E.Bradūnaitė-Aglinskienė: Havajuose italės mokydavosi gaminti šaltibarščius ir kugelį

Vasario 16-ąją Havajuose vyksta tikra lietuviško maisto fiesta – lietuviai vieni su kitais varžosi geriausio kugelio recepto konkurse, ant stalo visuomet būna ir balandėlių. „Ypatingo populiarumo visada sulaukia šaltibarščiai, nes ten šilta, o dar ta rožinė spalva“, – taip gyvenimą Havajuose prisimena žymaus poeto, publicisto Kazio Bradūno dukra antropologė Elena Bradūnaitė-Aglinskienė ir papasakojo, kodėl šioje saloje lietuviško maisto gaminimo subtilybių mokėsi net užsienietės.
Elena Bradūnaitė
Elena Bradūnaitė / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

„Maistas yra neatsiejamas nuo tapatybės. Amerikoje net yra pasakymas „esi tai, ką valgai“. Būtent maistas ilgiausiai ir išlieka išeivijoje. Antra trečia karta užsienyje praranda lietuvių kalbos supratimą, bet lietuviškas maistas jų gyvenime išlieka.

Net jei lietuvis vyras parsiveda žmoną italę ar airę, jos mokydavosi gaminti itališką maistą – vyro pilvas nuo mažens įpratęs prie lietuviško maisto, tad jos turėjo išmokti gaminti šaltibarščius, koldūnus, kugelį... Net ir svetimtautės turėdavo išmokti gaminti lietuviškai“, – pasakoja E.Bradūnaitė-Aglinskienė.

Ji sako, kad su lietuvišku maistu susijusių istorijų Havajuose yra ir daugiau. Pvz., lietuviškus šaltibarščius dėl spalvos E.Bradūnaitė-Aglinskienė daug kam pristatė kaip karališką sriubą.

„Havajuose yra labai gražus iškilmingas viešbutis, kaip tik šaltibarščių spalvos. Tai – karališkas viešbutis, dėl to šaltibarščius daug kam įpiršome kaip karališką sriubą. Ko gero, ir tam viešbučiui reikėtų įpiršti šaltibarščius. Juk tai – šalta, puiki, gaivinanti sriuba“, – šypsosi moteris.

Nepaisant linksmų nutikimų, E.Bradūnaitė-Aglinskienė tikino, kad gyvenimas Havajuose jai neretai atrodė tarsi tremtis rojuje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis