Nuo gegužės 30 dieną kasdien projekto tinklapyje ir portale 15min yra atskleidžiamas geriausių šalies restoranų 2019 m. reitingas pradedant nuo 30 vietos, o birželio 27 d. specialaus renginio metu Vilniuje paaiškės aukščiausiais balais šiemet įvertinti Lietuvos restoranai.
Tokie restoranų vertinimai ir apdovanojimai vyksta pasauliniu mastu, o kai kurios šalys turi savo restoranų reitingus. Lietuva – nebe išimtis. Ta proga prieš trejus metus buvo suburta Gero maisto akademija, kurioje dabar yra per 100 šiame projekte balsuojančių maisto industrijos profesionalų.
- Šefas Dmitrij Babenko
- Vadovai Antonio ir Asta Meschino
- Virtuvės tipas moderni itališka virtuvė
- Darbo laikas I-V 11:00-23:00, VI-VII 12:00-23:00
- Adresas Vilniaus g. 23, Vilnius
- Internete www.antonio.lt
- Atidarymo metai 1996 m.
- Vienu metu čia telpa 38 sėdimos vietos
- Vidutinė karšto patiekalo kaina 25 Eur (šalto – 16 Eur)
- Terasa yra
- Pusryčiai nėra
- Dienos pietūs nėra
- Šunims draugiški
- Mėgstamiausias prieskonis kuminas
2016 m. – 21 VIETA
2017 m. – 24 VIETA
2018 m. – 16 VIETA
SITUACIJA TRISDEŠIMTUKE. Meschino šeimos restoranas per daugiau nei 20 metų išaugino kelias kartas savo lojalių svečių, tačiau šefas Dmitrij Babenko vis dar stengiasi stebinti ir pritraukti naujų klientų. Panašu, kad jam pavyksta gauti visų palankumą – nežymus kritimas sąraše lyginant su pernai, tačiau stabilus išsilaikymas antrajame dešimtuke.
KODĖL VERTA APLANKYTI? Tai yra vienintelis itališkas a la carte šiame trisdešimtuke, kur tradicinė itališka virtuvė pateikiama moderniai. Taigi burratos, carpaccio, pastos, raviolių, tiramisu bei kitų įvairių patiekalų su trumais, Parmos sūriu, šviežia žuvimi, brandinta mėsa ir pan. gerbėjai, norintys šiek tiek nuostabos ir naujų skonių, renkasi Vilniaus g. 23.
MENIU TRUMPAI. Meniu čia keičiasi kelis kartus per metus, tačiau kas mėnesį šefas pristato po naują patiekalą. Pasak jo, itališka klasika jau yra išdirbta iki smulkmenų, todėl stebinti lojalius ir naujus klientus jam pavyksta atrandant naujus derinius. Jis jungia vietinius produktus su atvežtiniais iš Italijos ir kitų šiltesnių kraštų. Taip pat skirtingas technikas ir kultūras. Pavyzdžiui, burratos sūrį jis tiekia su krevečių seviče ir guacamole.
Šefas per daugybę metų yra išdirbęs pastai skirtos tešlos iš kelių miltų rūšių receptą bei puikiai įvaldęs raviolių gaminimo meistrystę. Būtent čia buvo pradėti gaminti pirmieji naminiai ravioliai Vilniuje.
Kaip įprasta itališkuose meniu, taip ir čia yra daug užkandžių, pirmieji ir antrieji patiekalai, atskira dalis karštųjų patiekalų su mėsa ir platus karštųjų patiekalų su žuvimi pasirinkimas, taip pat atskiras grilio patiekalų puslapis. O desertų korta susideda netgi iš 8 pozicijų (tiesa, neliko panna cottos, užtat atsirado fruti di bosco – nors ir naujokas svečiai dėl jo jau sugrįžta).
KULINARINIAI HITAI. Brandintos jautienos carpaccio, patiekiamas su parmezano sūriu ir „čipriani“ padažu – 17 Eur, ravioliai įdaryti žemoje temperatūroje lėtai virta antiena, švieži baravykai, rūkytas scamorza sūris, baravykų consome – 17 Eur, spaghettoni pomodoro – 15 Eur, dekonstruotas tiramisu (nustebsite) – 7 Eur.
ŠEFAS. Temperamentingo charakterio Dmitrij Babenko puikiai pritampa šiame italų šeimos restorane. Čia virtuvei jis vadovauja jau apie 15 metų. Pabaigęs mokyklą ir įvertinęs tuo metu gana nestabilią politinę situaciją Lietuvoje (1993 m.), jis savo paties netikėtumui pasirinko ne šeimos kelią, t.y. karininko, o nuėjo mokytis kulinarijos.
Praktikai D.Babenko pakliuvo į „Stiklius“: „Jei būčiau patekęs į kokią nors valgyklą, turbūt nebūčiau tapęs šefu, tačiau „Stiklių“ mokykla padėjo pamatyti kitą šios profesijos lygį.“ Iki 1999 m. pradirbęs Lino Bražinsko virtuvėje, Dmitrij įsidarbino viename iš to meto Antonio Meschino restoranų, kuriame šefu dirbo italas. Vėliau jį pakeitė kitas italas – Manfredo Molteni –, su kuriuo Dmitrij daug metų dirbo tandemu, kol galiausiai pats tapo „Da Antonio“ vyr. šefu.
Rinkimus organizuoja Gero maisto akademija kartu su Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija, Lietuvos restoranų vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacija ir žurnalu „Geras Skonis“. „30 geriausių restoranų“ sklaida užsienyje vykdoma bendradarbiaujant su turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“. Projekto pagrindinis partneris – indų ir interjero detalių prekės ženklas „iittala“.
„iittala“ kuria originalius šiaurietiško dizaino indus ir interjero detales namams. Šis šiaurietiškas prekės ženklas nuo pat 1881 m. skatina savo individualumo išraiškas, taip pat ragina eksperimentuoti ir žengti koja kojon su pasaulio tendencijomis, išlaikant savitumą bei puoselėjamas vertybes.