Visi šių herojų susidėlioti prekių krepšeliai įrodė, jog „Maximoje“ jiems pirkti labiausiai apsimoka, mat šiame tinkle tas pats prekių rinkinys atsiėjo pigiau nei kituose.
„Kasdien stebime kainas rinkoje, siekdami užtikrinti savo klientams geriausią jų perkamo krepšelio kainą. Vykdome daug nuoseklių veiksmų, kurie kuria vertę pirkėjams: „Mažos kainos garantijos“ programa, akcijų gausa, „Ačiū“ lojalumo programos teikiamos naudos, Didžiosios nuolaidų dienos, Grožio, Švaros ir kitos mugės bei labai platus prekių pasirinkimas, leidžiantis kiekvienam išsirinkti ne tik tinkamiausias produkto savybes, bet ir patraukliausią kainą. Taip gimė idėja papasakoti apie tai, kad „Maximoje“ pirkti apsimoka, per skirtingų, tikrų pirkėjų apsipirkimo istorijas“, – sako Vilma Drulienė, „Maximos“ komercijos vadovė.
O ką įdomaus atskleidė patys projekto dalyviai – kokios jų simpatijos bei įpročiai?
Su sąrašu ar be jo, stengiasi pirkti racionaliai
Nors dažnas patarimas siekiantiems apsipirkti racionaliai ir sutaupyti – eiti į parduotuvę su iš anksto pasiruoštu sąrašu, panašu, jog tai aktualu ne visiems: vieni žmonės pernelyg spontaniški, kad tai darytų, kiti perka vos porai dienų į priekį, tad sąrašų nė nereikia. Pavyzdžiui, Livija Gradauskienė prisipažino esanti visai ne sąrašų žmogus. „Sąrašai tikrai ne man. Perku kūrybiškai“, – sakė žinoma moteris. Aktyviai gyvenanti Gabrielė, kuri „Maximoje“ apsipirko prieš įkurtuves naujuose namuose, teigė, jog jai itin nepatinka, kai maistas namie užsibūna, štai kodėl į parduotuvę ji užsuka gana dažnai, paprastai pakeliui iš darbo. „Apsiperku daugiausia porai dienų į priekį. Labai nemėgstu, kai maistas namuose užsibūna, todėl ir perku tiek, kad suvartočiau per porą dienų. Tačiau nors ir neperku labai planingai, manau, darau tą praktiškai, pasvarstau, ko reikia, o ko nereikia“, – pasakojo ji.
Vyrai apsiperka be jokio streso
Nors nereta moteris prisipažintų, jog būtent ji šeimoje atsakinga už maisto gaminimą, ne visuose namuose tai yra taisyklė. L.Gradauskienė pasakoja, jog jos šeimoje daugiausia gamina vyras Marijus, o jai tai labai tinka bei patinka. „Aš mielai parneščiau maišiuką iš parduotuvės ir jei iš jo iššoktų lėkštės su pagamintais patiekalais, tikrai nesibarčiau, kad neleido man niekas bulvių paskusti“, – juokėsi ji.
Kartu su savo draugu Martinu „Maximoje“ apsipirkusi Laura prisipažino, jog dažniau gamina ji, tačiau kai išbandomas naujas patiekalas arba jam pagaminti reikia daugiau laiko, prie pjaustymo lentelių ir puodų stoja abu su Martinu. Nors Laura daugiau laiko praleidžia virtuvėje, Martinas dažniau keliauja į parduotuvę apsipirkti, žinoma, su Lauros jam paruoštu prekių sąrašu!
Panašu, jog vyrai nupirkti produktų visai šeimai gali kuo puikiausiai (kartais net ir be sąrašų). Tėčius, apsipirkusius kartu su vaikais, L.Gradauskienė projekto #palyginome metu lydėjo net porą sykių. Martynas kartu su jau ūgtelėjusiais vaikais apsipirko šeimos pusryčiams, į prekių krepšelį gulė prekės, kurių paprašė mama, o kai kurias jų rinkosi ir patys vaikai. Jaunas tėtis Svajūnas apsipirko su dukryte Adele ant rankų ir nors mažylė pati prekių dar nesirinko, Svajūnas nepamiršo ne tik svarbiausių produktų šeimai, bet ir šokolado namie likusios mamos pasilepinimui.
Griebia nukainotus mėgstamus produktus
Herojai prisipažino, jog nors parduotuvėse skelbiamomis akcijomis aklai nesivadovauja, visada mielai perka jiems jau pažįstamus ir patinkančius produktus, kuriems tuo metu galioja nuolaida. „Produktų „į priekį“ įprastai neperkame, nes gyvename ne deficito laikais, tačiau, pamatę dažnai mūsų naudojamą mėgstamą prekę už labai gerą kainą, jos paimame du vienetus vietoje vieno“, – teigė prieš generalinį namų tvarkymą apsipirkusi ponia Raminta.
Gabrielė: Manau, jog naudotis akcijomis yra tiesiog racionalu.
Jai antrino ir Laura bei Martinas. „Jei mano mėgstamiems skalbimo milteliams bus akcija, aš jų pasiimsiu net kelias pakuotes. Dažniausiai perku savo mėgstamą produktą, bet jei šalia gulės sviestas su gera nuolaida, ko gero, griebsiu ir jį“, – šypsodamasi prisipažino Laura. Kita herojė, Gabrielė, viską apibendrino trumpai ir aiškiai: „Manau, jog naudotis akcijomis yra tiesiog racionalu. Aišku, su sąlyga, jei perki tai, ko reikia.“
Rūpi ir produkto kilmė, ir sudėtis
Kokius produktus projekto herojai renkasi – lietuviškus ar ne, kiek jiems įdomios naujovės? Akivaizdu, jog kai kalbama apie duoną, pieno produktus ir kitus mums įprastus gaminius, pirmenybę teikiame lietuviškiems prekių ženklams, tačiau yra atvejų, kai nugali simpatijos ir atvežtiems iš svečių šalių produktams.
Livija: Jei mocarela – tai itališka, jei baltas varškės sūris – tai, žinoma, lietuviškas.
Tokį pasirinkimą gerai apibūdino L.Gradauskienė: „Jei obuolys – tai lietuviškas, bet jei alyvuogių aliejus ar makaronai – tai itališki. Jei mocarela – tai itališka, jei baltas varškės sūris – tai, žinoma, lietuviškas.“
Dar vienas svarbus momentas: nors gyvenimo tempas spartus, mums rūpi produktų sudėtis, nesvarbu, ar kalbame apie maistą, ar, pavyzdžiui, švaros priemones. Namų tvarkymui besiruošusi ponia Raminta pasakojo besidominti naujovėmis, pasirodančiomis parduotuvių lentynose, juk smalsu išbandyti naujas priemones, tačiau dažniausiai ji renkasi draugiškus aplinkai produktus. „Kartais dėl ekologijos naudojame ir liaudiškas priemones, tokias kaip actas ir soda“, – pasakojo ji.
Aktyviai gyvenanti Gabrielė maisto gaminimui ir apsipirkimui nelinkusi skirti itin daug laiko, tačiau į gaminių sudėtį ji kreipia dėmesį visada. „Mėgstu pastudijuoti produktų sudėtį. Stengiuosi mažinti ar atsisakyti miltinių patiekalų, vartoti mažiau cukraus, nors šiaip esu saldumynų mėgėja, bet valdausi“, – pasakojo mergina, neseniai atradusi ir pačią mėgstamiausią duoną – lietuvišką bemielę, viso grūdo.