Nuo gegužės 30 dienos kasdien projekto tinklapyje ir portale 15min yra atskleidžiamas geriausių šalies restoranų 2019 m. reitingas pradedant nuo 30 vietos, o birželio 27 d. specialaus renginio metu Vilniuje paaiškės aukščiausiais balais šiemet įvertinti Lietuvos restoranai.
Tokie restoranų vertinimai ir apdovanojimai vyksta pasauliniu mastu, o kai kurios šalys turi savo restoranų reitingus. Lietuva – nebe išimtis. Ta proga prieš ketverius metus buvo suburta Gero maisto akademija, kurioje dabar yra per 100 šiame projekte balsuojančių maisto industrijos profesionalų.
- Šefas Gediminas Švenčionis
- Vadovas Dainius Vasiliauskas
- Virtuvės tipas prancūziška virtuvė
- Darbo laikas I-VI 11:00-00:00, VII 11:00-23:00
- Adresas Literatų g. 9-32, Vilnius
- Internete www.saintgermain.lt
- Atidarymo metai 2005 m.
- Vienu metu čia telpa 40 sėdimų vietų
- Vidutinė karšto patiekalo kaina 22 Eur (šalto – 14 Eur)
- Terasa yra
- Pusryčiai yra (savaitgaliais nuo 11:00)
- Dienos pietūs nėra
- Šunims nedraugiški (terasoje – galima)
- Mėgstamiausias prieskonis espelette (kitaip vadinamas – baskų čili pipiras)
2016 m. - 10 VIETA
2017 m. - 20 VIETA
2018 m. - 15 VIETA
SITUACIJA TRISDEŠIMTUKE. Stabiliai, visais projekto metais gerai įvertinamas restoranas. Šiemet „Saint Germain“ kyla per dvi pozicijas lyginant su pernai.
KODĖL VERTA APLANKYTI? „Saint Germain“ yra vienintelis restoranas, kuris per metus įsivedė vos vieną naują patiekalą. Ir to priežastis anaiptol ne fantazijos trūkumas – visos meniu pozicijos yra iki smulkmenų išdirbtos ir dėl kiekvienos iš jų čia yra metai iš metų sugrįžtančių svečių. Sakoma, stabilumas yra meistriškumo rodiklis.
Tiesa, restorano vyno korta yra kur kas aktyvesnė nei a la carte ir nuolat pildoma. Čia galima paragauti labai daug skirtingų vynų iš viso pasaulio, o pilstomų yra netgi 25 skirtingos rūšys + taurėmis čia galima užsisakyti keturių rūšių šampano (o jo pasirinkimas buteliais užima netgi du puslapius). Beje, apie visą 15 puslapių vyno kortą detaliai čia gali papasakoti ir patarti sertifikuotas restorano someljė Rytis Grigaitis.
MENIU TRUMPAI. Čia nėra tikslo, kaip dabar madinga, sekti sezonus už lango. Tikslai yra du – kokybė lėkštėje ir aukšto lygio aptarnavimas: „Niekada „Saint Germain“ nebuvo apie vietos metų laikus, taip nėra ir dabar. Aukštos kokybės mėsa, žuvis, jūros gėrybės čia keliauja iš viso pasaulio“, – pasakoja restorano šeimininkas Dainius Vasiliauskas.
Taip pat jis priduria, kad norint įtraukti naują patiekalą, reikia kažkurį išmesti, o eliminuoti galima tik tuo atveju, jei pavyksta pagaminti kažką geresnio. O tai, pasirodo, nėra taip jau paprasta. Dėl šių priežasčių „Saint Germain“ išsiskiria stabiliausiu restoraniniu meniu mieste. Tiesa, šiemet į a la carte grįžo vienas patiekalas – triušiena a la ferme – ir iškart tapo šios vietos kulinariniu hitu. Kita naujiena – atsirado brandinimo kamera, kurioje virtuvė brandina mėsą.
KULINARINIAI HITAI. Jautienos tartaras – 13 Eur, pomidorų sriuba/gazpacho – 9 Eur, trinta baravykų sriuba – 9 Eur, befstrogenas – 23 Eur, tuno filė su pomidorais – 23 Eur, risotto su baravykais – 17 Eur, triušiena a la ferme – 23 Eur.
ŠEFAS. Iki darbo prancūziškoje virtuvėje Gediminas Švenčionis patirties sėmėsi „Hazienda Steakhouse“ ir „Tores“ restoranuose. O kaip šefas užaugo būtent čia – „Saint Germain“, kur dirba jau daugiau nei 14 metų.
Kelis metus čia dirba ir someljė Rytis Grigaitis. Iki to apie vynus jis daug išmoko ir savo someljė kelią įtvirtino įspūdingiausia vyno korta Kaune galinčiame didžiuotis „Monte Pacis“ restorane. Tiesa, someljė pašaukimą Rytis atrado ne iš karto. Jis pabaigė ir grafikos studijas, ir politikos mokslus.
Rinkimus organizuoja Gero maisto akademija kartu su Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija, Lietuvos restoranų vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacija ir žurnalu „Geras Skonis“. „30 geriausių restoranų“ sklaida užsienyje vykdoma bendradarbiaujant su turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“. Projekto pagrindinis partneris – indų ir interjero detalių prekės ženklas „iittala“.
„iittala“ kuria originalius šiaurietiško dizaino indus ir interjero detales namams. Šis šiaurietiškas prekės ženklas nuo pat 1881 m. skatina savo individualumo išraiškas, taip pat ragina eksperimentuoti ir žengti koja kojon su pasaulio tendencijomis, išlaikant savitumą bei puoselėjamas vertybes.