Teigiama, jog šią vasarą išryškėjo nauja tendencija – daugiau ledų perkama elektroninėse parduotuvėse. Elektroninės parduotuvės „Barbora“ duomenimis, per pirmus du vasaros mėnesius lietuviai nupirko per 400 tūkst. vnt. ledų, lyginant su 275 tūkst. vnt. per tą patį laikotarpį pernai, rašoma pranešime žiniasklaidai. Netikėta įdomybė: daugiausiai vienu užsakymu klientas pirko net 150 porcijų ledų!
„Karantinas skirtingai paveikė atskirų prekių kategorijų pardavimus. Pavasarį dėl paskelbto karantino pirkėjų krepšeliuose dominavo pirmojo būtinumo prekės, ilgo galiojimo produktai, taip pat maisto produktai, skirti gaminti namuose, pvz., šviežia mėsa, daržovės. Prasidėjus vasarai, vis dažniau krepšeliuose atsirasdavo vasaros sezonui įprastų prekių, tarp jų – ir ledų. Per du vasaros mėnesius mūsų kurjeriai išvežiojo beveik 50 proc.daugiau ledų porcijų ir dėžučių nei pernai per tą patį laikotarpį“, – sako „Barboros“ komercijos vadovas Andrius Jurgelevičius.
Elektroninėje parduotuvėje ledus pirkę gyventojai šią vasarą vidutiniškai vienu užsakymu įsigydavo 7 vnt. ledų, pernai – 6 vnt.
Perka didesnio formato ledus
Pasak ledų gamintojų, šie metai palankesni didesnio formato ledams. Net ir pavasarį traukiantis ledų rinkai, didelio formato ledų, kuriuos dažniausiai gyventojai vartoja namuose, pardavimas ūgtelėjo 5 proc., rodo „Nielsen“ duomenys. Ledų porcijomis pardavimas tuo metu traukėsi 11 proc. Bendrai ledų rinka pirmąjį pusmetį susitraukė 7 proc.
„Karantino sąlygos gyventojus paskatino ieškoti pasimėgavimų namuose, o mus – prisitaikyti prie pasikeitusių vartotojų įpročių. Todėl šie metai mums išskirtiniai tuo, jog parduodame daugiau didesnio formato ledų, kuriais vartotojai mėgaujasi būdami namuose. Matome, kad populiarėja ir naujas ledų formatas – pinta. Tai maždaug 500 ml talpos ledų indeliai, skirti ledais mėgautis namuose. Tokia porcija įveikiama ir vienam žmogui, bet tinka ir pasidalinti su artimuoju“, – apie pokyčius ledų rinkoje pasakoja „Unilever Lietuva distribucija“ Baltijos šalių marketingo vadovė Rita Ylakavičiūtė-Ostrauskienė.
Ryškų ledų rinkos atsigavimą gamintojai fiksuoja nuo liepos mėnesio, kuris ledų pardavimui buvo ypač palankus. „Panašu, kad, atostogoms įsisiūbavus, žmonės vis labiau atsipalaiduoja ir gali sau leisti mėgautis vasara, viskas stojasi į įprastas vėžes“, – sako R.Ylakavičiūtė-Ostrauskienė.
Lieka ištikimi tradiciniams skoniams
„Unilever“ atlikti Lietuvos vartotojų tyrimai rodo, kad 62 proc. lietuvių yra linkę išbandyti naujus ir įdomius ledų skonius, tačiau gamintojų patirtis ir pardavimai rodo, kad dažniausiai grįžtama prie klasikinių skonių ledų.
Beveik pusė visų nupirktų ledų – klasikinio vanilinio skonio.
Tokias tendencijas atspindi ir elektroninės parduotuvės „Barbora” populiariausių ledų pardavimų duomenys. Beveik pusė (apie 200 tūkst. vnt.) visų nupirktų ledų – klasikinio vanilinio skonio. Toliau rikiuojasi karameliniai, vaisiniai ir šokoladiniai. Iš netradicinių skonių ledų populiariausi mėlynių ir citrinų skonio ledai.
„Vertinant ledų be laktozės ir veganiškų ledų pardavimą, matome, kad sveikos mitybos tendencijos ledų rinkos dar taip stipriai nepalietė. Šių ledų pardavimas nuo bendro visų ledų kiekio nesudaro nė 1 proc. Nors klientų bazė pastaruoju metu stipriai išaugo, ledų be laktozės šią vasarą pardavėme mažiau nei pernai. Tiesa, veganiškų ledų nupirkta beveik dukart daugiau“, – sako A.Jurgelevičius.