Daugiau klausimų apie kilmę
Šaldytų žuvies ir jūros gėrybių produktų įmonės „Euribija“ vadovas Saulius Gabertas pastebi, kad lietuviai vis dažniau ieško ekologiško maisto.
„Dauguma mūsų klientų vis dažniau užduoda klausimus apie kokybę, ekologiją, mūsų sertifikuotus tiekėjus“, – sako S.Gabertas, į Lietuvos rinką tiekiantis produktus iš Islandijos, Naujosios Zelandijos, Anglijos, JAV, Čilės, Australijos ir Japonijos.
Jo teigimu, lietuviai vis dažniau renkasi ne tik sveikus, tačiau ir gurmaniškus maisto produktus. Pasak įmonės vadovo, per pastaruosius metus stipriai išaugo Islandijos krevečių ir šukučių paklausa bei prekyba ispaniška kiauliena „Bellota“. „Produktas yra labai puikiai žinomas pasaulio gurmanams. Šios ispaniškos kiaulės ypatingos tuo, kad nuo 18 iki 24 mėnesių laisvai ganosi ąžuolų miškuose Ispanijoje. Jos minta žole, grybais, vabalais, vaistažolėmis – viskuo, ką galima rasti gamtoje. Atėjus kovo mėnesiui, prasideda gilių kritimo sezonas, tuomet kiaulės maitinasi tik gilėmis. Tai mėsai suteikia nepamirštamą riešutų poskonį“, – pasakoja S.Gabertas.
Jam antrina ir Vaidotas Burbulis, Lietuvos rinkai tiekiantis vynus, sūrius, vytintos mėsos gaminius, ryžius, padažus, konservuotas daržoves. „Italijoje ir Ispanijoje – senos gero maisto gamybos tradicijos. Šių šalių maistas ir vynas yra populiarus visame pasaulyje, keista būtų, jei Lietuvoje būtų kitaip“, – sako italų eksporto agentūros „Strive“ vadovas Vaidotas Burbulis.
V.Burbulis taip pat pripažįsta, kad vis dažniau tenka išgirsti klausimus: ar produktai užauginti, pagaminti ekologiniuose ūkiuose. Tai rodo, kad lietuviai vis labiau rūpinasi savo savijauta ir renkasi kokybiškus maisto produktus.
Be strategijos – nė iš vietos
S.Gabertas pastebi, kad norint prisijaukinti pirkėjus ir įvesti nišinius produktus į Lietuvos rinką neužtenka vien geros produkcijos, svarbu turėti ir strategiją.
Ko gero, sunkiausia įtikinti žmogų, kad verta mokėti daugiau už itin kokybiškus produktus.
„Pagrindinė strategija yra informuoti žmones apie šiuo nišinius produktus, pabrėžti jų kokybės svarbą. Ko gero, sunkiausia įtikinti žmogų, kad verta mokėti daugiau už itin kokybiškus produktus“, – aiškina S.Gabertas, lapkričio mėnesį pasirodysiantis Baltijos maisto ir gėrimų parodoje (BAF).
„Iš lūpų į lūpas perduodami geri atsiliepimai turi didžiulę vertę. Milžinišką naudą duoda socialiniai tinklai. Per juos ir rekomendacijas mes pasiekiame didžiausią klientų dalį. Tiesa, pastaruoju metu daugumą klientų surandame ne mes, o jie – mus. Klientai pabrėžia, kad Lietuvoje jaučiamas ypatingas trūkumas itin kokybiškų, ekologiškų produktų: tiek žuvies, tiek mėsos“, – aiškina S.Gabertas.
Auga itališkų produktų importas
Italijos ir Lietuvos prekybos rūmų prezidentė Ieva Gaižutytė pastebi, kad itališko maisto produktų ir gėrimų importas Lietuvoje auga, o italų gamintojai jau spėjo įvertinti lietuvius.
„Itališko maisto produktų ir gėrimų importas Lietuvoje, palyginti su pirmuoju metų ketvirčiu, II 2017 m. ketvirtį padidėjo 17 proc. Pastebime, kad kai kurie gamintojai jau kelintus metus iš eilės tęsia savo produktų pristatymą tiesiogiai mugėse arba per savo platintojus Lietuvoje, o tai rodo, jog Lietuvos rinką Italijos gamintojai tikrai vertina“, – sako I.Gaižutytė.
Italijos rūmų prezidentė taip pat tvirtina, kad lietuviai vis daugiau dėmesio skiria maisto kokybei, sveikiems ir šviežiems produktams. „Būtent dėl šios priežasties itališkų maisto produktų populiarumas Lietuvoje vis labiau auga. Atsižvelgiant į tendencijas, šiais metais Italijos stende maisto ir gėrimų parodoje BAF bus pristatomi ekologiški produktai iš Sicilijos, tokie kaip padažai, pikantiškos užtepėlės, šviežios bei konservuotos daržovės“, – pasakoja I.Gaižutytė.
Maisto ekspertus bei gurmanus subursianti paroda BAF parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyks lapkričio 9–11 d.
Joje bus galima ne tik degustuoti maistą, bet ir matyti, kaip jį gamina profesionaliausi šefai, semtis naujų idėjų ir gauti patarimų. Taip pat Nacionaliniuose pakuotės apdovanojimuose bus pagerbti ir geriausias pakuotes kūrę dizaineriai, verslui skirtoje konferencijoje diskutuojama apie pakuočių sektoriaus ateitį ir kylančius iššūkius.