Škotų psichologas Richardas Wisemanas atliko įdomų tyrimą. Atsitiktinai atrinkti savanoriai užrištomis akimis ragavo 578 raudonuosius ir baltuosius vynus, kurių butelio kaina svyravo nuo 3,49 iki 29,99 eurų.
53 proc. tiriamųjų atpažino brangesnius baltuosius vynus ir tik 47 proc. – brangesnius raudonuosius. Taigi, galima sakyti, kad šansas, jog eilinis žmogus atskirs brangesnio vyno skonį nuo pigesnio, 50 ir 50. Beveik toks pat kaip metant monetą laukti iškrintančio herbo ar skaičiaus.
Beje, šį eksperimentą galite pakartoti ir patys per kokį vakarėlį, pasiūlydami svečiams temą „Atspėkite, kuris vynas brangesnis“.
Įdomu ir tai, kad prieš kelerius metus vieno Škotijos universiteto psichologo Adriano Northo atliktas tyrimas įrodė, kad tinkamai parinkta muzika padeda geriau pajusti vyno skonį. Pavyzdžiui, iš Cabernet Sauvignon vynuogių pagamintas vynas geriausiai atsiskleidžia klausantis greitų klasikinių kūrinių arba roko, o Chardonnay vynas – skambant romantiškoms natoms.