Kaip greitai paruošiami makaronai tapo kulinarijos revoliucija

Tikrai ne vienas esate girdėję, kaip užplikomus makaronus paaugliai (ir ne tik) vadina „bomžpakiais“ arba „furistų“ maistu. Kol vieni greitai paruošiamus makaronus giria, o kiti – peikia, pasaulis tiesiog kraustosi dėl jų iš proto, o japonai juos netgi laiko pagrindiniu savo XX amžiaus išradimu.
Greitai paruošiami makaronai
Greitai paruošiami makaronai / AB „Kauno Grūdų“ nuotr.

Kai kurie šio produkto nelaiko tikru maistu, dar kiti juos valgo tik tada, kai keliauja ir neturi galimybės nieko pasigaminti.

Greitai paruošiamus makaronus 1958 m. išrado taivaniečių-japonų verslininkas Momofuku Ando, kuris buvo Japonijos maisto bendrovės „Nissin Foods“ įkūrėjas. Jo išradimas tapo revoliucija kulinarijos pasaulyje ir tais pačiais metais pakrikštytas „Chicken Ramen“ vardu pradėtas pardavinėti. Pirmieji greitai paruošiami makaronai buvo sausi, supakuoti į plastikinius puodelius.

Greitai paruošiamų makaronų atsiradimo istorija

Momofuku Ando pasėjo pasaulyje greitai paruošiamų makaronų sėklą, kuri suvešėjo ir tapo pasauline industrija, pagaminančia daugiau nei 100 milijardų porcijų per metus. 2007 m. sausio 9 d. „New York Times“ redakcija savo vedamajame straipsnyje pavadino Momofuku Ando „Ponu makaronu“ ir teigė, jog jis, sukurdamas greitai paruošiamus makaronus, nusipelnė atsidurti žmonijos pasiekimų panteone.

Savo biografijoje Momofuku Ando paminėjo, jog sukurti tokį produktą jį įkvėpė kraupus vaizdas, kai jis pamatė ilgą eilutę žmonių, karo nuniokotoje Osakoje laukiančių, kada iš juodosios rinkos galės nusipirkti garuose išvirtų makaronų.

Savo pirmuosius greitai paruošiamus makaronus „Chicken Ramen“ Momofuku Ando sukūrė kuklioje pašiūrėje prie savo namų. Jis išrado greitą makaronų džiovinimo technologiją, kai jie žaibiškai apkepami aliejuje – šis metodas buvo pripažintas greitai paruošiamų makaronų gamybos pagrindu. Momofuku Ando sukūrė ir revoliucija tapusių makaronų plastikiniuose puodeliuose koncepciją, kai plastikinis puodelis tarnauja ir kaip pakuotė, ir kaip patiekalo paruošimo indas, ir kaip dubenėlis, iš kurio galima valgyti. Šie du išradimai sukėlė kulinarijos revoliuciją pasauliniu mastu.

1964 m. Momofuku Ando įsteigė Japonijos greito maisto pramonės asociaciją ir taip prisidėjo prie greitai paruošiamų makaronų pramonės augimo skatinimo, sąžiningos konkurencijos ir produkto kokybės gairių bei sertifikavimo standartų sukūrimo.

Kosminiai makaronai

Prieš mirtį greitai paruošiamų makaronų išradėjas daugiausia laiko skyrė sukūrimui kosminių makaronų, kurie turėjo būti vartojami skrydžių į kosmosą metu. Po griežtų NASA kokybės ir įrangos saugos patikrinimų kosminius greitai paruošiamus makaronus 2005 m., skrisdamas erdvėlaiviu „Space Shuttle Discovery“, pirmasis išbandė japonų astronautas Soichi Noguchi. Kosminiai greitai paruošiami makaronai buvo sukurti, remiantis per daugelį metų išplėtota technologija, kai taikomos specialios sistemos, neleidžiančios makaronams ar sriubai išsilakstyti, esant nulinei gravitacijai.

Greitai paruošiami makaronai pasaulyje

Momofuku Ando sukurti greitai paruošiami makaronai užkariavo pasaulį ir tapo populiariu valgiu tiek Rytų, tiek Vakarų kultūrose. Remiantis Pasaulinės greitai paruošiamų makaronų asociacijos duomenimis, šiuo metu daugiausia jų suvartojama Azijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Indijoje. Lyginant 2013-uosius ir 2012-uosius metus, greitai paruošiamų makaronų suvartojimas pasaulyje išaugo 4 proc. ir dabar siekia apie 106 milijardus vienetų per metus. Populiariausi skoniai, kurie labiausiai paplitę pasaulyje, gana aštrūs, vyrauja azijietiški jautienos, vištienos, kario, jūros gėrybių, kiaulienos, daržovių, grybų bei krevečių sultinių skoniai.

Lietuviški greitai paruošiamų makaronų vartojimo ypatumai

Apie lietuvių greitai paruošiamų makaronų vartojimo įpročius sutiko papasakoti kompanijos AB „Kauno Grūdai“ rinkodaros direktorius Artūras Skairys. „Šiuo metu gaminame 12 skirtingų rūšių makaronus ir 71 skirtingo skonio sultinių receptūras. Tikrai ne visus pagamintus makaronus parduodame Lietuvoje, 95 proc. produkcijos eksportuojame. Vertinant lietuvių vartojimo įpročius, akivaizdu, kad mūsų tautiečiai mėgsta lietuviškus skonius. Nuo tradicinės vištienos, jautienos ar grybų skonio toli nepabėgsi. Ypač aštrūs azijietiški skoniai, kurie labai populiarūs pasaulyje, mūsiškiams kartais sukelia gaisrą burnoje“, – sakė Artūras Skairys.

Pasak A. Skairio, greitai paruošiami makaronai vartojami įvairiose situacijose: darbe, namuose, kelionių metu. „Šis produktas praverčia kai reikia skubiai pavalgyti, nėra laiko gaminti ar tiesiog norisi užkąsti šilto maisto. Vieni svarbiausių kriterijų, žmonėms renkantis šį produktą, yra pakuotės išvaizda, skonis, kaina bei sudėtis“, – įžvalgomis dalijosi Artūras Skairys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis