarinis loftas „Gastronomika“. Šiemet jis išlieka geriausiųjų penketuke, nors ir išgyvena tam tikrus pokyčius. Tiesa, tie pokyčiai šįkart yra labai teigiami ir tai pats Liutauras vadina natūraliu evoliucionavimu.

Restorano archyvo nuotr./Restorane „Gastronomika“
Restorano archyvo nuotr./Restorane „Gastronomika“

RESTORANO ISTORIJA TRUMPAI. Nuo pat pirmos atsidarymo dienos Vilniaus kontekste „Gastronomika“ buvo įvardinama kaip aukščiausio lygio fine dinning vieta su kūrybišku polėkiu ir požiūriu į gastronominę kultūrą. Tai šiam restoranui užtarnavo ypatingą dėmesį: 2017 m. jis pelnė 1-ąją vietą „30 geriausių restoranų“ projekte, „White Guide“ tais pačiais metais užėmė 5 vietą, o 2018 m. – 8 vietą (iš 160 restoranų). Nepaisant svarių įvertinimų dar šiais metais restoranas nusprendė keistis ir kraustosi į naujas erdves, kur, pasak šefo L.Čepracko, pagaliau bus pristatytas ne tik „Gastronomikai“ būdingas degustacinių vakarienių formatas, bet ir penkias dienas per savaitę veikiantis a la carte!

Restorano archyvo nuotr./Restorano „Gastronomika“ patiekalai
Restorano archyvo nuotr./Restorano „Gastronomika“ patiekalai

RESTORANO IŠSKIRTINUMAS. „Gastronomika“ buvo pirmoji vieta Lietuvoje, kuri atitiko visus „fine dining“ standartus. Ši linija naujose patalpose niekur nedings, tačiau ją papildys meniu, kuriuo galima bus mėgautis nuo antradienio iki šeštadienio: „Su pokyčiais sieksime dar geresnių įvertinimų“, – kalba „Gastronomikos“ autorius L.Čeprackas.

Restorano archyvo nuotr./Restorane „Gastronomika“
Restorano archyvo nuotr./Restorane „Gastronomika“

ŠEFAS. Kulinarinį pašaukimą Liutauras Čeprackas turėjo nuo pat vaikystės, tačiau dėl tėvų iki to bandė eiti muzikos keliu ir netgi buvo įstojęs į Lietuvos muzikos ir teatro akademiją. Vėliau Vilniaus Gedimino technikos universitete pabaigė vadybos studijas ir tik išvykęs gyventi į Venesuelai priklausančią Margaritos salą dar kartą įsitikino, kad labiausiai nori gaminti ir taip atsidūrė minėtoje „Le Cordon Bleu“ mokykloje Meksike.

Restorano archyvo nuotr./Restorane „Gastronomika“
Restorano archyvo nuotr./Restorane „Gastronomika“

Po studijų išvyko į Ispaniją, kur patirties sėmėsi baskų žemėse: trijų „Michelin“ žvaigždučių Martíno Berasatequi restorane ir vienos žvaigždutės „Kokotxa“ San Sebastiane. Ten subrendo mintis ir drąsa savo restoranui. Taigi Liutauras grįžo į Lietuvą su konkrečiu tikslu, kuris virto mėsos namais „Meat“ ir jo kūrybos lauku pavadinimu „Gastronomika“.

Martynos Jovaišaitės Paukštės nuotr./Liutauras Čeprackas
Martynos Jovaišaitės Paukštės nuotr./Liutauras Čeprackas

Nors L.Čeprackas dažnai yra apibūdinamas kaip arogantiškas ir emocionalus šefas, virtuvėje jis dirba ramiai. Jo nuomone, būtent tokioje aplinkoje gimsta skaniausi patiekalai. Be to, kam karščiuotis, kai yra dirbamas širdžiai malonus darbas ir kiekvienas jo etapas džiugina.

ERDVĖ. Naujos iš pagrindų renovuotos „Gastronomika“ restorano patalpos – Bokšto gatvėje. Į jas Liutauras pakvies dar šių metų pabaigoje. Daugiau detalių šeimininkas kol kas neatskleidžia.

3 KLAUSIMAI ŠEFUI LIUTAURUI ČEPRACKUI

– Kokio talento norėtumėte, kurio neturite?

– Geras klausimas. Manau, norėčiau mokėti piešti.

– Į kurį restoraną Lietuvoje vestumėte atvykusius draugus (be savojo)?

– Pas Marčių į „Džiaugsmą“, pas Vytą į „Monus“. Man ten labai patinka.

– Kokie principai vyrauja Jūsų virtuvėje, siekiant maksimalaus rezultato?

– Pagrindinis principas – skonis. Jį turėti yra svarbiausia.

„30 geriausių restoranų“ organizuoja Gero maisto akademija kartu su Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija, Lietuvos restoranų vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacija, Valstybiniu turizmo departamentu prie Ūkio ministerijos ir žurnalu „Geras Skonis“. Projekto pagrindinis partneris – indų ir interjero detalių prekės ženklas „iittala“ – palaiko „30 geriausių restoranų“ Lietuvoje idėją, skatinančią restoranus pasitempti, o maisto gurmanams turėti kokybiško maisto vietų gidą.

„iittala“ kuria originalius šiaurietiško dizaino indus ir interjero detales namams. Šis šiaurietiškas prekės ženklas nuo pat 1881 m. skatina savo individualumo išraiškas, taip pat ragina eksperimentuoti ir žengti koja kojon su pasaulio tendencijomis, išlaikant savitumą bei puoselėjamas vertybes.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis