Nuo gegužės 30 dienos kasdien projekto tinklapyje ir portale 15min yra atskleidžiamas geriausių šalies restoranų 2019 m. reitingas pradedant nuo 30 vietos, o birželio 27 d. specialaus renginio metu Vilniuje paaiškės aukščiausiais balais šiemet įvertinti Lietuvos restoranai.
Tokie restoranų vertinimai ir apdovanojimai vyksta pasauliniu mastu, o kai kurios šalys turi savo restoranų reitingus. Lietuva – nebe išimtis. Ta proga prieš ketverius metus buvo suburta Gero maisto akademija, kurioje dabar yra per 100 šiame projekte balsuojančių maisto industrijos profesionalų.
- Šefas Artūras Butkūnas
- Vadovas Liutauras Čeprackas
- Virtuvės tipas ugnies maisto restoranas
- Adresas Juozapavičiaus g. 13, Vilnius
- Internete www.meat.lt
- Atidarymo metai 2015 m.
- Vienu metu čia telpa 70 sėdimų vietų
- Vidutinė karšto patiekalo kaina 20 Eur (šalto – 8 Eur)
- Terasa yra
- Pusryčiai yra (savaitgaliais 10:00-14:00)
- Dienos pietūs yra (11:30-15:00)
- Šunims nedraugiški
- Mėgstamiausias prieskonis žalias pipiras
2016 m. – 18 VIETA
2018 m. – 27 VIETA
SITUACIJA TRISDEŠIMTUKE. Pernai „MEAT“ po savo koncepto išplėtimo grįžo į trisdešimtuką, o šiemet šoktelėjo netgi per 9 pozicijas aukštyn.
KODĖL VERTA APLANKYTI? „MEAT“ derina kelis dalykus – jo meniu įtiks akylesniems ir išrankesniems, tačiau tuo pačiu jis yra ir sotus. Išeisi ne paragavęs, o gerai pavalgęs. Kainos – subalansuotos ir demokratiškos. Be to, ilgųjų pusryčių mėgėjai turėtų suklusti – kaip sako restorano šeimininkas, gerai šalyje žinomas šefas Liutauras Čeprackas, savaitgaliais čia užsikuria „kiaušinių disneilendas“. Siūloma ne tik apie 10 Benedikto kiaušinio variacijų (klasikiniai, korėjietiški, izraelietiški, meksikietiški ir t.t.), bet ir kitų patiekalų iš kiaušinių bei vaikiškas meniu.
Beje, kiek glaustesnis pagrindinis restorano a la carte ir pusryčių meniu sukasi ir Nidoje esančiame „MEAT“. Ši ugnies patiekalų ambasada pajūryje svečių laukia nuo Joninių iki tol, kol tęsiasi vasaros sezonas.
MENIU TRUMPAI. „MEAT“ iš mėsos restorano išaugo į ugnies patiekalų restoraną. Žinoma, pagrindinio a la carte fokusas vis dar yra kokybiška ir kokybiškai paruošta mėsa, tačiau lankytojus taip pat džiugina žuvies bei jūros gėrybių pasirinkimas (krosnyje keptos kelių rūšių žuvys, aštuonkojis, krevetės ir pan.).
Taip pat vegetarai turi iš ko rinktis (ant ugnies keptas namų gamybos sūris, daugiaryžis ir dar keli patiekalai). Beje, kurdami karštųjų patiekalų sekciją – šefas Artūras Butkūnas ir restorano šeimininkas Liutauras Čeprackas – palieka laisvės svečiams susidėlioti savo pageidaujamą garnyrą bei išsirinkti padažą, kuris jau įeina į patiekalo kainą.
Restorano išskirtinumas – didžiausia brandinimo kamera Baltijos šalyse, kurioje vyksta mėsos skonių evoliucija. Lietuviška jautiena joje yra brandinama mažiausiai 28 dienas, o tam tikros jos rūšys – net iki 70 dienų.
KULINARINIAI HITAI. Wagyu jautienos ypatingasis „MEAT“ mėsainis – 11 Eur, klasikinis mėsainis su brandinta jautiena, brandintu čederio sūriu, pomidorais ir karamelizuotais svogūnais – 9 Eur, krevetės, troškintos krosnyje su sviestu – 11 Eur, Rytų stiliaus ir belgiškas brandintos jautienos tartarai – po 8 Eur, aštuonkojis, keptas krosnyje – 27 Eur, lašiša, kepta ant raudonojo kedro lentelės – 18 Eur.
ŠEFAS. Šefas Artūras Butkūnas „MEAT“ virtuvėje sukasi nuo pat restorano atidarymo. Iki to jis dirbo puikiai vertinamame ir visuomet tarp geriausių šalies restoranų reitinguojamame „La Esperanza“ restorane.
Tuo tarpu Liutauras Čeprackas „MEAT“ dalyvauja „executive“ šefo teisėmis. Kasdien ten nebūna, tačiau kartu su Artūru ruošia jo valgiaraštį, prižiūri kokybę ir palaiko restorano kartelę.
Rinkimus organizuoja Gero maisto akademija kartu su Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija, Lietuvos restoranų vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacija ir žurnalu „Geras Skonis“. „30 geriausių restoranų“ sklaida užsienyje vykdoma bendradarbiaujant su turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“. Projekto pagrindinis partneris – indų ir interjero detalių prekės ženklas „iittala“.
„iittala“ kuria originalius šiaurietiško dizaino indus ir interjero detales namams. Šis šiaurietiškas prekės ženklas nuo pat 1881 m. skatina savo individualumo išraiškas, taip pat ragina eksperimentuoti ir žengti koja kojon su pasaulio tendencijomis, išlaikant savitumą bei puoselėjamas vertybes